dinsdag 26 mei 2009

KOUDE PASTA SALADE



.......ALS HET ZO WARM IS ZOALS DE AFGELOPEN DAGEN ...ETEN WIJ GRAAG IETS KOUDS......DEZE PASTA SMAAKT DAN HEERLIJK EN KAN OOK BIJ EEN BUFFET OF EEN BBQ......

* 100 gram pasta
* 300 ons schouderham
* 6 hardgekookte eieren
* zilveruitjes
* zoetzure augurken
* slasaus
* peterselie-bieslook
* klein blikje erwtjes met worteltjes



Pasta koken, normaal zout toevoegen ,en onder de koude kraan afspoelen.Uit laten lekken.
De eieren en gekookte ham snipperen en in een kom doen.Uitgelekte erwtjes en worteltje toevoegen.(worteltjes eventueel wat kleiner snijden.)
Zilveruitjes en augurk snipperen en er door roeren.
Peterselie en bieslook fijn knippen en toevoegen. Slasaus er bij doen en mengen.
Uitgelekte pasta er door mengen, eventueel nog slasaus toevoegen.
In de koelkast even koud laten worden.

Serveren met patè en tomaten, vaak geef ik er asperges in ham bij.Lekker.

* 100 g Nudeln
* 300 gekochte Schinken
* 6 hart gekochte Eier
* Süß saure zwiebeln (kleine)
* Süß saure Gurken
* Salatdressing
* Petersilie, Schnittlauch
* 1 Dose Erbsen mit Möhren

Nudeln normal kochen mit Salz,abspülen und gut ablaufen lassen.
Die Eier und gekochte Schinken Schneiden.Ausgelaufene Erbsen und Karotten in eine Schüssel geben. (Karotten klein schneiden)
Perle Zwiebeln und Gurke hacken und unterrühren.
Petersilie und Schnittlauch fein schneiden und hinzufügen. Salatdressing zufügen und mischen.
Ausgelaufenes Paste durch Mischen, vielleicht fügen Sie mehr Salat-Dressing.
Im Kühlschrank kalt werden lassen.

Bon appetit

10 opmerkingen:

  1. das nu al een maand dat ik pastasalades maak
    je kan dat met alles kombineren en je hebt een volledig maaltijd hé
    mjammie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd lekker he, zo een pastasalade als het warm is. Ik zou er wel de schouderham uitlaten want ik ben al 16 jaar vegetariër ;-))

    Ondertussen is mijn ma sinds zondag naar huis. Het was fijn om haar meer dan 3 weken hier te hebben.

    En binnen 3 weken ben ik weer weg, want dan ga ik anderhalve week naar België op vakantie. Dus nu kan ik alvast daar weer naar uitkijken ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi,

    Mjam mjam, wat een lekkere salade!
    Goed idee voor in het weekend. We zijn nog steeds druk met verven, dus een lekkere salade is welkom.

    De engerlingen zijn weer in grote getalen in mijn moestuin. snik snik snik. Ik heb al heel wat plantjes op kunnen ruimen. Beetje erg frustrerend maar we houden vol.

    Alles goed met jullie verder?

    Groetjes en alvast een goed weekend!
    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooo en ik had al zo'n honger...:-)
    Leest heerlijk weg Thea. Trusten voor straks, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammie, jammie! Ik ben ook verlekkerd op koude pasta en voor mij met radijsjes graag...
    M'n kippetjes lusten het trouwens ook graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er zeer smakelijk uit, en je kunt het ook opleuken met allerlei groenten uit je moestuin!

    Bovendien zijn dat leuke gerechten om met warm weer lekker buiten te eten... Echt een goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jeemeneeeeeeeem heb ik deze gemist, en hij is nog wel zo lekker, oeioeiepeieoeie, maare, nu heb ik em toch, ;)))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat lijkt me erg lekker, dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen