zaterdag 30 januari 2010

NIEUWE RONDE


.......De nieuwe ronde is intussen al ingegaan......ronde twintigtien zullen we maar zeggen......bij ons groeit al weer iets.....in Duitsland bracht ik deze zaden mee......99 cent per zakje....er zitten wel niet zo veel zaadjes in een zakje.....maar dat vind ik juist goed....wat moet je met zoveel zaden.....


......De monstransboontjes die ik vorig jaar van Leonie opgestuurd kreeg......3 stuks......en die veel te laat gezaaid werden.......hebben een flinke hoeveelheid zaden opgeleverd.....ik heb er al royaal van gedeeld.....maar er zijn er nog genoeg over.....We hebben er niet van geproefd maar......dit jaar willen we er wel van eten........Ik ga er nu ook wat meer zaaien.....Geen idee of ze lekker zijn.......hoe ze groeiden langs het het klimrek waarmee ik het tijdschrift Groei&Bloei haalde....kun je hier zien.........


.......Als er iemand interesse heeft...laat het maar weten.......per persoon 3 stuks.....dan kan ik nog verschillende mensen blij maken........

14 opmerkingen:

  1. lijkt me leuk die boontjes, dus ik heb wel belangstelling!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Ik wil er ook wel 3......Zeg me maar wat ik moet doen om ze te krijgen. Ik wil je wel een geadresseerde envelop met postzegel toesturen als je mij een mailtje met je adres stuurt. Ik heb een mail formulier op mijn weblog staan.
    Ben jij al begonnen met zaaien??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Thea,

    Je hebt flink wat zaden gekocht! Ik zie er ook Pattisons bij zitten. Leuk! Ik ben benieuwd hoe ze het dit jaar bij jou op de tuin doen en waar je ze voor gebruikt.

    Een fijn weekend!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke foto's maak je altijd! Ziet er meteen zo mooi en gezellig uit. Heb je die pattisons al eerder gehad? en smaken ze hetzelfde als de gewone courgettes? Ik heb een potcultuur courgette gekocht, de Endurance, deze zou wat kleiner blijven, ben benieuwd..maar ja...dat duurt nog even voor we aan de courgettes beginnen.

    groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk of niet, al die voorbereidingen treffen? Voor het tuinieren hopen dat het niet t/m maart blijft vriezen, maar dat het in maart al lekker lenteweer begint te worden! Dan kunnen we weer lekker aan de slag.

    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Monstransboontjes, het woord alleen is al super boeiend. En voor boeiende nieuwigheden ben ik altijd te vinden.
    Kan ik er hiervan enkele krijgen (tegen vergoeding weliswaar),om te proberen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi, wat lees ik nu? Je durft nog niet te beginnen met zaaien?
    Kom op meid, wie niet waagt die niet wint. Wie wil er nu de eerste peultjes en natuurlijk raapstelen missen? hahahaha, grapje hoor.

    Het is inderdaad een gok om nu al te beginnen. Maarja je hebt altijd van die ongelovelijke ongeduldige mensen...hihihihi. Ik gok er wel op. En mijn zakjes zaad zijn zeker duurder dan 99 cent (ben jaloers!) maar er zitten meerdere zaden in. Dus mocht deze poging mislukken kan ik toch snel nieuwe pogigin wagen.
    We hopen natuurlijk dat het in Maart heerlijk lente weer wordt!
    Groetjes en alvast een goed weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi hoi,

    Witte courgette? Jaaaaa, ik ben zeker geintresseerd!
    Ik houd wel van allerlei groente / plantjes uit te proberen.

    Ga je carnaval nog goed vieren? Met de (klein)kids? Verkleed?

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het groei seizoen gaat nu toch weer snel starten, ik verheug mij er echt weer op, jij ook zie ik.

    Alvast een geweldige vasteljaovond toegewenst, heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wij hebben hier de tuinboontjes en erwten al in de grond en ze steken hun neus al naar buiten. In het najaar in de grond gegaan en in de grond overwintert.

    En ik wil wel wat boontjes met je ruilen. Ik heb leuke Groningse weekschil. Kan je helemaal drogen en dan met schil weer weken en eten (ach, de naam zegt het al).

    En hoe krijg je " you might also like" voor elkaar. Ben nog niet zo'n ervaren blogster :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Thea

    Mocht je nog monstransboontjes hebben, graag. Wil best ruilen tegen een paar andere heilige bonen, l'oeuil rouge du saint esprit. Laat maar iets horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg bedankt voor de boontjes die vandaag in mijn brievenbus zaten. Nu nog gaan kijken bij je vorige logje voor meer informatie om ze te planten.
    Ik wou dat het al lente was!

    Het bijgevoegd kaartje was ook heel schattig. Er stond waarempel een uiltje op. Ik verzamel namelijk uiltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mein holländisch ist sehr,sehr bescheiden. Aber die Böhnchen find ich total lustig. Behalten sie beim Kochen hübsche Aussehen ?
    Liebe Grüße Monika

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Thea,

    Een paar jaar geleden kreeg ik van een tante een monstransboontje. Die had ze toevallig nog in haar broekzak zitten, omdat zij die ook gekregen had. Ze gaf het aan mij.
    Met veel zorg heb ik het boontje gepoot, en het groeide gelukkig uit tot een mooie bonenstruik.
    Totdat onze ram uitbrak en uitgerekend DIE bonenstruik opgegeten heeft! Ik baalde er enorm van, zeker omdat die tante in Amerika woont, en op dit moment vrij ziek is.
    Mocht je nog boontjes over hebben, dan heeeeel graag.
    Zeg maar hoe ik het moet doen...zal ik geld voor het verzenden overmaken, of stuur ik jou een retourenvelop?

    Laat maar weten: riney100@hotmail.com

    Groetjes, Riney.

    BeantwoordenVerwijderen