donderdag 19 juni 2008

AARDAPPELS


.......OM UIT TE PROBEREN ....HAD IK EEN POOTAARDAPPEL....IN EEN POT GEPLANT..............DEZE POT STOND OM TE BEGINNEN IN HET KASJE.....OMDAT 'T NOG TE VROEG WAS, OM DE AARDAPPELS TE POTEN........TOEN DE AARDAPPEL ER ZO'N 4 CM. HOOG OPSTOND, WERD HIJ AANGEKNAAGD DOOR EEN MUIS........ALLE GROEN ERAF....STUKJES UIT DE AARDAPPEL............

...............IK HEB HEM WEER IN DE GROND GEDUWD, NA EEN KLEINE WEEK, HEB IK HEM ER NOG EENS UIT GEHAALD.........TOEN WAS HIJ ZO ONGEVEER HALF ROT.......IK HEB HEM TOCH LATEN STAAN,LATER BUITEN GEZET, EN ZO ZIET HIJ ER NU UIT !!! OF ER AARDAPPELS AANKOMEN, IS NATUURLIJK AFWACHTEN......
........IN DE ANDERE AARDAPPELS, DIE IN DE VOLLE GROND STAAN, DAAR KOMEN NU BLOEMEN IN.........

Update:

Ik doe een laagje grond in de pot en later komt daar weer een laagje bij....tot dat de pot zo ongeveer vol is...
In de volle grond worden aardappels opgehoogd zodat ze in een bed groeien .....dit word gedaan omdat de aardappels niet bloot mogen liggen ..... ze zouden dan groen worden....en dat groen is giftig en niet eetbaar.....

Ik weet niet of dit echt de manier is om aardappelen in potten te kweken....ik heb het zelf verzonnen .....en tot nu toe bevalt dat prima.....

3 opmerkingen:

  1. jaja dat worden lekkere patatjes! mmmmmmmm wij hebben onze eerste krielaardappeltjes al gehad mjammie
    en ja ik zal eens een postje maken over onze lieve kippetjes!
    fijne vrijdag meid
    ah ja hier mijn bloemstukje enfin een van de!
    http://heavencanwait.skynetblogs.be/post/5057358/eerste-herfststukje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee meid, je wordt nog een echte boerin, zal ik een duits schortje voor je maken? hahah. Hier had het gisteren ook hard geregend, maar voor mijn vuilstortplaats (lees lege vijver0 is dat wel belangrijk, de gestorte grond moet zaken he, gelukkig gooit de buurman zo af en toe nog wat puin erop. Maar, hij stouwt al aardig dicht. Mijn duifje heeft een neiwue broedplaats, valk bij gertrude en hildegard, ze denkt vast, dat zit wel snor daar. Heb net mijn 'vrouwtje' gebracht gekregen, nu nog zoeken naar de juiste plek. maar is zo'n leuk ding. Zeg truus, ook af en toe geneiten he, niet te hard werken, ach wat, dat doe jij toch wel, doeggg, dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Thea, nou ik ben ook benieuwd of de aardappels nog komen in de pot. hahaha. Maar ze zeggen niet voor niets "de aanhouder wint" toch? Dat de moestuin veel werk is was afgelopen week wel duidelijk. Ik had het druk op mijn werk en in de tuin dat ik het internetten even had overgeslagen... maar hier ben ik weer. Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen