maandag 13 april 2009

RUCOLA EN MEER.........


........DE BLOESEM VAN DE LEIPEER.......

..........DEZE FOTO IS AL VAN EEN WEEK GELEDEN............


...............................................................................................................RECHTS KERSEN BLOESEM EN LINKS RUCOLA............ZAAD DAT IK IN DUITSLAND MEEBRACHT...........HIER ONDER RECHTS ZIE JE DE WILDE RUCOLA....EEN VASTE PLANT.......EN LINKS WAT IJSBERGSLA..........


...........................................RECHTS ONDER ZIE JE DE PAPRIKAPLANTJES.........

..............MINI TOMAATJES......DAAR VAN STAAN ER TE VEEL.......DEZE PLANTJES GA IK UITDELEN........

......................


.............................DILLE.........EN RADIJS...............DE FOTO'S ZIJN AL EEN WEEK OUD......
....IK HAD GEEN TIJD OM ZE EERDER TE PLAATSEN.......ONDERTUSSEN IS ALLES AL WEER VEEL GROTER......JE ZIET HET SPUL GEWOON GROEIEN NU...............IK MAAK EEN PAAR KEER PER DAG M'N TUIN RONDE......DAT MOET OOK WEL....WANT ALS JE EEN DAG WACHT....HERKEN JE DE PLANTEN NIET MEER..........


.......DIT IS DE GROOTSTE PLANT VAN DE KLOKWINDE....................DE ZAAILING VAN DE HELLEBORUS DOET HET HEEL ERG GOED.........

8 opmerkingen:

  1. Nou, nou Thea, jij bent flink aan de zaai geweest. Wat zal je daar tzt veel plezier van hebben.

    Ik vind je leipeer prachtig, is dat het boompje dat je bij de Aldi had gekocht?

    Ruccola zaai ik elke 3 weken zodat ik altijd wat heb staan want het snavelt zo heerlijk weg in een salade en op brood.

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk hè Thea zo'n moestuintje! Ik vind het ook énig om te doen. Trouwens wat een leuke blouse op die witte broek! Daar zul je veel plezier van hebben., Fijne avond! Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Thea,

    Je zaaigoed ziet er goed uit en die leipeer is echt mooi! Ik heb ook wat kleien fruitboompjes in mijn tuin.. ben benieuwd watvoor fruit ik dit jaar krijg. Vorig jaar had ik alleen wat appeltjes, maar toen had ik ze ook net dat jaar geplant.
    Mijn tuin staat niet vol met heel veel van hetzelfde hoor :-). Ik heb vanalles geplant en gezaaid. Ik hoop dat alles het gaat doen. Heel veel dingen kun je ook goed invriezen, zodat ik in de winter bijna geen groente hoef te kopen (behalve sla natuurlijk). Zo probeer ik een heel jaar rond uit de tuin te eten. En wecken vind ik ook heel leuk!
    Nou geniet van het mooie weer!

    Groetjes,
    Willemijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Thea,

    Wauw wat geweldig al die kleine plantjes! Het groeit goed hè?!

    Ik heb even gegoogled met je slangenradijs en daarvond ik de volgende info:
    Rattenstaartjes - Radijsvruchtjes - Slangenradijs " Heb je zin om eens een groente te telen waar je geen omkijken naar hebt?
    Een groente die zo groeikrachtig is dat hij dwars door iedere plaag of ziekte heen groeit?
    Een groente die je in de herfst of het jaar daarna niet opnieuw moet zaaien, omdat, als je de afgestorven groente opruimt, de grond al vol staat met nieuwe zaailingen?
    Een groente die een overvloed aan pittig smakende vruchtjes voortbrengt het hele voorjaar, zomer en herfst? En dit al zeven weken na zaaien?

    Wat ik daarvan moet denken ... ik wacht JOUW bevindingen met spanning af.

    Liefs,
    Liset

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier schijnt de zon wel volop, maar het is inderdaad fris.. Maar het wordt weer even beter weer komende dagen.. Echt lekker en alles groeit onwijs!
    Ik moet ook nodig mijn aspergeplantjes verpotten. Over een paar jaar heb ik een heel aspergeveld als het goed gaat :-)
    Groetjes,
    Willemijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Thea,
    leuk, jouw blog!
    Ik ben nog niet erg actief op de blog, wel in de tuin, haha.
    Ik maak veel foto's van van alles en probeer bij te houden wat wel en niet aan slaat. Op dit moment heb ik veel in 2 koude bakken staan, maar ik ga binnenkort op vakantie en dan is het afwachten wat ik aantref als ik terug kom... Vorig jaar waren mijn tomaten ineens klaar, maar dat was juli-aug.

    Je hebt mooie foto's op je blog zeg, top! Ik heb je in mijn favorietenlijstje staan!

    Groeten,
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja kijk, das niu nie leuk he, ik heb alles gemist, vake linken dus :)))))

    BeantwoordenVerwijderen