maandag 24 augustus 2009

ZONNIG


...........HEERLIJK ZOMERS ZONNIG WEERTJE......DAT MOET OOK.....ANDERS WORDEN MIJN DRUIVEN NIET ECHT LEKKER VAN SMAAK.......JE PROEFT DE ZON ALS JE ER VAN EET.......


........DE GELE PUNTPARIKAS LAAT IK WAT LANGER AAN DE PLANT STAAN.....OM TE KIJKEN WAT ZE DAN GAAN DOEN DE EERSTE VOND IK NIET ZO ZOET ALS IK DACHT DAT ZE ZOUDEN ZIJN.....VANDAAR..........

.........HET FIETSWIEL KLIMREK GEBRUIKEN DE MUSSEN ALS LANDINGSBAAN......HET KOMT DUS IN MEER OPZICHTEN GOED VAN PAS............

........ALS JE PAS BEGINT MET VLIEGLESSEN IS ZO'N EXTRA HOOG LANDINGSPLEKJE NATUURLIJK MEER DAN WELKOM.........EN JE KUNT DE ZAAK GOED OVERZIEN............

........DE RAT'S TAIL ZIJN ECHTE VLINDERPLANTEN....

....DAAR HEBBEN WE DUS OOK DUBBEL PLEZIER VAN........JE ZIET ER VEEL VLINDERS OP EN NEER FLADDEREN...........LEUK OM TE ZIEN........GENIETEN IS DAT TELKENS WEER...........HET IS NATUURLIJK MOOI MEEGENOMEN ZOVEEL MEERWAARDE AAN EEN PLANT IN JE MOESTUIN........

................DIT JAAR HEB IK DE MEESTE ZONNEBLOEMEN WAT DICHTER BIJ ONS TERRAS NEER GEZET........VORIG JAAR WAREN ZE AL HELEMAAL LEEG GESNOEPT ZONDER DAT IK GEZIEN HAD WIE OF DAT DEED.........DAT WAS HEEL JAMMER......IK ZET ZE HOOFDZAKELIJK VOOR DE VOGELS....DAT WEL....DE FOTO KON BETER MAAR IK VOND ZE WEL LEUK...........JE KUNT ER OP KLIKKEN.....

12 opmerkingen:

  1. Hallo Thea,

    Wat zien je druiven er mooi uit! Ik heb vorig jaar iets te fanatiek gesnoeid waardoor ik nu helaas niets heb hangen...

    Fijne week!

    Hartelijke groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ontzettend leuke foto van dat musje zeg! En die druiven, zalig zien ze er uit. Het is qua zon en warmte echt wel een topzomer zo langzamerhand!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Thea,
    Je druiven zien er smakelijk uit zeg! En die vogeltjes alweer zo lekker aan het snoepen, helaas gaat dat bij ons niet meer vanwege de kat. Jammer want ik kan daar altijd zo enorm van genieten.
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zeg, die vogeltjes! Ik heb ze nog nooit zo aan de plant zien hangen! Ik knip de bloemen eraf, droog ze en in de wintermaanden leg ik ze met bloem en al in het tuinhuisje.

    Ik ga eens beter kijken of de vogeltjes hier ook aan de 'bar' hangen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ok ik hoef dan niet met mijn eigen kweek morgen te komen bij jou ? hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mijn rattails zijn een fiasco geworden. De plek waar ze stonden werd toch te donker (helaas) Dus nu weet ik nog niet hoe ze proeven :) Nou ja volgend jaar maar weer eens zaden zien te krijgen en op een andere plek proberen. Je druiven zien er heerlijk uit zeg. Dat is zeker vaak snoepen op je ronde's door de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met dit mooie weer dat jullie hebben gehad de laatste weken, moet je tuin inderdaad weelderig tieren, zelfs moeilijkere dingen zoals druiven. Daar moet ik hier zelfs niet aan beginnen !!

    Ik heb 100-den tomaten hangen (had 97 tomatenplanten staan, alleen is het weer er niet naar en het seizoen te kort, dus die zijn nog allemaal groen, en het ziet er niet naar uit dat ze nog gaan rijpen, zelfs niet in de serre. Of ik zou veel geluk moeten hebben ... Jammer toch !!

    Prachtig foto van dat vogeltje op zijn "landingsbaan" ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thea,
    Are those grapes? Everything looks so good and the birds are so cute.
    vickie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Door het mooie weer deze zomer hebben we zeker niet te klagen in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dat ziet er hie r goed uit thea, alleen de mus is geen mus maar een jonge zanglijster denk ik :-)
    da's nóg mooier,

    jaik hoorde van callemieke dat je met haar op pad was,
    ik woon nu in neerkant, dat is vlakbij hé,
    zo'n 15 minuten hier vandaan:-)
    mijn zussie woont in panningen :-)

    groetjes
    en tot gauw hé,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke blog heb je. Hier haal ik beslist inspiratie als beginnend moestuin-fanaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk Thea die zongezoende druiven. Hier smul ik er ook van. Grappig dat jij ook de zonnebloempjes voor de vogels verbouwd. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen