dinsdag 15 september 2009

FRAMBOZEN OP BRANDEWIJN


* 500 gr frambozen
* 250 gr. suiker
* inmaakbrandewijn

De gereinigde frambozen in een weckfles doen,en de suiker hieraan toevoegen.
Brandewijn over de inhoud gieten, tot de vruchten onder staan.
Goed sluiten en van tijd tot tijd roeren tot de suiker helemaal is opgelost
......................................

......IK HEB EEN KLEINE HOEVEELHEID GEMAAKT......omdat ik het nooit eerder maakte,en niet weet of we dit wel lekker vinden......BOVENDIEN WIL IK MEER SOORTEN UITPROBEREN.....EN DAN KUN JE BETER KLEINE PORTIE'S MAKEN......

13 opmerkingen:

  1. Oooh , lekker Thea. Had geen idee dat dat zo makkelijk was. Ik had een oude tante die zelf altijd advokaat maakt. Ook zo heerlijk.Ik heb me nooit aan dat soort dinge gewaagd. Ik zou beslist verslaafd raken. haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Thea,

    Wat een heerlijk recept. Ik moet helaas nog even wachten tot volgend jaar. Op het moment heb ik nog geen frambozenstruik in de tuin Hij staat echter wel op mijn verlanglijstje om nog deze maand te kopen en in de aarde te zetten. Dus misschien voor volgend jaar! Fijne avond!

    groetjes van Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een simpel receptje Thea, maar zoals je weet, zijn dat meestal de beste. ;-) Hoewel ik meer van de wijn ben dan van de sterkere alcoholische dranken, lijkt me dit wel lekker om er in de winter een klein glaasje van te drinken bij het knappend houtvuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zal vast lekker smaken.Ik kan het me ook goed voorstellen met ijs.

    Groetjes, Julianna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Thea, ik dit nog nooit alcohol gedronken heeft komt op deze blog voor alcoholisten. haha. Nee hoor. Ik zag frambozen en dacht hmmmmm lekker, niet voor mij dus.
    liefs Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Thea,

    Bedankt voor je reactie. Ik moet inderdaad echt wat gaan doen aan mn blog, sorry.. Ik zal vanavond weer eens wat foto's op mn Flickr account zetten en ik zal een verhaaltje over mijn gedroogde tomaten schrijven. Die bollen moet ik over een maandje weer planten. Die komen uit mijn tuin en kunnen straks weer de grond in, voor mooie bosjes tulpen en narcissen!
    Je frambozen op brandewijn zien er leuk uit! Is lekker he? Ik had zwarte bessen op brandewijn ook zo lekker..

    Groetjes,
    Willemijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb dat een paar jaar geleden eens geproefd en moet zeggen dat het lekker was

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er heerlijk uit! Ik heb mij er ook nog nooit mee beziggehouden. mmmm, receptje om te bewaren.

    Vandaag heerlijk nazomer dag hè? En het hele weekend zal mooi blijven, wat boffen we weer.

    Fijn weekend,
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijke dingen maak jij Thea. Ik zelf doe het met zwarte bessen en....succes verzekerd. Ook heb ik even naar je kransen gekeken en m`n vingers gaan al jeuken. Maar je weet het, als je een weekje weggeweest ben, ligt er voor twee weken op je te wachten, groetjes Tons

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou moet ik je toch eens even een groot compliment maken hoor Thea...je hebt zulke leuke blogs en je deelt zoveel met ons...je blog met de kranzen is heel mooi..nu dit receptje weer op dit gezellige blog...bedankt...en het is een plezier om overal te kijken en te lezen...ik drink geen alcohol maar het is misschien leuk om te maken en in huis te hebben voor visite...ga gauw verder snuffelen
    groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Pompoenen soep is ook heerlijk! Ik zal mijn recept binnenkort snel plaatsen. Heb het eerst geprobeerd maar het smaakte HEERLIJK!

    Toch is de salade ook een aanrader hoor!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Thea,
    Lekker he, al dat fruit op brandewijn. Mja, ik heb ook al een aardig assortimentje opgebouwd. En ook met walnoten inderdaad. Zodra ze van de bomen beginnen te vallen, begin ik met rapen en pellen. Ze zijn dan van binnen nog zacht en makkelijk te pellen. Ik zet ze weg met een suikerstroopje en de nodige brandewijn. Na een paar weken zie je het spul wat verkleuren en begint al het op een notenlikeurtje te lijken.
    Ik heb het trouwens ook gemaakt met de nog groene noten.
    groetjes, Aranka

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nog even nav je reactie op m'n blog:
    Ja, die noten moeten idd droog zijn, dus als je ze raapt nadat ze een nacht in het natgeregende gras hebben gelegen, mogen ze nog wel even boven de kachel.
    Hm, ik had vandaag kweepeer op brandewijn willen zetten, maar die kregen waren allemaal rot....

    BeantwoordenVerwijderen