vrijdag 18 juni 2010

WISTEN JULLIE DAT ?


....Er echt niks.......maar dan ook helemaal niks is.......dat
zo lekker smaakt als groenten uit eigen tuin........Misschien dat je de voldoening er ook in proeft.......geen idee....maar iedere moestuinman of vrouw zal het kunnen beamen.....

........De eerste peulen.....het waren er een handvol.....gebruikte ik bij de roerbak biefstuk....het recept vind je hier.......je proeft goed het verschil met diepvriesspul.......En daarna aten we ze als groenten.....gewoon met een klontje boter.....bij de gegrilde zalm.....lekker hoor...............De courgettes heb ik vrij klein al gebruikt in het volgende gerecht.....ik denk dat ze sowieso beter smaken als je ze klein oogst.......Er staan er zoveel aan...dan kun je maar beter vroeg beginnen met oogsten....

........Toen ik een netje met uitjes kocht om te planten waren dat er eigenlijk veel te veel........twee rijtjes heb ik geplant.....ik gaf een gedeelte aan mijn vriendin....en ik heb er een gedeelte in potten gepoot.....we zien wel of dat wat word....

......De borago heeft zich gelukkig wel uitgezaaid......maar waar ik hem zocht vond ik niks.....hij staat nu op een andere plaats.......Waarschijnlijk doet hij uit zichzelf aan vruchtwisseling......Wel leuk......zo'n plant die zelf meedenkt.....

......En tussendoor genieten we heerlijk van alle diertjes die onze tuin bezoeken......

12 opmerkingen:

  1. Hoi Thea, ik geniet even mee van al dit moois in je tuin. Wij hebben geen moestuin maar krijg vaak wat van onze ouders en daar ben ik heel blij mee.
    Fijne weekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet ook niet wat het is maar inderdaad uit eigen tuin smaakt alles overheerlijk. Ik vind de grote courgettes altijd waterig en meliger maar je moet ze altijd zo goed in de gaten houden want je draait je om en zijn weer 10 cm gegroeid.
    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is alles al ver bij jouw in de tuin. Bij mij zitten nu pas de bloemen in de courgettes en de boontjes moeten ook nog bloeien.
    Volgens mij kan je wel blijven fotograferen met zo'n mooi diertje in je tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, zo,n tuin die vers van de pers, de groente op je bordje levert. En dan jullie eigen huisvriend, geweldig zo,n klein dapper diertje in je tuin,

    goed weekend, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk met die eekhoorn in de tuin !! Bij mij zit het ook vol, dat zie ik in de winter als het gesneeuwd heeft, maar de witte sneeuw volligt met de schulpjes van de denappels die ze afkluiven, maar ze laten zich wel niet zo gemakkelijk zien als in jouw tuin.

    En wat fijn he, met al die zelfgekweekte groenten !! Ik moet daar nog een 2-tal maanden van dromen. Momenteel komen de eerste sprietjes nog maar boven van de dingen die ik gezaaid had, 2 weken geleden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super leuk idee van de uien om ze in potten te laten groeien.
    Prachtig dat je bezoek krijgt van de eekhoorn.
    Hele mooie foto's.
    Een geweldige tuin heb je.

    Groeten, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Thea,

    Wat heb jij een gezellig en gezond blog over je moestuin.....ben al een hele poos zoet mee,kom de lekkerste receptjes tegen bij je!

    Wij hadden vele jaren geleden ook een volkstuin waar we altijd veel vers fruit en groenten vanaf haalden.
    Maar elk jaar weer als we midden in het seizoen met vakantie gingen was er juist dan veel te plukken in de tuin, lekkere dingen maar ook onkruid.
    Mijn schoonvader hield het zo goed hij kon een beetje bij voor ons, maar op een gegeven moment hebben we de tuin toch maar van de hand gedaan omdat we in die tijd wel 5/6 weken van huis waren en om nou van schoonpapa te verlangen om dan dagelijks naar onze tuin te gaan was toch wel wat teveel gevraagd aan hem.

    Weet je dat ik het een super goed idee vind van de paal met het wiel,ik zit al jaren te mieren met de siererwt,blauwe winde of zomaar wat bonen in pot voor de bloemetjes,maak dan meestal een wigwam van bamboestokken,maar dat is ook vaak niet stevig genoeg.
    Dus dit idee met wiel ga ik toepassen, bedankt!!!

    Ik ga nog even verder kijken op je mooie blog,en ben je ook gaan volgen.

    Fijne dag,het zonnetje is er in het Brabantse.

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jajajaaj ik weet dat
    en trouwens ik eet alleen wat mijn schoonmama of ikzelf kweek
    en dat weet je hé
    wanneer zien we elkaar eens?????????????????????

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Thea
    ja..ja...ik weet het dat groente uit eigen tuin of pot het lekkers is
    De mais groeit hier lekker en de worteltjes ook.
    De kleine komkommers gaan ook goed
    En de kruiden....die staan op het dak van het tuinhuis
    Een mens moet slim wezen met ruimte.....hahahahahahah
    Ik ga nog even verder kijken in je tuintje
    Groetjes
    Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Thea
    Ja, die peultjes herken ik heel goed!
    Wij eten ze al een heel poosje en ze zijn helemaal geweldig.
    Met jonge worteltjes word het helemaal feest!
    Tuin ze verder en de groetjes van Mieke'S

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Smakelijk eten! En je boontjes staan al boven de grond te neuzen.

    BeantwoordenVerwijderen