vrijdag 18 juli 2008

ANANAS VLAAI


.......DIT IS DE GISTDEEG VLAAI MET DAAROP BANKET BAKKERS ROOM.......ZO KOMT HIJ UIT DE OVEN...........IK NEEM EEN BLIK ANANAS SCHIJVEN DIE IK ZELF IN STUKJES SNIJD....DE KWALITEIT VAN SCHIJVEN IS NAMELIJK VEEL BETER ALS DIE VAN STUKJES IN BLIK.........HET SAP MENGEN MET 2 EETL. SUIKER EN 2 EETL.KOUDBINDMIDDEL......DAAR DE ANANAS DOOR ROEREN..........EN OVER DE VLAAI VERDELEN.......

.......EEN POTJE SLAGROOM MET SUIKER STIJF KLOPPEN........

...........................IK GEBRUIK TEGENWOORDIG EEN WEGWERP SPUITZAK........DIE KOOP IK IN DOOSJES VAN 23 STUKS DUITSLAND.......EN GOOI ZE NA GEBRUIK METEEN IN DE PRULLEBAK......IK BEN ER EIGENLIJK GEEN VOORSTANDER VAN OM ALLEMAAL WEGWERPARTIKELEN TE GEBRUIKEN.......MAAR IN DIT GEVAL IS AFWASSEN VAN ZO'N SPUITZAK EEN CRIME.....EN SOMS KUN JE DAN BETER WAT MEER UITGEVEN.......ALHOEWEL....EEN PAKJE VAN DIT MERK KOST €1,-..........OVER ZUINIG ZIJN GESPROKEN!!!!...................

......DE GROTE SPUITMONDEN KUN JE LOS KOPEN.......DIE LATEN ZICH MAKKELIJK AFWASSEN........JE VLAAI ZIET ER VEEL BETER UIT ALS JE EEN GROVE SPUITMOND GEBRUIKT.............OPSPUITEN EN KLAAR.....WIJ HOUDEN VAN EEN DUNNE BODEM....MET VEEL FRUIT..........

........IK GEBRUIK ANANAS SCHIJVEN .....OMDAT DIE VAN VEEL BETERE KWALITEIT ZIJN ....DAN WANNEER JE ANANASSTUKJES KOOPT............EN DAT PROEF JE GOED.......

5 opmerkingen:

  1. Hallo Thea,
    Je vlaai ziet er uit om op te vreten!!! Maar dat is ook de bedoeling.
    Het weer is inderdaad niet om over naar huis te schrijven, maar daar komt midden volgende week verandering in. Dan zitten jullie al gauw tegen de 30 graden aan.
    De potten in de tuin heeft Reneé zelf gemozaiekt. Zie
    Fotoalbum
    Nog een fijn weekend toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt hoor, ik zal het doorgeven. De potten zijn waterbestendig, maar niet vorstbestendig. Renée geeft geen workshops. Je kunt misschien bij jullie in de buurt er een volgen, want als je het principe door hebt kun je het overal op toe passen. De terracotta potten zijn eerst ingesmeerd met fixeer van Alabastine. De stukjes wandtegel worden geplakt met kant en klare tegelijm uit een emmer en later gevoegd met een voegmiddel voor vloertegels.

    Groetjes, Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  3. MJAM MJAM, dat ziet er lekker uit!
    Hoe was je weekend?
    Mijn weekend was best geslaagd, de bruiloft was erg gezellig en ik heb genoeg foto's om voor het bruidspaar een mooi album te maken. (pfft gelukkig maar). Het weekend heb ik niet veel gedaan in de tuin, hier en daar wat engerlingen verwijderd maar verder niets. Weet jij welke groente je nu nog kunt zaaien?
    Ik heb nog wel sjalotten zuur ingemaakt! Klein potje zuur als bijgerecht van draadjesvlees. Zet ik nog wel een keer op mijn blogje deze week. Groetjes, ook aan sjors! Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou dat valt mij van je tegen!
    Ik dacht dat je zo wel 10 groenten zou opnoemen welke ik zou kunnen zaaien! Maar nee hoor krijg ik een verwijziging naar een andere site!!
    ... hahahahah grapje hoor! Ga wel even zoeken bij de Belgen. Goede tip. Mijn sla vak komt nogal leeg te staan en de sjalotten zijn uit de grond dus zoek ik daar ook iets voor de opvulling...
    Zwangerschapsbanden?? KLinkt goed! (Helaas heb ik ze nog niet nodig) Maar ik word wel nieuwsgierig. Fjjne dag tjusskes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. That looks delicious...

    I don't really understand dutch so I can't read your recipe but my mom makes a similar cake.

    BeantwoordenVerwijderen