donderdag 13 augustus 2009

OOGSTMAAND


........AUGUSTUS IS OOGSTMAAND ALS IK HET GOED ONTHOUDEN HEB.........EN DAT KLOPT HELEMAAL.......MIJN MANDJE IS TELKENS GOED GEVULD........

........ZOVER ZIJN DE KLEINE SNACK PAPRIKAATJES.....DIE IK ZO LAAT NOG GEZAAID HEB........ZE MOETEN EIGENLIJK ORANJE KLEUREN....MAAR OF DAT GAAT LUKKEN.......AFWACHTEN MAAR.....

.............MEER ALS 8 PAPRIKAS MAG JE NIET AAN DE PLANT LATEN STAAN.......ANDERS PUT JE DE PLANT UIT.....MAAR IK VIND DAT ER WEL WAT VEEL.......MEESTAL LAAT IK ER EEN STUK OF 5 AANSTAAN.........

........OOK RATTENSTAARTJES OOGST IK BEST VEEL......DEZE ZIJN WEER IN DE ROERBAK TERECHT GEKOMEN.......

...........DEZE KLEINE CAPSICUM SOORT KOCHT IK VORIG JAAR OM DE VRUCHTJES IN KRANSEN TE VERWERKEN.......MAAR ER STONDEN ER ERG VEEL AAN......DIE OVER WAREN HEBBEN WE LEKKER OP GESMIKKELD.....EN DE ZAADJES HEB IK IN HET VOORJAAR WEER GEZAAID......

.........DE LAATSTE CLAPS SMAAKTE HELEMAAL NIET ZO LEKKER......DE EERDERE WEL...IK DENK DAT IK DEZE TE LANG HEB LATEN STAAN.........

.......ZIET LEUK UIT HE......DIE GELE TOMAATJES.......


........IK HAD DE SMAAK VAN DE GELE PUNT PAPRIKA ZOETER IN GESCHAT.......



..........ZELFS DE MALUS APPELTJES KRIJGEN AL EEN KLEURTJE...DE WANGETJES WORDEN AL EEN BITTEKE ORANJE..........ZOUDEN ZE WEL WETEN DAT ZE ROOD MOETEN WORDEN......

15 opmerkingen:

  1. Hier ook al volop aan het oogsten, al dat lekkers uit de tuin er gaat toch niks boven he.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat weer een rijkdom hè, ziet er geweldig uit allemaal. Die puntpaprika's vind ik errug mooi om te zien ook. ranke vrucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie plaatjes levert dat weer op! Wat is het een goede zomer he! Door de uitgekiende combinatie regen en zon groeit alles zo goed!
    Malus appeltjes staan op ons verlanglijstje, leuk om te zien en een traktatie voor de vogels.
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet dat er allemaal lekker uit.
    En smaken doet het ja ook beter als dat wat je in de winkel koopt, vind ik

    Groetjes, Julianna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het is toch zo fijn he en dat allemaal uit eigen tuin ik kan dan ook niet begrijpen dat de mensen die naar de voedselbank moeten of weinig te besteden hebben niet zelf wat gaan tuinieren. Veelal leven die van een uitkering en dan het je daar toch wel wat tijd aan over ....hoop dat ze onze blogs dan ook een bezoeken. Of zal dat een fantasie zijn????

    BeantwoordenVerwijderen
  6. All those vegetables look so good!
    Have fun harvesting!
    Vickie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet het er allemaal heerlijk uit. Wat een genot al die lekkere dingen die gewoon uit je eigen tuin komen. Gezonder kan het eigenlijk niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmmmmmmmmm, wat ziet dat er allemaal lekker uit. Ik zou zo in die foto's willen bijten !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Thea,

    Ik zie nu pas dat je meerdere blogs hebt en ook een over moestuinieren. Wat leuk! Ik ben helemaal verbaast over je oogst. Zoveel en zelfs parika's. Dat lukt mij maar niet.....

    Fijne dag! groeten Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Thea,
    Ik had wel 10 paprika's aan mijn plant.Ze zijn allemaal mooi groot en rood geworden.Paprika is toch 1 jarig?? Wat geeft het dan als je de plant uitput, op is op toch? Of heeft het te maken met dat ie dan langer doorbloeid?
    Wel prachtig hoor, al die groenten in je mand! En jij hebt wel gele tomaten!! Gisteren eindelijk mijn 1ste roma tomaat gegeten, heerlijk.
    We hebben nu vakantie, dus we gaan er eens goed van genieten:)
    groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De sperziebonen die je zag op mijn blog, zijn 3 verschillende kleuren die als gemengd zaad werden aangeboden in 1 zakje. Ik koop mijn zaad altijd bij Peter Bauwens omdat die altijd van die rare soorten groenten aanbiedt. Kijk eens op www.denieuwetuin.be

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi, als je me even je mailadres doorspeelt, dan stuur ik je een mailtje met wat info over de zaadjes ...

    Groeten,
    Mich.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoe we op de koeberg kwamen weet ik niet meer ; 27 jaar geleden is lang ;-) Wl weet ik dat m'n vader en een kennis daar toen moesten wielrennen...
    Groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijke oogst, prachtige plaatjes! Is het echt een gele puntpaprika? Die van mij is heel lang cremewit/gelig, maar rijpt uiteindelijk wel af naar rood. En rood is hij dan weer veel zoeter dan geel.

    De rattestaartjes zijn al flink aan het groeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een variatie. Dat zullen gezonde maaltijden worden.

    BeantwoordenVerwijderen