woensdag 26 mei 2010

GISTEREN


........Gisteren.....hebben wij heerlijk gesmikkeld....

.........In Januari heb ik de 1ste aardappel al in een pot gezet.....gewoon op zolder.........intussen had ik hem al lang buiten staan.....Het loof was al aan het afsterven.......En gisteren heb ik hem omgekieperd......de aardappels schoongemaakt en 5 minuten gekookt.....heel gewoon met een beetje zout.....daarna droog laten stomen en af laten koelen.......

.........Daarna in de koekenpan gebakken met wat Patates Frites kruiden.......dat is een heerlijk pittig kruidenmengsel......Natuurlijk hoef ik niet te vertellen dat ze heerlijk waren........

.........Een goed gevulde verse salade uit eigen tuin erbij.........Ik hoef voorlopig niet bang te zijn dat we door de rucola heen raken.......overal in de moestuin komen opeens zaailingen ervan te voorschijn.....leuk....


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
......... Im Januar habe ich die ersten Kartoffeln in einem Topf auf dem Dachboden hingestelt....Inzwischen habe Ich sie schon lange draußen stehen....und das Laub war schon am absterben.......Gestern habe ich Ich den Topf umgekehrt.......die Kartoffeln gereinigt und 5 Minuten gekocht mit ein wenig Salz.....abgekühlt und dann gebraten in einer Bratpfanne mit einigen Kräutern.......Ich brauche euch nicht zu sagen dass sie köstlich waren......Mmmmmm......Ein Salat frisch aus dem Garten gibts dazu.......Ich habe keine Angst dass die Raucke ausläuft.......durch dem ganzen Gemüsegarten tauchen plötzlich ihre Sämlinge auf.....Schön nicht......

14 opmerkingen:

  1. Hoi Thea,

    Lekker zo'n maaltje uit eigen tuin! Het ziet er ook heel smakelijk uit.

    Ik zie bij ons in de tuin ook een aardappelplant omhoog komen. Heb ik vorig jaar toch een aardappeltje laten zitten ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Thea,
    MMMMMmmmmmmmmm, dat ziet er lekker uit!!!!
    Ik heb pech dit jaar. Bijna mijn hele moestuintje is leeggegeten door de konijnen. Vorig jaar is het perfect gegaan maar nu dus even niet. Ik heb gelukkig nog wat kunnen redden en dat staat nu dichter bij huis. Tot nu toe nog onaangetast, pfff.
    We hebben dus nog een klusje te klaren: gaas om de moestuin maken.........
    Fijne avond,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er lekker uit! Wij eten nu ook regelmatig salade uit de tuin, maar voor de aardappels moeten we nog even wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed resultaat!! en volgens mij heb je de pieperprimeur 2010 hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hadden een paar piepers in de kas gezet en konden ze ook al vroeg eten. Zo'n stiekem genot. Heb je wel eens pesto gemaakt van rucola? Is ook zo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Thea, niks lijkt mij ook lekkerder dan je eerste oogst uit eigen tuin. Al hoe wel!!!...Zou ik dat met spruitjes ook hebben???
    Leuk hoor een aardappel in een pot, moet ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohh ziet er prima uit, ben benieuwd of mijn aardappels uit de pot ook zo goed gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier heb ik de aardappelen opgehoogt toen ze 10cm hoog waren om zodoende een maximale oogst te krijgen.
    @Theresia
    Die pesto met rucola wil ik ook eens proberen.
    Lijkt me heel smakelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het ziet er schandalig lekker uit! Ik wou dat mijn groenten ook al zo ver waren!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat heerlijk, wist niet dat aardappels ook in pot konden we mogen in ons boomkwekersdorp namelijk geen aardappels in de grond hebben i.v.m. ziekte die de boompjes dan krijgen. Jammer want dat vond ik altijd zo'n spannend iets.

    Fijne week,
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo, jij bent er vroeg bij met je aardappels en dan nog wel in pot. Goed idee overigens. Je brengt me wel op een idee, ik moet toch ook maar eens gaan kijken hoe ze ervoor staan. Ze bloeien al wel. En dat van die pesto van de rucola, weet jij of dat in plaats van basilicum is.
    Het gaat goed met het stekje, hoewel hij nog niet erg groeit, maar dit komt vast nog wel. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Grappig, aardappels uit een bloempot. Wel goed om te weten. Je foto's zien er smakelijk uit.
    Eten uit eigen tuin, kan het gezonder??

    Groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als onze schuur straks is gebouwd en de tuin is ingedeeld, wil ik ook een moestuin aanleggen: deze blog werkt zo inspirerend. Alleen al gewoon een maaltje pluksla uit je eigen tuin: heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen