Over mij

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeƫn vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

maandag 30 juni 2008

KOMKOMMERS IN ZOETZUUR


KOMKOMMERS IN ZOETZUUR
* 1 KG KOMKOMMERS
* 400 GRAM SUIKER
* 3 DL AZIJN
* KRUIDNAGEL
* PIJPKANEEL

Schil de komkommers, snijd ze in de lengte in vieren.Verwijder het zaad, snijd ze in vingergrote stukken.Verwarm de suiker met de azijn en de specerijen.Kook hierin de komkommers tot ze helemaal glazig zijn.Haal ze eruit, doe de komkommers in schone potten en giet de vloeistof erop.
Schroef het deksel erop en zet ze plusminus 5 min.op de kop........

..TIP...6 dl azijn op 400 gram suiker........

9 opmerkingen:

  1. joehoe joehoe, bedankt! Ik ga het snel proberen!! Jammer dat ik nu nog moet werken tot 16.30 uur. Heb je het zelf ook gemaakt? Nog een vraagje: je kunt ook inmaakazijn kopen...is dat beter dan gewone azijn? Of ?? groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank u dank u dank u
    ik heb zodanig veel komkommers dat ik ze op den duur in de diepvriezer steek voor soep
    maar dit heb ik nog nooit gedaan
    ik ga dit morgen uitproberen
    en neen hoor pc niet kaduk maar het was een zalige zonnige dag en heb daarvan geprofiteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hmmheerlijk goed om te weten van die kaneel want dat deed ik er niet in. en bie de wei, nu kun je goed met dat 'labels ' beginne, dan kun je het onder recepten wegschrijven en als ik dan even een recept van jou wil klik ik daar op en heb al bij elkaar. Vanavond eten we komkommer, lekker!!! doegggggggggggg

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Thea,

    Bedankt voor je leuke reactie! Ik ben zeker in voor tips en trucs van mede bloggers. Ik zal jou blog ook als link op het mijne plaatsen. Mijn moestuintje is ook inieminie, ik heb helemaal geen plek voor grote planten zoals bonen en komkommerplanten. Mijn vader voorziet mij heel graag van komkommers uit zijn kas.

    Het recept van de komkommer is heerlijk, ik maak iets dat ongeveer hetzelfde is. Ook met azijn en suiker, maar dan verwarmd, dan is het niet zo lang houdbaar, maar toch nog erg lekker. Ik doe er alleen nog een snufje zout en een pepertje bijin. Af en toe ook een rode paprika.

    Groetjes Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooie foto's heb je hier op je blog thea!!!!!!!

    complimenten hoor!
    ga je linken op me blog 'mijn tuintje'!!!


    groetjes marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik 6 dl azijn genomen, met een half kaneelstokje, en 5 kruidnagels. Hoe langer ze in de potten zitten, hoe lekkerder het word!!!
    veel succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk hier hou ik ook van ga ik vd week proberen , k had zelf nog nooit gehoord van de pijpkaneel en kruidnagels erbij , mm gr ina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke site had zelf nog nooit komkommer ingemaakt wel courgettes.
    Groetjes Rinske.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Morgen ga ik komkommers volgens je recept in potjes maken. Wij hebben zelf een grote tuin(biologisch) Ik maak alles zelf zoals jams, chutneys, zoetzuren van courgette's, pompoen met sinaasappel en citroen en kruidnagel. Je ziet er zijn veel lekkere dingen uit je eigen tuin te halen.
    groet van Karin

    BeantwoordenVerwijderen