vrijdag 1 augustus 2008

BOTER BOONTJES SALADE

SALADE VAN WAS BOONTJES OF BOTERBOONTJES

* 1 portie boter boontjes
* 1 gesnipperd uitje
* 1 eetl. suiker
* scheutje koffiemelk
* scheutje azijn
* scheutje slasaus
* snufje peper

Boontjes beet gaar koken, en af laten koelen. Gesnipperd uitje,en de rest van de ingredienten toevoegen. Goed door roeren en koud serveren.


...Ook lekker bij BBQ of koud buffet.

In plaats van gele was/boter boontjes, kun je ook andere boontjes gebruiken. Zoals ik hier gedaan heb. Ze smaken allebei erg lekker.
........Vooral als het buiten warm is..........

9 opmerkingen:

  1. Hoi Thea,

    Bedankt voor je leuke reactie! Het is echt wel even wennen ja, 40 uur werken. We zijn nog maar met z'n tweeen, dus we houden nog wel wat tijd over. Toch is de wasmachine vandaag vol op aan het draaien en zijn we met z'n tweetjes wel het huis aan het schrobben. Scheelt wel ontzettend veel als je een man hebt die meehelpt in het huishouden. Over twee weken gaan we op vakantie naar Noorwegen, dus dan wordt het wederom rustig op m'n blog. Als ik er tijd voor heb dan type ik onder werktijd af en toe wel een leuk verhaaltje. Nog een 30 a 40 jaar en dan mag ik ook stoppen met werken... Wat klinkt dat ver weg!

    Jij ook een heel mooi weekend, lekker genieten van het mooie weer! Gelukkig is het iets minder warm.

    Groetjes Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hee meid, dat ziet er lekker, uit, ga ik uitproberen. thakuvandemuchen.
    Leuk dat je vandaag wat leuke dingetjes hebt mee kunne nemen. et was gelukkig droog he. so ga weer naar mijn nieuwe kamertje, verblijfvergunning heb ik aangevraagd, hahahaha.
    doeggggggg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mmmmm.. bonensalade, lijkt me mjam mjam. Jammer dat mijn plantjes het begeven hebben...snif.

    Heb je een goed weekend gehad?
    Mijn vrije dag was heerlijk! Wel veel gedaan maar niet in de tuin. (zaterdag weer ingehaald, kon mijn tuintje niet missen, hahaha)

    Je hoeft niet meer te zoeken naar een tomaten receptje, ik heb dit weekend BBQ sauce gemaakt. Smaakt heerlijk. Zal recept snel op mijn blog zetten. Mocht je ooit te veel tomaatjes krijgen..

    Rabarber als mal?? Ben je mal?
    Als moes, met beetje kaneel, is het heerlijk! hihi.

    Fijne dag, lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Thea,
    ik ben het helemaal met je eens dat we toch nog veel leren van elkaar met het bloggen! Dat is ook wel iets dat het leuk blijft.
    Special voor jou heb ik een foto geplaatst van de aardbei-plantjes-wortels. Het werkt! Beetje omslachtig, oke, maar beter dan weer opgegeten te worden door de engerlingen, toch?
    Groetjes en ook een fijne dag, Lisette (hoe was het gisteren picknicken met de kids, vast heel gezellig en je had mooi weer, ofniet?)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hee madame, ik kom niet om te werken hier, ik kom om te snuffelen en te proeven, waar blijft dat bord???

    hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi, Ik vind het ook heerlijk een moestuin. Prachtig en spannend om de plantjes / vruchtjes te zien groeien! Zijn je kleinkinderen echte boefjes? Zit er lekker veel leven in? Ondeugend? Lijken ze op oma? Poeh, heel wat nieuwsgierige vraagjes..
    Vandaag wordt het weer heerlijk warm weer, dus genieten! Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi, ik had je gisteren ook wat geschreven maar toen kreeg ik steeds een fout melding! Was ook niet veel bijzonders hoor. Kleine reactie op je lieve boefjes. Het is vast genieten als oma! Ik hoop nog een keer zelf boefjes te krijgen.....We zijn er nog niet bewust mee bezig hoor, eerst huisje verbouwen dan trouwen dan (als het kan) kinderen. Het liefst de eerste twee dingen binnen een jaar. Maar plannen is niet altijd goed en het leven verloopt ook wel eens heel anders... Ik heb vandaag een heel makkelijk receptje geplaatst. En het smaakt ook nog heerlijk (vind ik dan) Vandaag werken en dan verjaardagsfeestje van ons neefje (zoon van Jan's zus). Hij wordt 15. Heerlijke moeilijke leeftijd. Niks deugd. Maar verder is hij wel aardig hoor! hahaha. Fijne dag, groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. voilà
    logeetjes zijn weg

    nu kan ik weer lekker zelf opvisite komen
    wat zijn wasboontjes???? ken ik niet hoor bonen ja snijbonen ook maar wasboontjes neen
    i need uitleg hahahah
    het ziet er in elk geval zeer lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Hallo, Als je nog een beetje tijd over hebt... WIL JE DAN OP MIJN FOTO STEMMEN, ALSJEBLIEFT ??!!
    www.vergetengroenten.be

    FOTO 5 is van mij!!

    Of doe jezelf ook mee??

    Groetjes, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen