zaterdag 1 augustus 2009

NIEUW KLIMREK


.........VANDAAG KREGEN DE MONSTRANS BOONTJES EEN NIEUW KLIMREK.....TOEN IK VORIGE WEEK MIJN ZUS BELDE DIE IN NOORD-BRABANT WOONT, EN HET GESPREK OP DE HEILIGE BOONTJES KWAM, DIE IK VAN LEONIE KREEG, VROEG ZE, WAAR IK DIE LANGS GING LATEN GROEIEN........

.........IK ZEI DAT WE DAAR NOG IETS VOOR MOESTEN CREËREN, WAAROP ZIJ VROEG WAAROM MAKEN JULLIE NIET ZOIETS ALS WIJ HEBBEN.OOIT HEB IK EEN KEER HUN BONEN KLIMREK BEWONDERD......DUS BEN IK MAAR NAAR DE PLAATSELIJKE FIETSENMAKER TOE GEGAAN OM EEN OUD WIEL TE HALEN.......EN JA HOOR....BIJ REIJNEN HEBBEN ZE NOG STEEDS ALLES..........


.........EN DAT HEEFT MIJN MAN VANDAAG DUS OMGETOVERD IN EEN PRACHT VAN EEN KLIMREK.........HIER RECHTS ZIE JE DE OUDE SITUATIE, GEWOON EEN STOK ER LANGS, WANT ZE WAREN AL GOED AAN HET GROEIEN INTUSSEN.....


...........................................................................................IK HEB ZE MAAR WEER HELEMAAL LOS GEHAALD EN UIT ELKAAR GEPEUTERD...TOEN TOUWEN AAN HET WIEL GEDAAN, EN DE HEILIGE BOONTJES DAAR MAAR INGEDRAAID.........DUS NU HOUD HUN NIKS MEER TEGEN OM NAAR DE HEMEL TE KLIMMEN...........DE FOTO'S HEB IK VANMIDDAG METEEN GEMAAKT, DUS HET ZIET NOG NIET GEWELDIG UIT.IK ZAL OVER EEN PAAR DAGEN EEN NIEUWE MAKEN.OP DEZE MANIER KUN JE MET EEN HELE KLEINE RUIMTE TOCH NOG HEEL VEEL BEREIKEN......

12 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk bedacht en inderdaad neemt het zo niet veel ruimte in. Met de komende weersvoorspelling en de regen van vandaag moeten je boontjes wel omhoog schieten! Wat een zomer he? groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aparte boontjes zijn het toch. vind het een superslimme vinding zo'n wiel. Denk dat nederland straks vol staat met die dingen, in groningen beijvoorbeeld. zou maar zo kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love it ---what a neat bean climber -great job! Now could you send me some Holy Beans I want to try them! Could you also tell me if you plant the grapes before winter has set in or just before spring? And did you use something on the twigs to make them grow? I guess that's all.
    love
    vickie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuk klim idee. Had het nog nooit gezien. Is er zeker ééntje die ik ook ooit toe ga passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldige oplossing vind ik dit !!! En heel decoratief en mooi eigenlijk.

    Wel een gepeuter en gefriemel he, om dat los te krijgen, die draden kruipen gewoon overal. En je moet heel voorzichtig zijn, dat je niet de helft van de draden gewoon breekt.

    Ik zag vandaag ook de eerste peultjes hangen waarin erwtjes zitten. We zijn ook hier in Zweden op de goede weg !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahaha, wat mooi zeg!
    Je hebt het (fiets) wiel opnieuw uitgevonden!

    Wat groeien de boontjes hard hè? Komt vast door het prachtige weer.

    Mijn gele pepers moeten inderdaad nog rood kleuren.... klein beetje verkleuring is nu wel zichtbaar. Ben benieuwd!

    De donkere tomaatjes zijn van een kerstomaten mix van de nieuwe tuin 2009. Allerlei kleuren heb ik nu. (foto komt nog)

    Ik heb beste veel "vreemde" zaden daar besteld maar niet alles is een succes! Wel leuk om te proberen.

    De witte bloemen (sierpompoen) is van de zwanehals kalebas. Het is een hele fijne plant want de blaadjes prikken niet zoals de andere pompoenen. De bladeren zijn heel zacht. Apart hoor. Duidelijk wel een aanrader!

    Geniet van het mooie weer,
    Liefs,
    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dus de volgende keer dat we op bezoek komen met de fiets, eerst controleren of alle wielen ernog inzitten als we weggaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha, prachtige uitvinding, je moet er maar op komen he :) Mijn boontjes beginnen nu ook flink te groeien, ze staan in een pot, wie weet gaan ze ook hier volgend jaar aan het wiel!

    groetjes en fijn weekend!
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo,
    Vanavond eigen geteelde monstransbonen gegeten en heerlijk dat ze waren! Ze doen me denken aan peultjes en zo heb ik ze ook bereid.
    En er hangen er nog meer.......
    Mijn man heeft de boontjes langs de schutting (veel zon) gezaaid en naderhand met bamboestokken een raster gemaakt.
    Mira

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super oplossing!

    Hmm bonen uit eigen tuin zijn de allerbeste!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. http://www.dromenweven.com/blogdinsdag, 18 augustus, 2009

    Dat fietswiel-op-paal.... SUPER !
    Geen idee of we er hier in NZ eentje kunnen bemachtigen, maar ik ga mijn schipper er in ieder geval warm voor maken.
    Al wil mijn moestuintje nog niet zo erg... het schijnt dat nieuwe tuintjes minstens een jaar aanlooptijd nodig hebben, nou... het is nu twee jaar dus laat de boel maar groeien,toch? Tomaten zijn niet echt gelukt, maar de venkel staat wel mooi en ik had ook twee kleine artisjokken. O ja, tuinbonen waren ook okay, dus ik moet niet wanhopen.
    Geniet van je heerlijke oogst en van de zomer!
    Wij redden ons hier wel in de winter;-)
    Groeten uit New Zealand
    Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ben jij vindingrijk ... geweldig idee!
    'k Zat nog wel even te kijken hoe je de touwtjes strak spande aan de onderkant. Een tentharing lijkt mij hier heel handig bij.

    BeantwoordenVerwijderen