vrijdag 1 januari 2010

DE BESTE WENSEN


........ALS KIND GINGEN WE VROEGER EEN NIEUWJAARSBRIEF VOORLEZEN.....AAN OUDERS MAAR OOK AAN OMA EN OPA......VANMORGEN IN DE EERSTE UREN VAN HET NIEUWE JAAR SCHOOT ME DAT INEENS TE BINNEN........SPONTAAN KWAMEN ER ENKELE DICHTREGELS IN ME OP.......
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Als kind werd het nieuwe jaar begonnen
wie staat daar nu nog bij stil
met een versje.....nee, niet zelf verzonnen.

Is....toen het digitale tijdperk is gekomen
zo electronisch, koud en kil
alle liefde voor elkaar weggenomen?

Het bloggerswereldje lijkt dan misschien raar
in de praktijk blijkt dat gelukkig niet zo te zijn.
In vreugde en verdriet staan we klaar

Een vriend'lijk woord soms heel klein
vele vriendschappen zijn hier al ontstaan
soms brengt die akelig kille pee cee.

Laat ons daar in 2010 vooral mee verder gaan
voor ons een vrolijke reacie mee
ook kritiek mag er zijn.

Door dit gedicht voor te leggen
aardig verpakt doet kritiek geen pijn
nee, ik schud dit niet zomaar uit m'n mouw.

Ja, dat hoort er allemaal bij
dat is, wat ik als dank zeggen wou
is dat vriendschap of is dat klef?

We staan steeds bij elkaar in de rij
om over te brengen onze goede wensen
Geluk Liefde Gezondheid.....ik besef

Dat we het zelf moeten doen,beste mensen
Maar met steun van elkaar
gaat het vast weer lukken't komend jaar!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


..........IK BEN ER EVEN VOOR GAAN ZITTEN......JULLIE HOEVEN NIET BANG TE ZIJN DAT IK VOORTAAN IN DICHTVORM VERDER GA......Een schoonheidsprijs zal het niet verdienen!!......IK HOOP DAT ER UIT HET GEDICHT BEGREPEN WORD......HOE ZEER IK JULLIE WAARDEER.....IK WENS IEDEREEN EEN HEEL MOOI, GELUKKIG EN LIEFDEVOL 2010 TOE.........

5 opmerkingen:

  1. dag Door, das een gedicht recht uit het hart

    tis alleen een sukkel die zoiets verwart

    met klefheid.. maar een blogger voelt aan

    dat het mooi is dat er dit soort dingen bestaan

    warme woorden uit een dito wezen

    voorwaar een genoegen om te lezen

    en ik sluit me dan dan volmondig aan!

    Dat we met z'n allen nog maar lang mogen bestaan!
    -----

    Een heel goed 2010 voor jou en de jouwen DOortje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Thea,

    Wat een warm gedicht heb je geschreven! Ik wens jou en je familie ook alle goeds voor 2010 toe. Ik hoop dat het een mooi jaar mag worden vol liefde, geluk en blogplezier!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. beste wensen voor het nieuwe jaar Thea, vol straffe maar geen te extreme verhalen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie ook nog de aleerbeste wensen voor 2010 !!!
    In goede gezondheid en geluk.
    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Thea,
    De allerbeste wensen voor 2010. Dat het een mooi jaar voor jullie mag worden. Bedankt voor je leuke reacties het afgelopen jaar op mijn blog.
    Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen