woensdag 22 juli 2009

COURGETTE SOEP


* 150 gr. Katenspek
* 2 Uien
* 2 teentjes Knoflook
* 3 Courgettes
* 150 gr. Roomkaas
* 1,5 tablet Kippenbouillon
* 1,5 ltr. Water

Katenspek licht uitbakken, en hierin gesnipperde ui en knoflook circa 2 min. fruiten.
In blokjes gesneden courgettes toevoegen en ongeveer 8 min zachtjes bakken.
Bouillontabletten en water erbij doen. De soep aan de kook brengen en 5 min laten door koken.
Met de staafmixer soep pureren en de roomkaas toevoegen.Peper en zout naar smaak toevoegen.
Laat de soep nog enkele min. door en door warm worden.

Lekker met uienbrood.

17 opmerkingen:

  1. Lekker courgettesoep. Dit recept ziet er ook goed uit. Ik hou van harde stukken in mijn soep, dus ik stamp de courgettes fijn met een stampotstamper. Net wat grovere structuur. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. huh??? kattenspek? slachten jullie nu al katten voor het spek
    whoehahahahahahahah
    ezindleijk thuis maar niet voor lang er staan nog blogbezoekjes op programmma hahahhahaa
    knuf knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha lekker Thea, ik hou wel van receptjes met courgettes want ..... je blijft oogsten. ;-) Oh, en weet je wat zo leuk is? Ik heb er vandaag het perfekte toetje bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat ziet er weer lekker smakelijk uit! Ik kom hier ook wel op een mooie tijd kijken. 11.46 uur. hahaha.

    Wat betreft het oogsten van lavendel: Een exacte tijd/datum zal er vast niet wezen omdat de lavendel niet altijd gelijk bloeit.
    Ik pluk de lavendel wanneer de echte bloemetjes nog niet zijn verschenen. Dus nog in de mooie paarse knopjes zitten. Dan hang ik de bosjes eerst binnen neer om te drogen. (geurtje verdwijnt een beetje) En dan verwerk ik ze pas. Als je dan de knopjes tegen elkaar wrijft komt de heerlijkste geur weer terug!

    Groetjes en alvast een goed hopelijk zonnig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmm, da's lekker he, courgettesoep !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Thea, Leuk dat je mij gevonden hebt. Je ziet....ik heb jouw blogs nu ook gevonden. Ik heb ervoor gekozen toch een reactie uiteindelijk achter te laten in jouw kookblog. Gewoon omdat ik naast landelijk leven en de tuin heel erg veel plezier beleef aan lekker eten. Ik kook best graag, maar mijn man is mij altijd voor! Hij is de "huisman/pensionado" en ik blijf nog wel even wat jaartjes aan het werk!

    Groet,
    Lavender

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Thea
    Sounds so good! I'm going to try it soon.
    love
    vickie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Huh? Ik had toch echt vanmiddag al een reactie geplaatst... Anyway: ziet er goed uit! Ik heb het recept opgeslagen, dus hier binnenkort ook courgettesoep!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Thea,
    Ik heb weer helemaal speciaal voor jou een prachtige paarse bloem geplaatst! ahahahaha.

    Welke drie recepten zijn de beste?
    Courgette soep, Courgette brood en pasta ?

    Vandaag krijgen wij vakantie! Zelf werk ik maandag gewoon weer hoor, maar vandaag fijn borrelen met de collega's.

    Goed weekend,
    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is dat toch een geweldige groente die courgette hè, heerlijk dit soepje. Ook heb ik even op het recept van het courgette brood gekeken, ook niet verkeerd. Maar jouw liefde voor roerbakschotels deel ik met je, afgelopen winter was ik in china en daardoor zit ik met schoteltjes van ogen naar jouw boontjes te kijken. Ik ken ze niet, maar ik ga op zoek, ga zo door, Tons

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker, ik ben dol op courgette soep. Het ziet er een smakelijk soepje uit en kattenspek... dat is iets typisch Nederlands hé, ik zie het wel eens liggen in de winkels hier vlak over de grens!
    Fijne zaterdag,
    Heidi

    ps Dat ventje van me dat is inderdaad een lieverd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is een lekker soepje en dat weet ik uit ondervinding :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dat blijft lekker zo'n soepje en het is snel gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ga morgen meteen aan de slag met je recept. Het lijkt me heerlijk. En de courgette's hier zien er eetklaar it :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gisteren dus jouw recept van courgette soep gemaakt. Hij was echt heerlijk en zal zeker vaker gemaakt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik pluk ze ook niet te groot, omdat ik de smaak dan toch lekkerder vind. Ik had er nu wel een grote aanzitten, ivm vakantie. Voor de soep heb ik die dus gebruikt. Ik ben benieuwd naar je courgette notenbrood. Daar zal ik dus even naar googlen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb hem gevonden op de site van Jeany :)

    BeantwoordenVerwijderen