donderdag 23 april 2009

RAT'S TAIL


..........GISTEREN KREEG IK MET DE POST MIJN ZAKJE ZAAD...SLANGENRADIJS.........OF RADIJSVRUCHTJES WORDEN ZE OOK WEL GENOEMD...........TE GEBRUIKEN IN GEMENDE SLA EN OOK BIJ WOKGROENTEN......IK BEN BENIEUWD.........KIJK HIER EVEN ALS JE MEER WILT WETEN......EN IK HOUD JULLIE NATUURLIJK OOK OP DE HOOGTE.......
VERGETEN GROENTE SCHRIJFT HET VOLGENDE....

Slangenradijs, een onvergetelijke oogst!

Slangenradijs is een leuke groente, vooral wanneer de langwerpige, ook wel rattenstaartjes genoemd gaan afrijpen. De vruchten kan je in verse toestand in een salade verwerken, of als toevoeging in een gerecht.
Ze zijn heel eenvoudig te telen en bovendien geniet je dubbel zoveel door de prachtige bloei die vooraf plaats vindt.
De paarse bloemen staan in grote hoeveelheden op de plant en zijn welriekend.
Oogst de zaadpeulen wanneer ze droog zijn,...
Zorg ervoor dat de peulen droog geplukt worden om schimmels te voorkomen. De zaden kan je bewaren op een koele en donkere plaats ... goed om weten en niet onbelangrijk is dat de zaden in optimale omstandigheden 3 tot 5 jaar kiemkrachtig blijven.
...........IK HEB ER ZELF NATUURLIJK NOG GEEN FOTO VAN...DUS DIE HEB IK EVEN GELEEND BIJ ..PLANTAARDIG.COM...........

10 opmerkingen:

  1. hahahaah ik ben ook benieuwd hoor
    heb nu net mijn komkommers in de serre gepland !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb zelf al veel rare groenten gekweekt, maar deze ken ik nog niet. Laat je ons weten hoe het ermee gaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. owwww, das leuk! die wil ik ook! Waar heb je dat gekocht? bij vergeten groente denk ik. zal even het woordje 'hier' aanklikken. zo enthousiast dat ik meteen begin te reageren :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor, Het lijkt me heel leuk om de foto's te zien als alle bloemen in bloei zijn.
    Ik ben heel benieuwd.
    Groetjes, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier precies hetzelfde Thea! Aardappels poot ik vandaag, die krij ik van Driek, onze negentigjarige buurman die zelf zijn moestuin bijhoudt. (o.a!) Paters heten die dingen. Gisteren peultjeszaad in de grond gestopt enhier heeft het vannacht ontzettend geregend. Wat een zegen voor m'n tuintje dat ik gistermorgen ook al langdurig gesproeid had:-) Hele fijne dag Thea! grtjs Leonie
    http://leoniedehaan.web-log.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. HOi hoi,

    Ik ben ook ontzettend benieuwd wat het gaat worden. En of je het ons straks aan / af raadt!
    Zie zien er wel erg leuk uit!

    Je moestuin inzicht is blijkbaar beter als de mijne, ivm de knoflook. hahahaha. ik vind het wel spannend wat ik straks kan oogsten... mischien wel 1 grote bol. hahaha.

    Lekker op vakantie? Waar gaat het deze keer heen?

    Groetjes,
    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het zijn mijn minitomaten jaja en ze zijn al zeer groot hoor
    maar ja ik had ze nu toch al een maand geleden gezaaid hé ne nu heb ik ze verplant naat de serre!!!!
    en vakantie????????????????????????? ter welke gelegenheid dan wel hier niet hoor wel op 1 mei

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee hoor Thea dat is niet onze woonkamer maar onze computerkamer
    :-) We kijken zó de tuin in van daaruit. Fijne dag! Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kwam door jouw reactie ook even bij jouw op je blog kijken. En wat was/is dat leuk zeg. Ik vond zo maar de plant die ik gezaaid had. Ik had geen idee wat voor plant het was, maar zag zo maar een plaatje van de peultjes bij jouw op je blog staan. Toen dacht ik heeh dat lijken wel erg de peultjes die ik vorig jaar plukte (ergens in een moestuin) het blijken dus de rats tail te zijn. Erg leuk dat ik daar nu door jouw achterkwam.

    BeantwoordenVerwijderen