donderdag 10 juli 2008

MOESTUIN GAAT VOORUIT


...........DE PEULEN ZIJN ONGEVEER KLAAR.......DAT WORD SMULLEN........


..........DE AARDBEIEN ZIJN INTUSSEN UIT DE KAS GEHAALD.........AAN DE ZIJKANT EN ACHTER DE KAS HEBBEN WE BLOEMBAK HAKEN GEMAAKT....DAAR KUNNEN ZE BLIJVEN HANGEN TOT AAN HET VOLGENDE VOORJAAR....ZE NEMEN OP DEZE MANIER NIET VEEL RUIMTE IN BESLAG.........

....................................................................................................EEN HEEL HANDIG BOEK OVER INMAKEN EN BEWAREN......GESCHREVEN DOOR.........WIL EN NETTY ENGELS-GEURTS.......................................................................................................................................................


............DE ZWARTE BESSEN EN DE FRAMBOZEN ZIJN DIT JAAR ERG LEKKER........


.............................DE AARDAPPELBLOESEM IS BEST MOOI OM TE ZIEN..........

......VORIG JAAR HADDEN WE EEN PLANT TUSSEN DE PEULEN MET GEKLEURDE BLOEMEN..EN OMDAT IK HET ZAAD OOK ZELF KWEEK....ZIJN ER DIT JAAR MEER.........VAN ZULKE MOOIE BLOEMEN.......

................OOK DE BOSBESSEN BEGINNEN NU TE KLEUREN...........

7 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Thea,
    Ja, bij mij langs de moestuin bloeien nu al steeds meer zonnebloemen. Het zijn ook geen grote hoor! Kleiner soort 1.60 hoog maar met meerdere bloemkoppen. Staat erg leuk langs de moestuin! (beetje opscheppen)
    Jouw bloeiende plant tussen de peulen is dat geen siererwt / Lathyrus? Ruiken de bloempjes ook heel lekker? Ik zaai lathyrus vaak omdat het heerlijk ruikt! Je hebt ze zelfs als vaste plant. Mijn bloemtjes van de peultjes waren overigens ook roze gekleurd... zie mijn blogje. Leek erg mooi en het ras groeide ook nog lang door!
    Enne waar is de zigeunersaus ??hihihi. Fijne dag, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hhmmm, yammie, wat krijgen we te ten als ik kom???? hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Thea,

    Mooi idee voor de aardbeienplantjes, zo kan je ze goed kwijt idd. Mijn vriend opperde vanmiddag toevallig zo ongeveer hetzelfde idee, alleen dan met snijsla en aan een redelijk zonnige muur. Misschien volgend jaar eens proberen!

    Bedankt voor je reactie en je antwoord op mijn vraag over de paprika's. Ik ga je tip denk ik maar uitproberen, ik heb maar 1 paprikaplantje, dus op hoop van zegen. Op lisette haar blog had ik ook al geschreven dat ik wel een regel kende dat je de paprika's niet allemaal rood mag laten worden, dit zou te veel energie voor de plant kosten.
    Nu is het eerst wachten totdat de bloemetjes paprika'tjes worden.

    Fijn weekend!!
    Groetjes Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi,
    Heerlijk he de wilde bloemen. Vaak erg eenvoudig en toch prachtig van kleur. Je moet echt alleen uitkijken dat het geen wildernis wordt! Mijn vriend is al helemaal niet gek op het randje van 70 cm langs mijn moestuin. Onkruid allemaal onkruid zegt hij dan hoofdschuddend. hihihihi. Maar hij blijft netjes met de grasmaaier uit de buurt. hihihi. Ik wens je ook een goed weekend! blijkbaar hebben ze daar bij jouw mooier weer als in de achterhoek! hier regent en regent en regent het. Arme wij... ha haha. groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. op MP ?? Tja ik ben vast weer blond ofzo maar wat bedoel je daarmee? Enne waar is de zigeunersauce?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WAAAT ?? Grmpf grmpf!
    Ik domme vragen stellen? poeh!
    MP = Markplaats.. tuurlijk, wat anders?! Dat wist ik toch wel!
    (mmmm... tja weer wat geleerd.)
    Ik kom wel eens op marktplaats maar eigenlijk alleen als ik iets nodig heb. (tja wat moet je daar ook anders..) Boeken zoek ik meestal via BOL (= www.bol.com) daar hebben ze ook 2ehands. Maar eigenlijk koop ik alleen boeken bij opvlieging in de winkel. hahaha. Ik heb zo inmiddels al 3 boeken over inmaken en bewaren... de mijne zijn toch allemaal anders dan de jouwe. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. HOI THEA,

    warom?
    ben ik so veer weg van jou.
    ik will ok een oma die sooooo
    lekkere dingen maakt.

    groetjes sydney

    BeantwoordenVerwijderen