zaterdag 3 januari 2009

RUST ????


.......NU DE OLIEBOLLEN OP ZIJN....IS HET WAT WERK BETREFT VRIJ RUSTIG IN DE TUIN.......IK GENIET VAN MIJN MOOIE VOGELBOEK.....


.......EN ZIE IK EEN VOGEL DIE IK NIET ONMIDDELIJK HERKEN.....KAN IK HEM MEESTAL WEL IN MIJN BOEK VINDEN.....

.....ZOALS DE RINGMUS...........

.........EN DE PRACHTIGE STAARTMEES........

.......DE GROENLING STAAT ER OOK IN......

.....VAN MIJN JONGSTE DOCHTER KREEG IK MET KERST EEN VOGELTAART DIE ZE ZELF GEMAAKT HAD..........

......WIJ ZIJN LID VAN DE VOGELBESCHERMING...............................JULLIE TOCH ZEKER OOK.....

...........BINNENKORT IS WEER DE JAARLIJKSE VOGELTELLING.....ALS JE MEE WILT DOEN KIJK DAN OP DE SITE VAN DE VOGELBESCHERMING.....

.......EN VERDER IS HET GENIETEN VAN DE MOOIE PLAATJES DIE DE VORST OPLEVERD..........

........ZOALS HIER....DE IJSAPPELTJES..........
....
..........TOEN IK IN HET BEGIN VAN DE ZOMER ZAG, DAT MIJN DONKERE HELLEBORUS..ZIJN ZAADJES LIET VALLEN...HEB IK ER EEN GEDEELTE VAN OPGEVANGEN EN IN EEN BAKJE GEZAAID...DAT HEB IK IN DE KAS GEZET,VANWEGE DE VOGELS

....... HET ZIJN KOUDEKIEMERS, DUS KAN HET LANG DUREN, SOMS WEL JAREN...EER ER PLANTJES KOMEN....MAAR ZO ALS JE ZIET..... HET GELUK WAS MET ME....WANT IN DE LATE HERFST ZIIN DE PLANTJES AL OPGEKOMEN.....

....EN INTUSSEN STAAN ZE ER AL REDELIJK MOOI BIJ...........ZODRA HET WEER HET TOELAAT GA IK ZE APART IN EEN POTJE ZETTEN............HET ZIET ER IN IEDER GEVAL AL VEEL BELOVEND UIT......

5 opmerkingen:

  1. mmmmmmmmmmmmmmmmmmm lekker taartje
    gisteren geen vogel gered van de vrieskou maar een piepklein muisje
    zit hier nu lekker warm!!!!!
    dadakes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Thea, wat ben jij creatief in het blogland :-) Ben helemaal weg van de vogeltaart! Aan de Malus "Red Sentimel" hangen nog ontzettend veel appeltjes. Lijkt me leuk om er vogelattractie mee te maken. Groetjes, Marlena

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede morgen,

    dankzij je foto's hier weet ik nu welk vogeltje ik de laatste tijd hier steeds maar weer zie in de tuin. Is een mus , maar had geen idee dat die er ook zo kunnen uitzien.

    Prettige donderdag
    Etje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee meid, ja ik zie ook iedere dag nieuwe vogelkes erbij, ik heb ook nog de bonte en de groen specht in de buurt, en veel 'roof'vogels, want die komen nu wat dichterbij zoeken he, maar ben altijd al een vogelvrouwtje geweest, hahah, nieuwe blognaam? Ik heb niet zo;n vogelboek, maar lijkt me toch handig, als ik weer eens in de stad ben zal ik er eens nakijken. Enne ik kan wel vogelkes tellen maar woon niet in NL , dus dat telt niet! ;)))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee die vogeltaart !
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen