maandag 27 april 2009

AARDBEIEN


......IK HAD EEN AARDBEIENVLAAI GEBAKKEN......ZODAT WE IN HET WEEKEND IETS LEKKERS BIJ DE KOFFIE HADDEN......AAN DE BUITENRAND LIET IK HET KROONTJE ERAAN ZITTEN...EN BINNENIN HEB IK DE AARDBEIEN GESNIPPERD...HET ZIET LEUK UIT...EN IS WEER EENS WAT ANDERS.....DE AARDBEIEN ZIJN NOG NIET VAN ONS ZELF HOOR....WIJ HEBBEN ALLEEN NOG MAAR BLOEMEN....AL ZIJN DIE OOK ERG MOOI.......


.........................................................................COURGETTE

...............................GEWONE RODE PAPRIKA.....DE ZAADJES HAAL IK ALTIJD UIT EEN VERSE PAPRIKA....

...MIJN ALDI TOMAAT.......

...........ZE DOEN HET HARDSTIKKE GOED.........UIT DAT MINIKASJE VAN 1,49.......IK HEB AL WAT PLANTJES UITGEDEELD....EN HOEWEL IK ZUINIG GEZAAID HEB......ZIJN DIT ER NOG TE VEEL.............

...................IK LAAT EVEN EEN TRUCJE ZIEN...................................................EEN PAAR JAAR GELEDEN WAREN ER IN DE HERFST ENKELE TOMAATJES IN DE KAS BLIJVEN LIGGEN.....IN HET VOORJAAR HAD IK PRACHTIGE TOMATENPLANTEN......MIJN VRIENDIN VERTELDE ME...DAT ZIJ DAT MEESTAL ZO DEED.....DUS HEB IK IN DE HERFST DE SLECHTE TOMAATJES IN DE KAS LATEN LIGGEN.....IN HET VOORJAAR HEB IK ER REGELMATIG EEN PLENS WATER OVERHEEN GEGOOID...........EN NU...TRUCJE GELUKT.....DE TOMATENPLANTJES STAAN ER MOOI OP.....IK HEB ER AL ENKELE VERSPEENT......IK BEN ER HEEL BLIJ MEE......WAS EEN ERG LEKKERE SOORT....DEZE KLEINE TOMAATJES..........

............VAN DIE LEKKERE ZOETE SNACK PAPRIKA'S HAD IK WILLEN ZAAIEN.....MAAR IK BEN VERGETEN OM ZAAD TE KOPEN......DOM DOM DOM..........NU ZAG IK ER VRIJDAG IN DE SUPERMARKT LIGGEN.....DIE HEB IK DUS MAAR METEEN MEEGEBRACHT.....DE ZAADJES ERUIT GEHAALD EN LATEN DROGEN......INTUSSEN HEB IK ZE AL GEZAAID.....

...............IK WILDE EEN FOTO MAKEN VAN DE PEERTJES......MAAR HET IS EEN PERENLUCHTFOTO GEWORDEN......ZEKER ZO MOOI.....EN DE PEREN HEBBEN JULLIE NOG VAN ME TEGOED........

..................EVEN EEN AANVULLING OP MIJN VORIG LOGJE.....DE SLANGENRADIJS HEET OFFICEEL...Raphanus Sativus...........

14 opmerkingen:

  1. Afgezien van het feit dat die aardbeienvlaai er zalig uitziet, wat een geweldig idee van die kroontjes!
    Ik zou daar nooit aan gedacht hebben, maar dat ziet er werkelijk enig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmmm, heerlijk ziet die taart eruit. Begrijp ik nou goed dat je de tomaatjes boven op de aarde hebt laten liggen en alleen nat hebt gehouden dat er vanzelf weer wat uit is gegroeid?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super idee van die afgevallen tomaatjes !!!! Dat moet ik onthouden voor volgend jaar !!!

    En die taart, mmmmmm, wanneer kom ik langs om te proeven? ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mjam mjam, wat zien de aarbeien er lekker uit!

    Mis je de tuin niet als je in Italie bent? Lekker hoor, hopelijk wordt het heerlijk weer daar. Naar Portugal wil ik ook altijd nog een keer... ik heb hele mooie foto's gezien. Heb je nog tips voor mooie gebieden/ dorpen in Portugal?

    Jan en ik wonen inderdaad nu samen op de boerderij. We zitten momenteel aan vaderskant omdat die kant zo goed als af is. Alleen verven en behangen moet eigenlijk nog. We gaan ons nu richten op onze eigen voorkant van het huis en dan nog een interne verhuizing van achterhuis naar voor en bovenhuis. hahaha. De bouwvakker zijn bijna klaar, is ook best spannend want dan wordt het echt stil op de boerderij. Vader missen we zeker nog heel erg, eigenlijk vooral bij de dagelijkse dingen. Een lege stoel aan tafel, bordje minder bij het tafeldekken. Het lijkt een stuk stiller terwijl hij nooit zoveel praatte...

    Maria heeft ook een erg zware tijd ja. Ik zie haar eigenlijk veel te weinig, maar we mailen nog wel eens.

    Het recept met raapstelen is echt een aanrader. mjam mjam. Enne waarom lust je geen rabarber ?? moet je eens kijken hoe mooi de mijne is..hihihi.

    Fijne dag,
    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi,

    Je maakte mij erg nieuwsgierig met je reactie. Ben gaan zoeken op het internet naar de rabarber in bloei, maar vond jou reactie "helaas" nergens terug. Wel leuk om allerlei dingen te lezen. Heb een gedeelte op mijn blog gekopieerd. Lees maar eens..
    Groetjes,
    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja fijn dagje vrij. Het is ontzettend rustig op de zaak dus vrijdag hebben we ook al vrij. Er zijn zelfs al vier mensen ontslagen.... wie weet wat er nog meer gaan gebeuren hier.
    Ik sta er maar niet te veel bij stil en geniet van mijn moestuin en boerderij.
    Het regent hier ook maar niet veel meer motregen.

    Algarve is dat niet erg toeristisch?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die vlaai ziet er heerlijk uit en wat een leuk idee om de aardbeitjes aan de rand heel te laten en met kroontje.

    Luchtperen is weer eens wat anders dan juteperen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heb ik dus ook gedaan maar vorig jaar ik heb de zaadjes eenjaar laten drogen ( mijn schoonmama gaf me die tip) en zie ik heb al fameuze palntjes hoor
    zal ze ne keer op de blog zetten!
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O wat ziet dat er heerlijk uit ! Ik zou willen dat ik zo goed kon bakken...
    Fijne avond , groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vroeg me zo af Thea... heb je soms in het week-end nog hulp nodig bij het opeten van die verrukkelijke vlaai? Hahaha:-)
    Liefs Leonie enne je weet het hè, het wordt weer warmer. Wat worden we verwend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Thea ik hoop dat jullie een heerlijke dag hebben. Je man is toch vandaag jarig? In elk geval gefeliciteerd met z'n verjaardag.
    Liefs Leonie
    http://leoniedehaan.web-log.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Thea, tis gelukt hoor:)
    Zeg die kleine oranje paprika's zou ik ook wel willen gaan zetten, Is er al wat opgekomen van de zaadjes? Ben benieuwd!

    groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hai Thea
    ja het regent soms het is buiten best wel lekker.
    je vlaai ziet er uit om te stelen,maar wat ben jij een bezige bij zeg,tuinen, tuinen fotograveren,bakken,handwerken,oma zijn,wat dies al niet meer.
    ga je al vlug opwereld reis11111111.LIEFS VAN greet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Thea,

    Je kent mijn weblog (Sjeftuintips) nog wel, denk ik. Maar ik ben verhuisd naar een andere weblog en die heet:
    http://sjeftuintips.wordpress.com/

    Daar staan alle tuintips op en nog meer.

    Groetjes van Sjef

    BeantwoordenVerwijderen