dinsdag 22 juli 2008

BLAUWE BESSEN OP BRANDEWIJN


BESSEN OP BRANDEWIJN

* 750 gr blauwe bessen
* 300 gr bruine rietsuiker of gewone suiker
* 1 pijpje kaneeel
* brandewijn

Bereiding:De gereinigde bessen worden in een weckfles van 1 ltr. gedaan, suiker hieraan toevoegen,brandewijn over de inhoud gieten. De vruchten moeten net onder staan.Kaneelpijpje toevoegen.
Goed sluiten en van tijd tot tijd schudden of roeren tot de suiker helemaal is opgelost.Met de feestdagen heb je zo een lekker likeurtje !

Bij gebruik van gewone witte suiker word het geheel iets zoeter.En dat mag wel.
Ik vond het niet zoet genoeg, al kun je natuurlijk later altijd nog suiker toevoegen.

8 opmerkingen:

  1. Ziet er ook erg lekker uit! Maar ik geloof dat ik mijn besjes nog maar even bewaar voor de jam.
    Met mijn geduld en wachten tot de feestdagen... moeilijk hoor!

    Voor mijn vader behoor ik tot het "hele speciale" ras! Natuurlijk! hahahahaha!

    Eigenlijk is mijn vader 50% pools en ik dus nog 25%. Mijn oma komt dus uit Polen! Ben ik best trots op!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo, hipssss, nu weet ik ook waarom ik zo duizel, heb teveel aan die fles gesnoven!! hahah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Thea, dat geeft weer hoop!
    Ik zal vanavond even kijken of je nog kunt zaaien... ik dacht tot juni... maar zeker ben ik nu niet. Ga het voor je checken op mijn zakje! Groetjes en een fijne avond, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thea, op mijn zakje stond dat de witlof van juni in de volle grond kan worden gezaaid! TADA dus het kan nog. Veel succes en alvast een heel goed weekend! Wij hebben vanmiddag vakantieborrel op het werk, JOEHOE!! ... groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Via de blog van Marianne kwam ik op de jouwe terecht. Ik heb ze nog niet alle drie gelezen maar kom zeker terug. Lekkere recepten, leuke knutsels en tuinieren zijn 3 onderwerpen waar ik zelf ook gek op ben. Vind je het goed dat ik een link op mijn blog zet?
    Veel succes het weekend met de verkoop en de hartelijke groetjes,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Thea, ik werk in Lichtenvoorde tegenover de zwarte cross op het industrieterrein de Kamp. Het is hier nu net een vuilnisbelt! hahahah. Hopelijk hebben ze een hoop lol gehad op de cross! Feesten kunnen we hierwel met heel veel bier! Mijn ouders verhuren een gedeelte van hun huis (http://www.voert.nl/vakantiehuis/index.html)aan mensen uit de stad (vooral westelingen) zij zeggen ook altijd dat het prachtig is hier. De natuur / de bossen en de rust. Zelf ben je er aan gewend... en zie je de mooie dingen vaak niet meer. Het bevalt mij wel hoor hier in de Achterhoek! Ik zou er niet weg willen!
    En hoe was de vlaai? mjam mjam?
    Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hee wat grappig, ik heb dit afgelopen zomer ook gemaakt. Heb je het al op?? Ik vond het erg lekker, het was niet zo zoet bij mij. De bessen heb ik eruit gehaald en ingevroren. Kunnen misschien nog voor iets anders gebruikt worden.
    Groetjes,
    Willemijn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit ga ik uitproberen, ik ga zaterdag met de kids bessen plukken in America. En dit ga ik met "mijn" pluksel maken. Lijkt me heerlijk voor de kerst.
    Groetjes uit Venray

    BeantwoordenVerwijderen