vrijdag 6 november 2009

VERLIEFD........


........JA HELEMAAL VERLIEFD BEN IK ........OP DIE WONDER SCHONE PRACHTIGE BLAUWE BLOEMPJES VAN DE BORAGO........MOOI HELDER BLAUW...........

..............IK VOND EEN AANTAL PLANTEN ERGENS IN DE GROENSTROOK ACHTER ONZE TUIN........EN OMDAT IK DE BLOEMEN ZO MOOI VOND HEB IK EEN KLEINE PLANT UITGESTOKEN EN IN M'N MOESTUIN GEZET...........

........DE PLANT GROEIDE GOED EN ER KWAMEN BLOEMEN AAN........BORAGO MET DE NEDERLANDSE NAAM KOMKOMMERKRUID........DE BLAADJES SMAKEN NAAR KOMKOMMER......OOK DE BLOEMPJES ZIJN EETBAAR......hij bloeit officeel maar tot september.....maar in een zachte herfst wel tot in November las ik ergens......EN DAT IS ZEKER LEUK......VOORAL IN DEZE ZACHTE HERFST..........

..........MAAR VOORAL OM TE GARNEREN ZIJN ZE ERG GESCHIKT.......EN IN EEN IJSBLOKJE FLEUREN ZE EEN ZOMERS DRANKJE OP.........JE KUNT ZE OOK GEBRUIKEN IN EEN FRUITSALADE.......VAN DE BLADEREN KUN JE THEE MAKEN......DAT ZOU KOORTSVERLAGEND WERKEN..........DE PLANT IS EENJARIG MAAR ZAAIT ZICHZELF UIT.......

13 opmerkingen:

  1. Beautiful flower Thea-they are growing now in the fall? so, pretty
    vickie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I understand now they are borage-very useful and pretty herb. I would love to grow this one-but I need more space.
    vickie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterende foto's Thea. Ja ik ben gek op dat blauw van de borage. Ik zag net
    dat je ook helleborus in je tuin hebt. Dat is mijn favoriete plant, de witte bloeempjes zaten n.l.in mijn bruidsboeket samen mer rode bacaratrozen. Dat was in die tijd, bijna 50 jaar geleden al heel apart. zo mooi. Wat een herineringen toch. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat koortsverlagend is in deze tijd van Mexicaanse griep een kaskraker, misschien een ideetje. Ik zag op jouw andere blog een gele courgette. Die kan ik je ten zeerste aanraden, ik vind hem lekkerder, oftewel smakelijker dan de groene. Probeer het maar, ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook altijd blij als ik er ieder jaar weer eentje tegenkom in de tuin. Mijn jongste dochter vind het ook leuk om ze te plukken voor de salade.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Thea,

    Afgelopen zomer had ik de borage ook voor het eerst in mijn tuin staan. Het is inderdaad een prachtige plant. Ik had echter geen idee dat de plant zo groot zou worden. Bij ons is de plant uiteindelijk hoger dan een meter geworden!

    Fijne zondag! Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schitterend bloempje en jij weet dat weer zo mooi te fotograferen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ok ik geef toe
    ik ben ook verliefd
    hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dat vind ik een heel leuk idee, in een ijsblokje! Ze zijn prachtig idd

    BeantwoordenVerwijderen
  10. komkommerkruid kan je bijna niet lelijk vinden ;-), ik heb in de tuin alleen nog maar verwonderde en bewonderende reacties gehad. Hij zaait zichzelf rijkelijk uit inderdaad, soms misschien een beetje te want daarnaast is het ook een kloeke groeier. Net omdat ze zo rijk uitzaaien kan je zonder veel hartzeer toch wat planten 'opofferen'.
    Hij is ook lang in goede vorm in de tuin aanwezig maar dus wel 'overal' ;-) Weinig tegen in te brengen tegen Borago...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ach hier is het vooral de kids dat te veel downloaden!!! en ikke geraak dan in de problemen!
    knufke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Thea,
    Thankyou so much for telling me how to make the collage -it was so much fun and makes the pictures look so pretty. Your picture taking is so good.
    vickie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooh, absoluut een van mijn favorieten, de kleur is zo geweldig.
    Had overigens geen idee dat ze nu ook nog bloeiden!
    De bloemetjes geven trouwens ook een lekker pittig smaakje aan komkommer salade!

    Groet,

    Caroline

    BeantwoordenVerwijderen