vrijdag 28 augustus 2009

GEVULDE COURGETTE



GEVULDE COURGETTE

HOOFDGERECHT voor 2 personen

* 2 courgettes
* 250 gr. runder of half om half gehakt
* 1 rode paprika in blokjes
* 2 sjalotten
* zout en versgemalen peper
* 1 mespunt kerriepoeder
* 1 eetl. gehakte Provencaalse kruiden of een theel. gedroogd
* 1 kleine prei in ringen
* 1 eetl. gehakte peterselie
* 100 gr. geraspte belegen kaas

Snijd de courgettes in de lengte door. Hol ze uit(zaadjes en zaadlijsten verwijderen) en doe ze in een pan met wat water en zout. Blancheer ze 3 min.Giet ze af en spoel ze met koud water af,laat ze omgekeerd uitlekken.

Bak het gehakt even rul en voeg hierbij de sjalotten en de paprika.
Voeg zout, peper,kerriepoeder en Provenciaalse kruiden toe.Schep de prei en peterselie erdoor.
Giet overtollig vet af. Leg de courgettehelften in een ovenschaal.Vul ze met het gehaktmengsel en bestrooi ze met kaas.
Zet ze 25 min. in het midden van de oven op 180 C tot de kaas gesmolten is en alles goed warm is.Gratineer tot slot even onder de grill tot alles een mooi kleurtje heeft gekregen.


......LEKKER MET SLA EN AARDAPPELKROKETJES........

14 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit die courgette en een hele mooie sla erbij. Jij hebt ook rucola zie ik. Prima spul hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig zo met die samengestelde foto! heel mooi en dat het goed smaakte, daar twijfel ik niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker recept, ga ik proberen. Z|iet er ook erg fijn uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet dat er lekker uit allemaal.
    Bedankt voor het recept.

    Groetjes, Julianna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Thea,

    Die gevulde courgettes (uit eigen tuin ?) zien er erg smakelijk uit!

    Fijn weekend! groetjes, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Thea,

    Vanavond hebben we gevulde courgette gegeten, helemaal volgens jouw recept. Het was super!
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je laat me op dit vroege uur al zin krijgen hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmmhh... lekker! Binnenkort heb ik heel veel ronde courgettes (zaden komen uit een franse supermarkt trouwens). Ik zal jouw recept dan eens uitproberen. Wel met vegetarisch gehakt dan. Je salade ziet er ook erg smakelijk uit!
    Ja, al die franse namen op mijn blog... ik ben dol op Frankrijk maar dat had je vast wel door. Het liefste zou ik er gaan wonen!

    Groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi hoi,
    Ja klopt mijn zaadjes komen van Peter Bauwens... leuke andere gekleurde groenten. Niet alles doet trouwens even goed van hem.
    Ja grappig he dat de paarse bonen weer groen worden. Eet toch smakelijker. hihihi.
    Jouw gevulde courgette ziet er ook heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er allemaal lekker uit, vooral dat notenbrrood, ben een echte broodeter.
    Wat leuk dat je in Parc Sandur zat met het vliegerfeest.
    Mooi om op vakantie te gaan lijkt me.
    Mijn zus uit Brabant is er ook een keer geweest, mooie huisjes.
    En je had prachtig weer..
    Ik woon er vlakbij,aan de ander kant van de rietplas ;-)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mjammie dat zal ik woensdag proberen si!
    en neen brussel is voor goed voorbij nu
    ik blijf in mijn dorpje !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Thea,
    I nominated you for the Superior
    Scribbler Award for helping this summer with my garden. I don't know if you accept awards but here is the link.


    http://scholastic-scribe.blogspot.com/2008/10/200-this-blings-for-you.html
    Thanks, Vickie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi hoi,

    HARTELIJK BEDANKT VOOR DE ZAADJES!
    ontzettend lief. (en hopelijk worden ze ontzettend lekker!)

    Ik zal je een paar gekleurde bonen terug sturen. Ze zijn niet eetbaar maar bloeien prachtig mooi rood en roze en de bonen zijn ook prachtig om als decoratie te gebruiken.

    Groetjes
    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er lekker uit die courgettes. Laatst via Sonja Bakker ook gegeten, alleen smaakte dat wat flauw. Toch eens jouw versie proberen.
    Groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen