woensdag 24 september 2008

APPEL NOTENTAART




APPELNOTEN TAART springvorm 26 cm

* 400 gr. appeltaartmix
* 160 gr. boter
* 1 ei

Kneed van de benodigdheden een deegbol.
Het deeg uitrollen (ca 3 mm)genoeg bloem gebruiken, ook op de deegroller, deeg is erg plakkerig. En in een ingevette springvorm doen.
Met een opstaande rand van ca 4 cm.
Doe hierin de vulling.

VULLING

* 6oo gr.geschilde appels
* 50 gr suiker
* 100 gr. rozijnen
* 1 theel.kaneel
* 200 gr. gemengde noten (geen pindas)
* 10 eetl. abrikozenjam

Het appelnotenmengsel in de taartvorm scheppen, zorg dat er een mooi laagje noten bovenop ligt.4 eetl. jam er door heen doen, dit om alles beter aan elkaar te laten plakken.
Doe de appel notentaart in een voorverwarmde (180 gr.)oven en bak hem 50 min.Daarna nog eens 10 min.op 200 gr. tot de bovenkant goed bruin is.Neem de taart uit de oven en laat hem goed afkoelen.

Verwarm 6 eetl. jam en bestrijk hiermee de taart.

Natuurlijk lekker met een dot slagroom.

9 opmerkingen:

  1. mmmm, dat ziet er weer heerlijk uit! En toevallig heb ik net een appelgebakje op. Een collega trakteerde. mjam mjam. Deze met nootjes lijkt mij ook erg lekker!
    Is ook wel crea van thea !

    Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ahaaaa, die wordt dus voor mij, lekker, mijn forrietje, appels en noten, ff overpennen, doegggg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb geen appels, zou het ook met peren kunnen? enne..... ik heb geen appelmix, dus dat wordt toch niks vandaag, nouja, morgen dan!! Doeiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jammie jammie
    ikke uitproberen sebiet
    allé dit weekend!
    mercie mama créa hihihihi
    xxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmm, ziet er goed uit.
    groetjes,
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. eerst overal gan piepen maar neits nieuws hihi
    vandaag komt madam in de fles hé
    geef ze nen dikke knuf!!!
    dada en jij ook een heel fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Finally, I have found some Dutch recipes I understand. You have no idea how hard baking is for me here. I come from Texas and am married to a Dutchman. I love to bake but have failed here so far. You have given me hope and I'll try your recipes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je appel/notentaart ziet er verrukkelijk uit Doortje. En ons vakantietje was héérelijk ☺
    Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En dit had ik niet moeten zien haha. Ziet er erg lekker uit en ik kan het bijna ruiken. Niet zo goed voor de heupen maar heel goed voor mijn geest. Ik wordt van lekker snoepen gigantisch blij.
    Dank je wel voor het recept ga het zaterdag proberen.
    Hartelijke groet, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen