zaterdag 28 november 2009

NOVEMBER LUCHTEN


.........DIKKE GRIJZE WOLKEN......HARDE WINDVLAGEN......EN OOK NOG EEN HELEBOEL REGEN......DAT IS WAT NOVEMBER ONS NU BRENGT...........

............MAAR ZO TUSSENDOOR VALT ER TOCH NOG WAT TE GENIETEN........ZOALS DEZE AARDBEIEN....HET ZIJN DOORDRAGERS.....IK KREEG WAT PLANTEN VAN M'N VRIENDIN.....ZE ZIJN GOED AANGESLAGEN DAT ZIE JE WEL.....MAAR OF ZE NOG LEKKER ZULLEN ZIJN......

........DIT WAREN M'N KNOFLOOKBOLLETJES...OP DE FOTO LIJKT HET NOG HEEL WAT.....MAAR ZE WAREN SUPERKLEIN....in het voorjaar had ik ze in een pot geplant.....en toen ik ze later in de volle grond over ging planten....was binnen notime het groen afgestorven......ik heb ze toen nog een poos laten staan.....maar later heb ik ze toch maar gerooid......daarna heb ik ze laten drogen.......EN

.............EIND OKTOBER DACHT IK ER INEENS AAN DAT IK ZE WEL OPNIEUW ZOU KUNNEN PLANTEN.......DAT HEB IK GEDAAN......EN INTUSSEN STAAN ZE ER OP EN BEST REDELIJK.......VIND IK........DAT LIEF KLEIN KOOLRABIPLANTJE STAAT NOG IN M'N KASJE.........

....................BEETJE LAAT.........MAAR HIJ STAAT ER AL LANG.........AL DIE TIJD DEED IE NIKS.....EN NU HET WINTER WORD.....KRIJGT HIJ HAAST LIJKT HET........

.........KIJK....EN DE VOLGENDE DAG ZIET DE LUCHT ER ZO UIT........

10 opmerkingen:

  1. Thea
    Beautiful pictures -someday I will try and grow garlic also. I don't use a whole lot of it though.
    vickie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Thea,

    Ik wist niet dat er doordraagende aardbeien bestonden. Weer wat geleerd. Mijn knoflookbollen waren ook zo klein. Ik heb in september drie speciale bollen besteld bij de Hortus in Amsterdam, via de Groei en Bloei. Die schijnen het beter te doen en ook groter te worden. Ik ben benieuwd. Bij mij komen ze gelukkig ook al goed omhoog!

    Fijne zondag!

    groetjes van Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige luchten boven het landschap. Planten doen niet altijd wat we willen dat blijkt maar weer. Je koolrabi ziet er als een prachtige kerstversiering uit van bovenaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kleinste knoflokie`s zijn het geurigst. Ja echt, ik heb eens hele grote knollen gehad van een vriend, waarschijnlijk gevoerd met kunstmest en geen smaak aan. Dit ff om je een hart onder de riem te steken. Geef nooit op. Even over de bloembollen, die bij mij in bloei staan. Dit soort deed dat 50 jaar geleden ook al. Gewoon een vroegertje. Maar ik ben het met je eens dat de seizoenen gaan verwarren en ik vind het jammer. Zo ook met de meeste groente in de winkels. Maar ik hoef jou niks te vertellen, dit weet je allang al. gr. Tons

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi,

    Ik ben lang weggeweest maar langzaam begint het al weer te kriebelen voor het komende voorjaar....

    Hoe gaat het met jullie?
    Druk met de voorbereidingen voor de komende feestdagen?

    Groetjes
    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie luchten Thea en nog lekker een paar aarbeien erbij. Kun je nog even van smullen.
    Fijne week, gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Thea,

    Je moet je niet te druk maken hè? Dat hebben wij ook wel geleerd. Ook tijd voor jezelf reserveren is belangrijk.

    Met -7 is het eten uit eigen tuin bij mij wel gebeurd. Brrrr, wat is het koud.

    Groetjes
    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thea,
    I received your beans today! Thank you so much. Have a Merry
    Christmas.
    vickie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi hoi,

    Hele fijne feestdagen en tot volgend jaar !

    BeantwoordenVerwijderen