maandag 15 juni 2009

YES


.........DE WITTE BESSEN ZIEN DE VOGELS OVER HET HOOFD......ZE KUNNEN DAN OOK GOED RIJPEN EN SMAKEN LEKKER ZOET...........TENMINSTE IETS DAT IK NIET MET DE VOGELS HOEF TE DELEN......WANT NORMAAL GESPROKEN VALT DAT ALTIJD ONGUNSTIG UIT VOOR MIJ............



......................................................................DE RODE ZIJN AL RIJP...... EN DE ZWARTE SCHIETEN OOK AL OP..............

.............DE RATTENSTAARTJES BEGINNEN NU KNOPPEN TE VORMEN.........DE BLOEMEN ZULLEN WEL OP BLOEMETJES VAN KOOLZAAD LIJKEN HEB IK ZO 'T IDEE........

..............DE PLANTEN STAAN ER FRIS GROEN BIJ.......NIEUWSGIERIG NAAR DE VERDERE ONTWIKKING BEN IK WEL.............DE PEULEN ZOUDEN NIET TE DIK MOGEN WORDEN.......DAT WORD OPLETTEN DUS..........

.........DE MINITOMAATJES ZIJN ECHT NOG MAAR MINI.........

..........DE COURGETTES GROEIEN GOED........IK KAN DE EERSTE VRUCHTEN WEL HAAST OOGSTEN.........WOENSDAG WIL IK HET PASTAGERECHT MAKEN.....MET ONZE EIGEN COURGETTE ERIN..............




..........DE PEULEN DOEN HET GOED.......IK GA ZE ZO METEEN PLUKKEN......IK BEN BENIEUWD HOEVEEL IK ER AFHAAL..........

.............ALS HET LUKT WIL IK DAAR DE ROERBAKSCHOTEL MEE MAKEN...........DAAR HOEVEN MAAR 75 GRAM PEULEN IN............DUS DAT MOET KUNNEN..............................................UPDATE......79 gram.........maar ze moeten nog schoongemaakt worden.....dus is het wat minder...........

..............................DE VOLGENDE KEER ZAL IK DE FOTO'S DIE IK ER VAN GEMAAKT HEB PLAATSEN........IEDER JAAR ZITTEN ER WEL ENKELE RANKEN TUSSEN MET GEKLEURDE BLOEMEN.....ZIET BEST LEUK UIT.......gek is dat niet, want ik laat steeds enkele struikjes staan om zelf zaad van te kweken......

...........DE AARDAPPELS HEBBEN HET HELE VELD AL NODIG...........

12 opmerkingen:

  1. zo dat is allemaal al ver bij jullie. Tja dan zit je toch een stukje zuidelijker dat scheelt toch wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemiddag Thea wat een heerlijke foto's zelf heb ik ook courgettes 2
    soorten donkere en de lichtere verte de alger.Ik heb al verschillende dingen gemaakt.
    Vandaag gaat het een griekse gourgette pastei worden.
    Sugersnaps en de normale doperwten gaan ook goed.
    Mijn tomaten lijken nog niet veel verder dan die van u te zijn... Terwijl ik iemand ken die al grote tomaten heeft.Hier heeft het de afgelopen dagen best veel geregent, was het in limburg ook zo nat?

    groetjes uit Zeeland(Hoedekenskerke)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en dan ga je vast weer van die schitterende vlaaien maken... om van te watertanden :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kijk, nu ben ik er ook als de kippen bij ;))))), meid wat ben je toch goed in alles, wat kun je eigenlijk niet??? ;)), ik heb een mini augurkplantje gekregen, ben benieuwd of ie het overleeft, krijg je op bendeduis mini augurk te eten. hahahaha, maare, heerlijk dit blogje, ik wilde zo een vogeltje zijnin jou tuin....... of nog leiver, sjors want ik ben gek op hazelnootjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet het er weer mooi uit bij je!! Fijn he als alles zo groeit.. Bij mij voornamelijk nog onkruid.. maar ook echt onwijs veel aardbeien! Heb nu al 4 kilo en er zit nog eens zoveel aan.. Mn familie is er erg blij mee :-)

    Groetjes,
    willemijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahaah ja hier ook hoor maar ja met mijn serre ben ik bevoordeeld en gelukkkig maar ook want die regen hier alles zou rotten!
    pffffffffffffff

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het valt best mee met mijn drukte hoor.. Het zou wel ideaal zijn als ik ook niet meer hoefde te werken! :-) Helaas red ik dat, 25 jaar,alleenstaand met een huurhuisje, nog niet :-)
    Dan is het soms best druk zo'n tuin, vooral naast een 40-urige werkweek. maar het is ook een heleboel ontspanning!!

    groetjes,
    Willemijn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. waar die vraag van sluimererwten?????, ben je zeker dat die vraag voor mij was hahahah ja dat zijn gewoon boontjes hoor!
    en vanmiddag mooi weer???? pffffff tis hier maar bewolkt hoor en ik moet naar de dokter voet is gezwollen
    bah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, ik kijk af en toe op mn werk.. Ik werk achter een pc, dus dat kan allemaal! Das wel fijn!
    Vandaar dat je zomaar reacties kunt krijgen midden op de dag :-)

    Het enige nadeel is dat ik de hele dag binnen zit, das wel wat minder.. Maarja nog 3,5 week en dan heb ik lekker vakantie!!

    Groetjes,
    Willemijn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik denk dat je binnenkort handen tekort zal hebben, zoveel te oogsten. Smullen en genieten wordt dat! Vind het prachtig om te zien hoe dat allemaal groeit en groeit...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo andere Thea,

    geweldig leuk als je de eigen groente zo vanuit zaad ziet groeien....en alle eigen teelt dan ook nog op je bord mag hijsen, ik ben er ( nog) te lui voor ;-)
    Het zou zomaar achter de loods kunnen , daar is plek genoeg...maar ik heb ook een dilemma daar.
    Er is in de loop van jaren een klein natuurgebiedje ontstaan, zelfs een salamander zag ik 3 jaar geleden !
    Zou jammer zijn dat te verstoren, en officieel heeft K'rade geen salamanders meer.
    Liefs van Thea xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De aardappels staan er mooi bij! En het is zeker duidelijk dat je een stuk zuidelijker zit als wij, jouw groenten zijn net even wat verder als de onze :-).

    BeantwoordenVerwijderen