vrijdag 6 maart 2009

WAFELS

.........TOEN MIJN DOCHTER DE WAFELPAN DIE ZE GELEEND HAD WEER TERUG BRACHT, DACHT IK ....LAAT IK OOK MAAR EERST EEN PORTIE BAKKEN......ALS DE PAN WEER IN DE KAST STAAT KOMT HET ER VOORLOPIG TOCH NIET MEER VAN.....IK LAAT JULLIE METEEN EVEN MEEGENIETEN IN DE VORM VAN DIT RECEPT.......IK GEBRUIK DIT AL JAREN...HET BEVALT MIJ PRIMA....
WAFELS

* 250 gr. margarine
* 125 gr. suiker
* 1 pakje vanillesuiker
* 4 eieren
* 250 gr. bloem
* 1 theel. bakpoeder
* 6 eetl. lauwwarm water ( ik neem hiervoor melk)
* 2 eetl. rum of rozijnen of een gesnipperde appel

Roer voor het beslag de margarine schuimig en doe er beetje bij beetje de suiker, vanillesuiker en eieren bij. Klop de met bakpoeder vermengde en gezeefde bloem afwisselend met het water door het beslag.
Roer er tenslotte de rum of rozijnen of de appel door.
Ik bewaar de wafels in een tupperware doos in de koelkast. Door dat de wafels koud zijn proef je de appel heel goed.

.........VEEL SUCCES..........

8 opmerkingen:

  1. Beste Thea, wil je dit nooit meer doen? Van het kijken alleen al 1 pond aangekomen. ;-)

    Het ziet er allemaal heerlijk uit, smul ze!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm lekker veel punten
    zal ik maar op diëet staan !
    pffffffffffffffffff

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmmmmmm ... ik zou gewoon in die foto's willen bijten !!! Mag ik bij je komen eten???

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mag er naar kijken en van eten zoveel ik wil, er komt toch geen gram bij.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. allé hier komt het dan
    dood eenvoudig
    250 GR BLOEM
    1 EI
    250 GR KAAS (MASCARPONE) (ik gebruikte petit gervais want had geen mascarpone in huis)
    1 zakje gist snuifje zout
    ei mengen met kaas zout toevoegen
    en dan de bloem met gist erbij mengen
    deeg mag niet kleven ( anders nog een beetje bloem toevoegen)
    4 à 6 bollekes van maken
    in voorverwarmde oven(200°) gedurende 20 minuten en klaar is kees
    volà madam
    hahahahahah
    kusje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk!!
    Wij halen altijd een bijna kant en klaar mix uit Duitsland, of de mix van Soezie. Wafels moet je niet te vaak maken... Anders dan vliegen de kilo's je om de oren. Met appel moet ik ook eens proberen.

    Het verhuizen is inderdaad best spannend! We hebben al redelijk veel ingepakt, maar ik heb er echt heel erg veel zin in! Het zal ook wel wennen zijn om van midden in de stad naar een dorp te gaan verhuizen. We zullen zien wat het wordt, morgen eerst maar eens een mooie vloer uitzoeken!!

    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mjam mjam!
    Kijk ik hier net tijdens etenstijd.... op mijn werk...zucht!

    Ze zien er heerljk uit!

    Groetjes
    Lisete

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Thea,

    Bedankt voor je reacties op mijn blog! Leuk dat er mensen komen kijken naar mijn Tuinblog.
    Deze blog is ook erg leuk en lekker!! Ik ga nog eens goed kijken naar je blogjes met recepten, want ik ben ook een groot fan van koken en bakken.
    leuk he dat je zo dezelfde hobbies hebt. Ik zal jou blog ook linken op mijnes..

    Groetjes,
    Willemijn

    BeantwoordenVerwijderen