vrijdag 7 augustus 2009

ZWARTE BESSEN OP BRANDEWIJN


ZWARTE BESSEN OP BRANDEWIJN
* 500 gr. zwarte bessen
* 250 gr. suiker
* 1/2 ltr. inmaakbrandewijn

De gereinigde bessen worden in een glazen pot gedaan.
Voeg de suiker hieraan toe.
Giet brandewijn over de inhoud. Zorg dat de bessen onder staan.Sluiten en van tijd tot tijd roeren tot de suiker is opgelost.

Alleen mooi en onbeschadigd fruit gebruiken.

Dit is de eerste keer dat ik zwarte bessen op brandewijn maak, ik heb dan ook de helft van de ingrediënten gebruikt. Want ik heb geen idee of ik dit lekker vind.
Er stonden zoveel zwarte bessen aan onze struik, dat ik de gok gewaagd heb.
Dochter Wendy heeft er ook wel wat gehaald om jam van te maken,maar toen waren ze nog lang niet op.
.......AL EERDER MAAKTE IK EEN LOG OVER DE VELE BESSEN EN RIJKE OOGST VAN DIT JAAR........

4 opmerkingen:

  1. ik denk dat je de link van deze post bedoelde ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nice that you have your own blackberry bush
    and the recipe sounds delicious.
    Vickie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Even een vraagje over het zetten op brandewijn. Als ik een grote pot heb en daar de kersen enzo in doe. Moet ik dan nog iets van folie onder de deksel doen? Ik heb geen stopfles ofzo. Maar gewoon een aardewerken pot met deksel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. buiten dat je gewoon mooie blogs hebt, vind ik deze achtergrond helemaal te GEK!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen