woensdag 16 juli 2008

ZIGEUNERSAUS


ZIGEUNERSAUS
* 750 gr Tomaten
* 750 gr Paprika
* 750 gr Uien
* 200 gr Suiker
* 2 kopjes Azijn
* 1 eetl. Zout
* 1 eetl. Mosterdpoeder
* 1 groot blikje Tomatenpuree
* 1 eetl. Worcestershire sauce

Tomaten, Uien en Paprika's snijden en samen met de suiker, azijn, zout en mosterdpoeder 30 min. koken zonder deksel.
Dan de Tomatenpuree en Worcestershire sauce er door roeren.
In schone potten doen, op z'n kop zetten, tot ze afgekoeld zijn.
Liefst donker bewaren....


.....................................................WIJ ETEN DE SAUS WARM BIJ SNITZELS.........

6 opmerkingen:

  1. JAAAAAAAAAH daar is de zigeunersauce dan EINDELIJK!! hahaha. Ik heb het al geprint! Nu is het wachten op de tomaatjes en paprikaatjes. Altijd maar wachten en wachten en wachten, tjonge tjonge! hi hi.
    De wortelschijfjes hebben andere larfjes aangetrokken. De engerlingen houden wel van worteltjes want een klein worteltje, zo dik als een pink, was bij mij voor de helft opgepeuzeld door een enge engerling (die hing er nog aan met de tandjes-> enge haken aan het bekkie) Maar we houden de moed er in. De boontjes groeien nog! enzo. Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Humkessoep komt zeker uit onze streek. In de Achterhoek en Twente is het zeker bekend, weet niet of het verder op ook nog bekend is.
    De witte boontjes uit een potje is wel zo makkelijk. Je kunt natuurlijk witte rauwen bonen meteen mee koken... Heb mijn receptje intussen aangepast. Lekker hoor vlaai! mjam mjam, waar maak je de bodem van? En was het gezellig met de kids? Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker Lekker!! Zigeunersaus. echt heerlijk zelfgemaakt, ik heb ook een recept, die net iets anders is met sambal, knoflook en champignons er bij. Goed idee eigenlijk om het in een grote hoeveelheid in te maken. Hoe lang kan je het bewaren op die manier?
    Wat een weer vandaag... en dat midden in juli!

    Groetjes Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi, ja de kalebassen groeien eigenlijk te goed! Ik had een gratis zakje zaad ergens bij gekregen. Het waren verschillende zaden (stond op het zakje) maar het zijn allemaal "gewone" hele grote kalebassen geworden! wellicht net als bij vissen grote vijver grote vissen, grote tuin / grote kalebassen ??? hahahaha. Ook leuk hoor. De tuin blijft je altijd verrassen/ verbazen, toch?

    Vanavond heb ik een 15 jarig huwelijksfeest van vrienden van Jan. Deze mensen hebben mij gevraagd om reportage foto's te maken (!!) Fotografie is een grote hobby van me en ik heb het al eerder gedaan in dezelfde vriendengroep, dus ze weten wat ik kan / doe. Maar het blijft spannend! De mensen rekenen toch op mooie foto's. Nou ja veel zelfvertrouwen verzamelen en ik ga ervoor. Ik wens je alvast een heel goed weekend! Hopelijk zien we de zon nog een keer! Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ps. ik houd ook alles bij wat ik doe in de moestuin op een kalender. Zo krijg je een mooi overzicht. En ik noteer ook wat ik tegen vind vallen. Zoals de smaak van de snijbonen. En de groei van de wortels en bietjes.. etc. Natuurlijk heb ik ook mijn blog wekelijks geprint, zodat ik dat ook nog na kan lezen. Leuk hoor!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga het ook maken.
    En zoveel heb je niet nodig om het te maken ...
    Lekker al die recepten van andere,vaak zijn het ook familie recepten geweldig dank je wel gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen