zondag 18 oktober 2009

KITTY'S POMPOENSOEP


POMPOENSOEP

* 1 ui
* 1 rode paprika
* 2 aardappels
* 1/2 theel. gemberpoeder
* 1/2 theel. gemalen komijn(djinten)
* 1 theel. gemalen koriander(ketoembar)
* 250 gr. pompoenblokjes
* 1 Boulliontablet
* 1/2 theel. sambal
* 2 eetl. crème fraiche
* zout, peper en peterselie
* olie

Ui en paprika wassen en snijden.Aardappels schillen en in blokjes snijden.
Olie verhitten en ui en paprika 2 min. fruiten.Gemberpoeder, komijn en koriander erdoor roeren.Pompoen, aardappel en boulliontablet en 1 ltr. water toevoegen.
20 min zachtjes laten koken.
Soep met staafmixer of in keukenmachine pureren.
Eventueel met water verdunnen en op smaak maken met peper en zout.

Soep in soepkop doen en een lepeltje crème fraiche in het midden van de soep scheppen.Peterselie erboven fijn knippen.

EET SMAKELIJK.

......Ik kreeg het recept van m'n zusje Kitty,met een pompoen er bij.....nou...we hebben er van gesmuld!! Het is echt voor herhaling vatbaar. Je kunt de pompoenstukjes makkelijk in de diepvries bewaren, als je er over hebt....
......Bedankt Kitty........

......Oja....de pompoen gewoon met een zaag door zagen......

11 opmerkingen:

  1. Dat ziet er heerlijk uit Thea. Ikkrijg gelijk trek in een kopje soep. Ga het recept proberen. Bedankt.
    Fijne dag verder
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk zeg, ik krijg er honger van. Deze ga ik zeker nog maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi,

    Ik moest hard lachen om je Oja de pompoen gewoon met een zaag door zagen.
    Ik wilde laatst een lantaarn maken van een pompoen en daar was ook geen doorkomen aan. Wat een harde schil. Zagen is echt de oplossing! hahaha.
    Ik ben ook fan van pompoensoep, heerlijk.

    Enne op mijn blogje vind je nu enkele trouwfoto's. Het was een geweldige (perfecte) dag.

    En geen kaartje is je vergeven hoor! hahahaha. Ik denk ook lang niet overal aan. Druk druk druk. Ken het maar al te goed.

    Liefs
    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pumpkins soup sounds so delicious!
    What a festive soup right now.
    vickie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Thea,

    Wij maken onze pompoensoep op precies dezelfde manier! Ik vind dit zelf het lekkerste recept voor pompoensoep dat er is. Het is heerlijk pittig!

    Lieve groet van Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mjammie
    hier ook al heel veel pompoensoep gedronken hoor!!!!
    en neen nog geen vakantie hier hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kun je alle pompoenen eten Doortje? Of zijn er ook alleen voor de sier. Lijkt me een lekker soepje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kom jou even stalken hoor ahahah... wil volgend jaar ook een moestuin hebben, maar ik ben een leeeek, dus kan wel wat leeshulp gebruiken.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Thea, nou deze kende ik nog niet. Wij zijn dol op pompoenensoep en ik heb diverse recepten, maar die van jou ga ik nu eerst eens proberen. Soms doe ik er geconfijte reepjes sinaasappel in. Ook een aanrader. groetjes Tons

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi hoi,

    Het zijn borduurde rozen op mijn jurk. Ze zaten overal verstopt onder de tule. Ik was zelf ook erg erg erg blij met de jurk. Leek wel voor mij gemaakt!

    17 jaar getrouwd...pfff das al een hele lange tijd! Leuk hoor!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, dunne triplex, anders valt het kippengaas in elkaar van zodra je het hangt.

    Trouwens, heb jij geen msn? Dat kletst eenvoudiger voor die patroon :p

    BeantwoordenVerwijderen