zondag 10 januari 2010

IJSTAART MAKEN


.....IJSTAART.....

* Water
* Cakevorm

BEREIDINGSWIJZE:

Cakevorm vullen met water, buiten neer zetten en bevriezen laten.
Let op dat je geen vorm neemt die kapot kan vriezen.
Als het geheel goed bevroren is, de taart op een schaal storten en mooi garneren.
Je kunt ze buiten ergens leuk neer zetten, zolang het vriest blijft de taart mooi!!

..........Het duurt wel een paar dagen voor zo'n taart helemaal bevroren is.......Misschien dat het in de diepvries sneller gaat........

......Ik heb nummer 2 niet vol gemaakt,als deze laag bevroren is, wil ik hem weer bijvullen. Kijken of dat sneller gaat........


..............Voor een leuk effect wil ik er een paar bij elkaar neer zetten........De vorst blijft voorlopig nog aanhouden, dan staat dat leuk...Kijk wel een beetje uit waar je ze neer zet, als ze onverwachts gaan dooien wil je natuurlijk geen schade oplopen...........IK HEB ER NOG EEN BIJ GEMAAKT KIJK HIER MAAR.......

14 opmerkingen:

  1. Megaleuk idee! Ziet er prachtig uit. Had ook wel wat voor de kerst geweest... (weet ik alleen niet meer of het toen vroor)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Thea,

    Bedankt voor je reactie! Ik ben meteen even bij je dochter gaan kijken, wat een kunstwerken!! Ik ga het ook eens een keer proberen om er nog wat mooiers van te maken. Met ijstaartjes ben ik trouwens ook bezig geweest gister. Ik heb het buiten neergezet om hard te worden, maar vandaag vroor het maar iets en op de verranda volgens mij helemaal niet. Ga zo eens kijken of ze bevroren zijn en dan zal ik van de week daar ook een berichtje over posten.

    Tot snel ;)

    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohja...
    Wat ook leuk is in de ijstaarten bessen, blaadjes, oude roosjes etc. laten bevriezen.
    Mijn kleine taartjes zijn nog niet helemaal bevroren, hopelijk morgenochtend wel. Komt vanzelf...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Thea,

    Wat ziet je taart er leuk uit! Een Duitse blogdame had ook zo'n mooie taart gemaakt en met laagjes kleurstof gewerkt. Het zag er ook heel apart uit.

    Fijne dag! Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat er apart uit.
    Vind het ook een goed idee voor de kerst

    groet, lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Thea,

    hahaha hoe verzin je het! Het ziet er prachtig uit, daar zou ik nou nooit opgekomen zijn:) Erg leuk idee!!

    groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een leuk idee, kunnen de diertjes komen sabelen, hahaha, erg leuk meid, grusse aus tirol

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad een mooi / leuk gezicht je ijstaart.

    Ik zal duimen dat het nog lang blijft vriezen.....maar niet te lang hoor, wil graag weer in de tuin! hahaha

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 'k Zag dat Jacqueline het al had overgenomen, vadaar dat ik nog even langswaai om te zien hoe ze bij jou zijn gelukt! Hartstikke leuk joh! Ik heb een gewone tulband en eentje van siliconen, die laatste gebruik ik maar niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee Thea.
    En het kost je niks, nu nog met een kleurtje of appeltjes er in.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk idee! Nee, we zijn nog niet ingesneeuwd. En op mijn mountainbike kom ik overal. Die dikke banden zijn net winterbanden. Maar van mij mag dat koude weer wel weer ophouden. Ik wil zou graag aan de slag in de tuin. Nog wat verder werken aan mijn nieuwe structuur.
    Groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi mam

    Erg leuk, ook leuk om er wat besjes of zo in tedoen dat je er nog wat kleur in krijgt of blaadjes of zo maar dat is mijn idee ;-)

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Thea,

    Ik had je nog een goed nieuw jaar willen wensen een paar posten geleden, maar om een of andere reden werkte mijn computer niet mee. Dan alsnog maar, de allerbeste wensen...
    De ijstaart vind ik een enig idee. En wat een mooie foto's in je vorige post van de tuin. Werkelijk prachtig!
    Net als jij kan ik echt van die sneeuw genieten.

    groetjes,

    Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi Thea,

    hadden wij het nou vanochtend over Flow? Dat was jij toch ook? Weer zo een leuke blog! Ik zie dat je er nog meeeeer hebt.. ga zo meteen kijken. Is het een beetje gelukt met Flow?

    Een gezellig avond!

    Groetjes van Saskia

    BeantwoordenVerwijderen