maandag 1 maart 2010

NIEUWE START


..........Het nieuwe tuinseizoen is weer van start gegaan......Vorig jaar las ik bij iemand op haar blog dat ze een aardappel in een pot......in januari al op zolder had gezet..............Aardapppels in pot is niet nieuw voor mij.....dat deed ik al eerder....en met succes.....maar nog niet eerder al in januari.......ik stopte gewoon een aardappel uit de aardappelschilbak in de grond...en kijk...hij groeit al.......Och waarom zou dat eigenlijk niet gaan.....een aardappel is een aardappel.....toch....

......Eigenlijk moet je een aardappel eerst laten voorkiemen.....dat heb ik bij de volgende dus maar eerst gedaan.....Intussen heb ik de hartjes aardappel.....die ik in een eerder logje liet zien......ook in een pot gestoken.....want die was ook al behoorlijk uitgelopen....en die staan er na een kleine week ook al op.....Erg leuk......


.........................Het boek
WILDE VENKEL & RABARBER
heb ik toch maar eens besteld.....ik had er al zo veel over gehoord.....

12 opmerkingen:

  1. Hoi Thea,

    Ik zie dat we hetzelfde boek hebben! Het is een heerlijk boek om te lezen. Leuke tips en recepten, vooral als je zelf een moestuin hebt. Het is ook nog eens heel prettig geschreven. Ik ben heel benieuwd wat jij ervan vindt!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. JIj hebt beslist groene vingers Thea. Leuk dat alles begint te groeien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, de eerste tekenen van het nieuwe jaar, je gaat het echt merken nu. Ben benieuwd hoe het verder gaat met je aardappels...
    Je vorige post over de pompoentaart vind ik geweldig, het is een van mijn lievelings taarten, ik ga dit recept ook proberen.
    Oooh en als er knopen in de bomen groeiden, dan hadden we altijd keuze genoeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Thea,
    Volgens mij ga je wel genieten van dat boek. En prachtig alles wat zo weer naar boven komt. 'k Zag gisteren de eerste bieslook weer en ook de peterselie. En dat in de volle grond!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met je aardappels. Je zou toch denken dat het moet kunnen... Ik ben ook benieuwd geworden naar het boek, dus ik ga ook eens kijken wat het voor een boek is...

    Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Thea, heerlijk he dat alles weer z'n neus boven de grond steek. Als het morgen een mooie dag is zal ik ook eens op de knietjes met fototoestel de tuin ingaan. Het boek dat je hebt gekocht is een schot in de roos ik heb er al een hele tijd veel plezier van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Altijd mooi, de eerste groene sprietjes. De titel van het boek heb ik opgeschreven.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Thea,

    Vorst ? Welke vorst ?

    Op mijn blog zie je de peultjes (nog erg mooi) in de volle grond staan. De regen en storm hebben ze overleefd.

    Nu vanmiddag nog even kijken hoe mijn peultjes deze vorst hebben overleefd... spannend.

    Het was hier vanmorgen wel behoorlijk wit...

    Anders is het wel weer overnieuw beginnen. Geeft niks, wie niet waagd... en de eerst peultjes wil ik niet missen! ahahaha
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat gaat weer wat worden dit jaar! Leuk boek lijkt me dat trouwens. Ik heb zelf ook een boek op m'n verlanglijstje staan, maar denk je nou dat ik op de titel kan komen? Nouja, de zomer is nog lang :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb het boek ook, het is een van mijn favoriete boeken! En ik ben benieuwd wat je van het boek vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb een aantal keer geprobeert om een link te plaatsen, maar om de een of andere reden blijft de link dan weg en staat er niets. Daarom heb ik het maar zo gedaan.

    Fijne avond nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nu maar hopen dat er veel aardappelhartjes tevoorschijn komen.

    BeantwoordenVerwijderen