zondag 31 mei 2009

MIJN MOESTUINTJE


..........ALLE GROENTEN IN MIJN MOESTUIN GROEIEN HEEL ERG GOED OP DIT MOMENT........

........DE COURGETTES DIE IK ZELF GEZAAID HEB......DAAR VAN HEB IK 2 PLANTEN IN DE VOLLE GROND GEZET......

..........DE AARDAPPELS.......HET ZIJN FRIESLANDERS.....EEN VROEGE SOORT..... GROEIEN ERG GOED......IK WIL ZE NOG WAT MEER AANAARDEN........DOOR HET WATER GEVEN.....ZIJN DE HEUVELTJES WEER WAT KLEINER GEWORDEN.........

..........IK KREEG NOG EEN COURGETTEPLANT KADO.....DIE HEB IK IN EEN GROTE BLOEMPOT GEZET......EN STAAT DAN EENS HIER EN DAN EENS DAAR..........

........DE PEULEN WILLEN NU WEL OMHOOG KOMEN EN ER STAAN OOK AL WAT BLOEMEN AAN......

...........JE ZIET ZE BIJNA GROEIEN.......KAN OOK NIET ANDERS MET ZULK MOOI WEER.....EN OM DE PAAR DAGEN ZET IK DE SPROEIER EVEN AAN.........M'N MINI TOMATEN IN POT HEB IK ER MAAR EVEN TUSSEN GEZET......HIER KRIJGEN ZE MEER ZON.....DAN IN M'N KASJE.........ER ZITTEN AL BLOEMETJES AAN.........

10 opmerkingen:

  1. Dat ziet er zeker groen uit! Wat zijn je tomatenplanten mooi, die zien er stevig uit. Ik heb een paar stevige planten maar ook een paar slungels. Ligt aan het ras, denk ik. De peultjes van mijn tweede zaaipoging zijn nét begonnen met bloeien. Mooie tijd is het nu in de moestuin!

    Groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gaat super hè! Wat voor grondsoort hebben jullie daar eigenlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tja ik heb mijn serre hé daar gaat alles iets sneller!!
    maar heb nog niets hoor geen paniek hihihihi
    komkommers eijn 10 cm den de tomaatjes zijn miniskuul
    integendeel de groene pepers die beginnen al serieus dik te worden
    patatjes hebben we al geoogst ( een deel hé) en de aardbeitjes daar smullen we nu van!!!
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er goed uit! Binnenkort smullen dus. Ik begin nu toch wat te twijfelen of ik het wel goed doe... Mijn courgetteplant is wel twee keer zo klein!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is goed groen in je moestuin, en het weer werkt zeker mee. Hier regent al een paar dagen, met flink veel zonnige perioden. Écht groeiweer.

    Groet,
    Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi thea ik zag dat een berichtje had achtergelaten betreffende marokkaanse tuin..nou ik hoop zeker veel bloemen enz ....hoop mijzelf met gezin hier te vestigen: http://hutspotencouscous.blogspot.com/2008/06/marokko.html

    en die groentes heerlijk uit eigen tuin wij gaan vandaag spagettie met gekleurde snijbiet eten.

    fijn weekend ...lianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Thea

    Prachtige moestuin heb je! Ziet er geweldig uit!Gelukkig is het vandaag gestopt met regenen en komt weer heerlijk de zon door! Daar zullen de groenten wel een flinke groeispurt van krijgen!
    Fijn weekend!~

    groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Thea,

    nou je hebt een fijn moestuintje meid, daar kan ik niet mee dienen.
    Maar heb in potten wel 2 tomatenplanten, die ook al met bloemetjes begonnen zijn.
    Ik las elders dat je deze plant beter kunt hangen, dat probeer ik uit, een mag omhoog groeien en de ander niet.
    Eens kijken of er verschil is straks..
    Voor nu welterusten en morgen gezond weer op !
    Liefs van Thea xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. door mijn goede oplettendheid zag ik nu pas dat ik gelinkt sta...leuk bedankt altijd leuk een passie met iemand te kunnen delen ik heb jou dan ook maar gelijk bij mij gelinkt.
    Een goed buiten weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk een groententuin, best wel veel werk.
    Maar wel lekker vers en veel lekkerder.
    lekker als je zelf je vlaaien kan bakken, die zagen er heerlijk uit hier onder dit log...krijg er spontaan zin in.
    Hoop dat je niet teveel ongedierte krijgt, das altiid zo jammer.
    Hier vraten de slakken overal in, de aardbeien de coutgette's ect...
    ben er dan zo vies van :-(
    Succes, bvandaag misschien een buitje, goed voor je tuin.
    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen