zondag 19 juli 2009

UIT DE KOSTEN ?


.........DEZE WEEK MAAKTE IK EEN ROERBAKSCHOTEL MET PEULEN EN WAT CHINESE BOONTJES EN NATUURLIJK WEER EEN HANDVOL RATTENSTAARTJES.......

........ZE WORDEN HEEL ERG KLEIN ALS JE ZE BAKT.....HET ZAG ER LEUK UIT....EN IK VOND ZE VEEL LEKKERDER ALS RAUW IN DE SALADE......

............OP VERSCHILLENDE BLOGS HAD IK AL GELEZEN DAT DE NIEUWE AARDAPPELTJES ZOOOOOO LEKKER WAREN.........DIE VAN ONS ZIJN NOG NIET ZOVER......IK WEET DAT GOED......MAAR IK HAD ER ZO'N ZIN IN........IK HEB 1 STRUIK GEOOGST DIE IN EEN GROTE POT STOND......DIT ZAT ER AAN.........VORIG JAAR HAD IK ER EENTJE IN EEN BLOEMPOT STAAN......DAT WAS OM UIT TE PROBEREN.....DIT JAAR HEB IK ER MEER,EN VOLGEND JAAR KAN IK ALLEEN AARDAPPELS IN BLOEMPOTTEN TELEN......OMDAT DE GROND DAN VOORLOPIG NIET MEER VOOR AARDAPPELS GEBRUIKT KAN WORDEN........HIER.....KUN JE MIJN LOGJE ER OVER LEZEN.......

.............EN DIT ZIJN 3 STRUIKEN UIT DE VOLLE GROND.....CONCLUSIE......IN POT KRIJG JE MEER OOGST !!!....IN TOTAAL HAD IK 18,11 GRAM.....IK HEB DE KLEINTJES ER UIT GEZOCHT EN WE HEBBEN ER LEKKER VAN GESMULD...............EVENTJES GEKOOKT, AF LATEN KOELEN EN TOEN IN DE PAN GEBAKKEN.....ALS IK KRIELTJES KOOP KOSTEN DIE ZO ONGEVEER €1,25 DUS WE HEBBEN DE KOSTEN ER AL UIT....WANT IK BETAALDE VOOR DE POTERS €1,10.......NIET GEK TOCH.....

.......ZO HIER EN DAAR STAAT AL EEN ZONNEBLOEM IN BLOEI.........

..........EEN PAAR MENSEN HEBBEN ME GEVRAAGD WAAR IK DIE CLIPS TOCH GEKOCHT HAD......HELAAS KON IK DE WINKEL NIET NOEMEN...ERGENS IN DUITSLAND ......MAAR IK VOND ER IN ENKELE TUINCENTRA.....ZE WAREN WEL WAT DUURDER......ZO ROND DE €5,-...VOOR EEN GEMENGD ZAKJE......

......WE ETEN NOG STEEDS AF EN TOE EEN MAALTJE PEULEN.........

.........DE KNOFLOOK HAD IK IN 2 POTTEN STAAN.....OMDAT IK NIET HELEMAAL OVER M'N LANDJE KON BESCHIKKEN IN HET VOORJAAR......DIE HEB IK LATER OVERGEPLANT IN DE VOLLE GROND.......DAT HAD IK DUS NIET MOETEN DOEN..........

........VOOR IK HET WIST WAS HET GROEN AFGESTORVEN.....NIKS GEEN OPHANGEN OM TE DROGEN DUS.......EN ZE ZIEN ER NIET UIT ZO.....MAAR IK HEB ER AL VAN GEBRUIKT....DE SMAAK IS ER NIET MINDER OM..........

9 opmerkingen:

  1. Mooie oogst toch, die aardappels in pot, dat ga ik volgend jaar ook eens proberen.Hoe groot is de pot waar je ze in had staan?
    Ik doe overal zoveel ideeen op, dat ik niet kan wachten op het voorjaar 2010:)

    groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja heerlijk is dat toch. Net een klein winkeltje. Het grappige is dat je je maaltijd aanpast aan wat je 'in huis' hebt. Die clips wil ik ook zoeken idd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I so enjoyed looking at your pictures. Oh I wish I could read your language. Your garden pictures are beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Now I really feel silly--I found your translator!
    thanks I'll go back and read now
    vickie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een week geleden hebben we hier ook al nieuwe aardappelen gegeten en ze zijn idd lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk he, al die activiteiten in je tuin. Die aardappeltjes zien er superlekker uit !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er allemaal zo lekker uit. Uit eigen tuin is toch anders dan naar de winkel. Leuker en lekkerder.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Komt die paprika ook uit je tuin? Oh ik ben zo nieuwsgierig naar de rattenstaartjes... Heb nog even getwijfeld of ik niet toch ook wat zaden zou kopen, maar ik heb toch echt besloten om te wachten tot volgend jaar.
    Haha, Annemiek, ik herken het... mijn tuinplan voor volgend jaar heb ik ook al voor een groot deel in mijn hoofd zitten. Ik denk er ook over om volgend jaar een paar aardappelen in een pot te telen. Hoe groot zijn de potten die je hiervoor gebruikt?

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De nieuwe aardappelen zijn echt heel lekker. Ook ik ben benieuwd hoe groot de pot is waar jij de aardappelen in kweekt.

    Groet,
    Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen