woensdag 27 augustus 2008

ROERGEBAKKEN BIEFSTUK


* 150 gr biefstuk
* 1 vleestomaat of 6 mini's
* 2 rode uitjes
* 75 gr. peultjes
* 1 eetl. wokolie
* 1 eetl. ketjap manis
* 2 dl. runderbouillon
* 1 theel. paprikapoeder
* 1 handjevol cashewnoten
* 2 theel. sesamzaadjes
* 1 eetl. fijngehakte peterselie
* zout en peper

Snijd het vlees in smalle reepjes. de tomaat snijden. Snijd de uitjes in parten.
Blancheer de peultjes 3 min. in kokend water. afgieten en koud laten worden.
Verhit de olie in de wok en roerbak de uitjes ca. 2 min. Voeg het vlees toe en roerbak deze in ca. 2 min. rosè. Roer vervolgens de rest van de ingrediënten toe.
Breng op smaak met zout en peper en laat het geheel ca. 2 min pruttelen.
Eventueel een beetje binden.
Serveer het gerecht in een warme schaal en bestrooi het met peterselie.
Lekker met notenrijst.

......TIP: ik doe er wel wat meer peulen in, 75 gr is erg weinig!!!..........

11 opmerkingen:

  1. ok staat op het menu binnekort
    ik hou van wokken dus das ne keer een ander recept!
    alleen dien ketjap of zoiets dat heb ik niet in huis dus het zal zonder zijn hihi
    fijne woensdag meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat ik hier nog even terug kwam wandelen....mjam mjam mjam, dat ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is ook heel erg lekker, en snel klaar. Is bovendien caloriearm, en dat is ook mooi meegenomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmm, lekker!!!! Ik zou het alleen zonder de cashewnoten moeten maken. Mijn vriend wordt er ziek van.
    Bedankt voor het recept.
    groetjes,
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mmmm, kan de biefstuk haast ruiken! En dat om 09.57 uur!
    Fijn dat je mij de zaadjes wilt opsturen. Verheug me al op volgend jaar als de plantjes gaan groeien en bloeien...hahahaha. duurd nog wel even!
    Vandaag is het in de achterhoek nog ontzettend somber weer. Benieuwd of het weekend echt zo mooi gaat worden als beloofd...
    Hopelijk wel natuurlijk, ook voor jouw familiedag. Ik wilde je nog wat vragen....maar ik weet nu niet meer wat...tja ik ben ook al 31 jaar oud!! hihihi. Nouja ik wens je een hele fijne dag, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi,
    Eerlijk gezegd weet ik niet of de cake lekker is! Heb de cake nog niet gemaakt, ik vind het wel lekker klinken... in Duitsland heb je ook hele taartvullingen van maanzaad met een soort jam. Dat smaakt ook erg lekker! Ik ga de cake binnenkort zeker bakken en dat zal ik het even mededelen wat de reacties waren!

    Ik hoop ook om mooi weer maar het ziet er vandaag ook weer niet echt zonnig uit. Donker en herfstachtig.
    preuveleut? BIj ons heb je in de buurt wel vaker Preuverieen! Heerlijk zelf gemaakte hapjes. Ik zal je logje in de gaten houden!

    Ik wens je in ieder geval een heel zonnig weekend toe! En heel veel plezier en smakelijk eten, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. LIEVE LIEVE THEA !
    Hartelijk bedankt voor je prachtige kaart en natuurlijk voor de zaadjes! Je bent een engel, geweldig. Ik las dat je een prachtig weekend hebt gehad?! Wij ook hoor! Schitterd weer he?! Nou morgen meer, fijne avond, Groetjes Lisete

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nieuw kopje ? Mooie bloemen..van de aardappels? Heb je ze al gegeten? Bij ons in de buurt zijn de boeren al druk aan het rooien.
    Geweldig he mijn meloen, ik ben ook apetrots dat het gelukt is. plantje kosten 1.49 EUR meloen in de winkel 0.99 cent maar goed, het is ontzettend spannend of zoiets lukt of niet. Dit jaar stond mijn kas voor 80 % vol met tomaatjes. Volgend jaar wil ik ook groene komkommer en andere soorten proberen. O wat is dat toch allemaal leuk leuk! Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Thea,

    Dat ziet er inderdaad echt superlekker uit!! Ik heb ooit ook zoiets gemaakt, is echt heerlijk.
    Bedankt voor je leuke reactie op m'n Noorwegen berichten. Er waren wel mensen, zo buiten het seizoen, een aantal Nederlanders, meer Duitsers nog. Vooral mensen zonder kinderen. We zijn met onze eigen auto geweest en een koepeltentje mee. We waren van plan om vooral wild te gaan kamperen (wat daar nog mag en erg leuk is!), maar zuidnoorwegen bleek wat dicht bevolkt te zijn en iets te rotsachtig. Ik ben eerder al een keer in het noorden van Noorwegen op vakantie geweest en daar was alle ruimte om wild te kamperen. Dus we hebben telkens 1 of 2 nachtjes op campings gestaan. De meeste mensen deden dit. En dat er niet zo veel mensen zijn, vind ik niet zo erg. We wonen midden in Enschede, dus in het dagelijks leven zijn er al mensen en drukte genoeg. Het is echt heerlijk bijkomen in een land als Noorwegen. Als je lekker comfortabel op vakantie wilt, is het heerlijk om met een camper er op uit te trekken. Je kan de camper overal neerzetten op parkeerplaatsen, dit is zelfs heel erg veilig.
    Ik ga eens bedenken wat we gaan eten vanavond. Als je meer wilt weten, laat het maar weten!!

    Groetjes,
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Thea,

    Gelukkig is er verschil tussen mensen, het zou niet goed zijn als iedereen hetzelfde was.
    Van hier uit Enschede was het 8 uurtjes rijden naar de boot in Denemarken, bijna helemaal boven in. Daarna is het rijden hoeveel je wil. De ene dag een uurtje, de andere dag wat meer. Noors is een leuke taal en als je wat basiswoorden kent is het best makkelijk te begrijpen. Ik vind het ook ontzettend leuk om met buitenlandse mensen met een andere cultuur contact te hebben.
    Noren lijken best veel op Nederlanders, ze kunnen wat stug overkomen (net als Nederlanders soms), ze zijn iets meer verlegen en niet zo direct. Ze zijn altijd ontzettend veel buiten, ook in de winter. Tegen kou kan je je kleden is hun motto volgens mij.
    Erg leuk om de Noorse cultuur van dichtbij mee te maken!
    Als je op een wat luxere manier een indruk wilt krijgen van Noorwegen/Scandinvie, dan moet je eens naar Madeira gaan. Een ontzettend mooi eiland, waar je trouwens wel lekker in een luxe hotel kan gaan en dan een auto kunt huren om de omgeving te gaan verkennen en af en toe eens een mooi stuk te wandelen. Op Madeira zijn het zelfde soort bergen, vandaar dat het op Noorwegen lijkt. Ik vond het ontzettend mooi daar, ik ben er een jaar of 7 geleden geweest.

    Groetjes,
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Thea ik heb je een award gegeven omdat ik graag op je blogjes kijk en lees.
    Kijk even op mijn blog.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen