zondag 10 augustus 2008

ONZE MOESTUIN


DE PAPRIKAS
IN DE KAS
BEGINNEN NU
AARDIG
DIK TE WORDEN.....

....HET ZOU FIJN ZIJN.....
ALS ER MEER ZON
BIJ KON KOMEN.......
MAAR DOOR BOMEN
.... VAN DE BUREN....
EN DOOR DE WILDGROEI..
ACHTER DE SCHUTTING
...LUKT DAT NIET ERG.......
.......DE SIER
POMPOENTJES
DIE IK UIT EEN
BLOEMSTUK HAALDE

..EN GEZAAID HEB...
DOEN HET ERG GOED

..ER HANGEN AL
VRUCHTJES AAN........
........DE GELE BLOEMEN
ZIJN VAN HET
SIERFRUIT

..BEST DE
MOEITE WAARD
..ONDERTUSSEN
HANGEN ER KLEINE
VRUCHTJES AAN

..IK WIL
PROBEREN
OM ER OOK IETS IN TE KERVEN.....DAT LIJKT MIJ EEN GEWELDIGE ERVARING....
DE MINI TOMAATJES..DOEN HET HEEL GOED..IK HEB AL ZOVEEL MOGELIJK BLAD WEG GEHAALD....

....ZODAT ZE ZOVEEL ZON VANGEN ..ALS MAAR MOGELIJK IS....VOLGENS MIJ...KOMT DAT DE SMAAK TEN GOEDE....
....AAN DE BOONTJES ZITTEN BEST VEEL BLOEMETJES.....

....HET ZAAD KREEG IK OOIT VAN MIJN LIEVE SCHOONVADERTJE......

.......IK ZORG ER VOOR...DAT IK ER ELK JAAR WEER ZAAD VAN HEB.... ZE ZIJN LEKKER BOVENDIEN...
...DEZE RODE UI ZAT IN MIJN UIENPOT...EN WAS HEEL VER UITGELOPEN IN PLAATS VAN WEG TE GOOIEN...STOPTE IK HEM IN DE GROND....

......ZE STOND EEN BEETJE TE NAT...DAAROM HEB IK ZE ER MAAR UIT GEHAALD..WE HEBBEN ER AL EEN PAAR OP...LEKKER.....EN DE KLEUR ZIET OOK MOOI UIT IN DE GERECHTEN.......

.................OOK DE AARDAPPELS ZIJN LEKKER.......IK HEB AL EEN PAAR STRUIKJES UITGEDAAN.....GEDULD HE.......

9 opmerkingen:

  1. Mijn schoonvader heeft ook een groentetuin. Voornamelijk aardappels, worteltjes, bonen en prei. We worden regelmatig voorzien van al dat lekkers. Het smaakt toch echter anders als uit de winkel.
    groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Theam

    De roos op de foto's zit in een stukje dat ik vrijdag gekocht heb. Ik ben dol op rozen en dit was een prachtig exemplaar. Ik wou dat ik zo'n mooie roos in de tuin had staan. Ik heb wel 2 rozen in de tuin. Een rode struikroos en 1 witte stamroos. Maar die zijn bij lange na niet zo mooi als deze.
    groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HOi hoi, bedankt voor het stemmen! Wat een moeite hè? Als ik dat geweten had....
    En je planten zien er goed uit! De sierpompoentjes zitten die echt aan zulke dikke stengels?? Het kerven heb ik ook al gedaan voor mijn nichtje en voor mijzelf! Leuk hoor! Verder was het weekend druk druk druk ivm onze verbouwing. Veel opruimen / puinbreken/ kelders dichtscheppen etc. De moestuin heeft weer geen aandacht gekregen. snif snif. As Vrijdag heb ik weer vrij..hopelijk heb ik dan wat meer tijd voor de tuin. Ik heb nog wel chutney gemaakt van tomaatjes/paprika / courgette en uitjes. Smaakt ook lekker. Wil het recept van de BBQ sauce ook nog bloggen..pfff druk druk druk.
    FIjne dag, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hier heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel mini tomaatjes maar ja wij hebben die fameuze serre hé
    aar geen paprikas dit jaar snif snif en ook geen augurken !
    dadakes meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat heerlijk toch alles vers uit eigen tuin he thea!!!!
    ik herken dit van thuis ook!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi, tjee wat een droevig weertje is het hé? Het wordt s avonds ook al weer zo snel donker, je kunt merken dat de herfst er aan komt. Wat een zomer..
    De engerlingen zijn er nog steeds, maar ik doe er niet veel meer aan. In september verdwijnen ze weer dieper in de grond. Dan kan ik volgend jaar tot juli weer genieten van mijn moestuin en daarna zullen ze wel weer te voorschijn komen...zucht. Ach er zijn ergere dingen..toch?
    Ik had nog niet gezien dat mijn foto bij de eerste 5 zat. WAUW. LEUK LEUk zeg. Beetje trots ben ik wel. hahaha. Nou ik wens je ook een hele fijne woensdag! Mijn vader is vandaag jarig (59) dus vanavond lekker gebakje eten en feestje vieren. Gezellig! Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er allemaal al heel goed en lekker uit, Thea! Ik ben ook zo dol op paprika's, tomaten en courgettes kweken. Ik vind ook de bloemen zo mooi.
    Die boontjessalade ga ik binnenkort eens uittesten, lijkt erg lekker.
    Ik kijk al uit naar je volgende foto's!

    Groetjes, Anjo (de vrolijke tuinier)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. HOi hoi,
    De zaden van de oost-i-kers zijn niet echt groot hoor, kleine kleine knikkers.
    En wat zijn de vogels gek op de zonnebloempitten he? Het is een leuk gezicht dat het vogeltje onderaan de bloem hangt te pikken. En daarvoor waren ze ook gezaaid dus ze mogen van mij zeker lekker komen lunchen!
    Bij Jan op de boerderij zijn niet echt veel vogels omdat ze nooit echt gevoerd zijn... ze zijn er wel maar altijd op afstand. Nu de zonnebloemen erzijn komen ze al steeds dichterbij. Heerlijk!

    Wat heb je van moois gemaakt?
    Ook om te showen op de familiedag?
    Je gaat het zeker treffen met het weer! Wij hebben oranjefeest in Lintelo (buurtschap) Met veel buiten activiteiten dus wij hebben ook zeker geluk. Groetjes en een fijne dag, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou Thea,
    Hier is het ook een zonloze natte boel, de paprika wordt maar niet oranje en er begint er al een te beschimmelen! Ik heb wel 4 heerlijke eetbare pompoenen kunnen oogsten. Daar hebben we weer een heerlijke soep van gemaakt. De vier bietjes die ik in een pot had gekweekt, smaakten ook heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen