donderdag 30 oktober 2008

NOORD PORTUGAL

..VORIGE WEEK WAREN WIJ IN NOORD-PORTUGAL.......DAAR ZAG IK DAT MEN DE PEPERTJES AAN EEN DRAADJE REEG......EN ZO LIET DROGEN......DAT ZAG NIET ALLEEN LEUK UIT ...MAAR IS OOK PRAKTISCH.....ZO KUNNEN ZE GOED DROGEN ....EN EENMAAL DROOG BEDERVEN ZE NIET MEER....ZE KUNNEN ZO... HEEL ERG LANG BEWAARD WORDEN....
......HIER ZIE JE MIJN VERSIE VAN AAN EEN DRAADJE GEREGEN VRUCHTJES....


.......IK WEET NOG NIET PRECIES WAT IK ER MEE GA DOEN.....HET KAN ZIJN DAT IK ER ALS NOG EEN KRANSJE VAN MAAK........DAT ZOU ZO SNEL KUNNEN....


......HET SIERAPPELBOOMPJE....Malus *Red Sentinel* KOCHT IK SPECIAAL OM ER LEUKE DINGEN MEE TE MAKEN.....HIER BENEDEN STAAN AL EEN PAAR CREATIES.........HEEL ERG DECORATIEF ZIJN DIE APPELTJES... MAAR NIET GESCHIKT VOOR CONSUMPTIE.....



........EN HIER VIND JE ER NOG MEER....

............DE PAPRIKAS IN ONZE VENSTERBANK....WAREN MOOI BIJGEKLEURD....IK HEB ZE VOOR WE VERTROKKEN MAAR SNEL GEWASSEN EN GESNEDEN.....EN IN DE DIEPVRIES GEDAAN......
FOTO MAKEN...


......DE SIERVRUCHTJES BEGINNEN NU AL AARDIG TE KLEUREN......IK HEB ER ZELF NIET VEEL DIT JAAR....MAAR IK KREEG ER EEN HELEBOEL ......LEUK....JE KUNT ZE OVERAL BIJ GEBRUIKEN.........

7 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Thea,

    Mijn dure zaadjes zijn via het internet besteld. Zie de link bijzonder zaden op mijn blog! Ze zijn eigenlijk niet veel duurder dan de zaden die ik vorig jaar bij de Bolster heb gekocht. En paar centen duurder vind ik niet zo erg omdat je dan wel bijzondere soorten krijgt. Maar bedankt voor je bezorgdheid hoor! Vond ik wel lief!
    Goed idee zeg, het rijgen van de pepertjes en het staat heel feestelijk! Ik heb kleine siervruchtjes kocht voor de zaden. Ben benieuwd of dat volgend jaar wat gaat worden. Groetjes en knuffel Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha nu heb ik de naam van het boompje hé!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoef ik je de naam niet meer te mailen ! Het schijnt, dat van dit soort, de appeltjes het langste mooi blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Thea,
    Nog bedankt voor je leuke reactie op mijn Blog. Ik wil jou op mijn beurt trouwens complimenteren met jouw Blog: het ziet er erg vrolijk, origineel en verzorgd uit. Heel leuk om eens door te nemen. Ik heb meteen ook een vraagje aan je. Ik zag dat je veel bomen in je tuin hebt. Zelf wil ik dit ook graag. Kun jij mij zeggen wanneer het de beste tijd van het jaar is om een boom te planten? Alvast bedankt en mede namens mijn dochter Maricarmen vele groene groetjes.
    Tot schrijfs,
    Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is weer genieten Thea, ik bezoek je blogs zo graag.
    Beeldschoon wat jij met dingen uit de natuur allemaal doet, ik verval nu in herhaling, maar ben er dan ook nogal vol van!
    Door jouw blog zou ik bijna naar de herfst gaan verlangen, ware het niet dat onze lente mij zo enorm goed doet, ik leef helemaal op en ben weer lekker iedere dag aan het zwemmen.
    Liefs uit New Zealand!
    Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi Thea,

    Ik lees nu net je reactie op de leemhorstdijkverbouwing blog.
    LIJKT MIJ LEUK DAT JE KOMT KIJKEN!!
    Alleen wordt dat pas van de zomer hoor! De aannemer heeft zeker tot maart nodig en dan moeten wij zelf nog tegelen behangen verven etc.
    Maar het idee is erg leuk. Kun je combineren met bezoekje aan Maria. Dat zal zij ook erg leuk vinden.
    Fijne woensdag, knuffel Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je schreef dat de appeltjes van Red Sentimel niet voor consumtie zijn.. euh, iedere keer als ik langs mijn boompjes kom eet ik er een paar op... ze zijn heeeeeerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen