zondag 11 juli 2010

AARDBEIEN KWARKTAART

NODIG


* 1 Pak Roomkwark taartmix (Aldi)
* 2 Bekers slagroom a 125 ml
* 1 Bakje aardbeien
* 1 Springvorm
* 1 Bakje Magere Kwark 500 ml
* 1 zakje Taartina rood

Een makkelijke taart voor als je weinig tijd hebt, en toch iets lekkers wilt hebben. Deze mixen zijn deze week in de aanbieding bij de Aldi.

In deze Roomkwark taartmix zitten 2 Weense vanille taartbodems, ik gebruik een grotere springvorm en snijd 1 taartbodem doormidden. En leg dit in de springvorm. Van de ander taartbodem snij ik een reep voor het middenstuk.......en dan nog een stukje aan de ronde kant......dan is de bodem bedekt.....De stukken die je over hebt, kun je goed bewaren in de diepvries. Wel goed inpakken. Die kun je bij een volgende taart weer prima gebruiken.De bodem op deze manier is veel lekkerder en ook lang niet zo vet....als bij het soort waarvoor je koekjes moet kruimelen en dat met boter aan elkaar gaat plakken.

Maak de taart zoals op het pak staat aangegeven.Laat hem een uurtje opstijven in de koelkast.
Klop de slagroom stijf en spuit langs de kant toefjes.Niet te klein!!Anders loopt straks alles eraf.

Leg in het midden de aardbeien mooi neer, of snipper ze.
Maak de taartina volgens de gebruiksaanwijzing en giet deze heel voorzichtig over de aardbeien.De taart goed laten afkoelen.
Voor gebruik de taart losmaken van de springvorm.


........UPDATE:Ik vind de smaak prima.....alleen is de taart naar mijn idee iets te dun.....de volgende keer ga ik iets minder water toevoegen......

11 opmerkingen:

  1. Hoi Thea,

    Ik denk dat ik van de week maar even naar de Aldi ga. En dat Tartina heb ik ook altijd al 's willen doen. Ziet er mooi en heerlijk uit.

    Ik had vandaag Pavlova'tjes met aardbeien, bramen, frambozen en rode besjes. Dan hoor je ons niet meer.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Thea, ich kann ja nun nur kombinieren und mir ungefähr vorstellen, was es ist. Aber, egal, es sieht so gut aus!

    Lieben Gruss, Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jammie, ik kan alleen maar zien hoe het eruitziet...en dat is heerlijk!

    zonnige groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
    nu heb ik zo'n zin!!!!!
    hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Thea,
    das sieht super super lecker aus und ist wohl
    schnell fertig.
    Nur den Rumkuchen Mix den bekommt man hier nicht.
    Da hüpf ich dann über die Grenze.
    Ich werd dies Rezept ausprobieren. Danke!

    liebe Grüße,
    Moni

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Thea,
    Hopelijk heb je een goede zomer, aan het weer zal het niet liggen. Het stekje heeft eindelijk de groei te pakken en gaat nu de hoogte in. Lekker taartje heb je gemaakt, dit denk ik tenminste, het ziet er verrukkelijk uit. Ik ben ook een weekje in Holland geweest en bij thuiskomst was alles zo geweldig gegroeid. Ik ben al twee dagen aan het oogsten. Veel zomerplezier toegewenst. Tons

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Thea,

    Mmmmm lekkere taart hoor, ik hou het nog steeds bij mijn beproefde Homemade vlaaimix van HomeMade natuurlijk, die ik weer met onze eigen aardbeien op maak. Heeel simpel, maar o zo lekker.

    Groetjes, Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hmmmm lekker! Zijn jullie nog niet vierkant daar, met al die overheerlijke dingen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mmm lekker zeg ik kwam je bedanken voor je reactie betreft mijn tomaten. thea ik ga het deze week even verder uitzoeken, heb jij deze tomaat al eerder gehad?
    zo ja blijven ze deze vreemde vorm houden?
    Ik dacht eerst aan een soort pruim tomaten.

    word vervolgt............groetjes lian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou ja, kom ik weer eens kijken krijg ik meteen een heerlijk aarbeientaart in mijn gezicht!! hihihihi. Ziet er erg lekker uit hoor!

    Mijn reden van afwezigheid zie je op mijn blogje.

    En wat betreft je vraag over het al dan niet opbinden van de meloen. Ik doe dat niet, laat haar lekker haar gang gaan in mijn kasje. Maar ik heb wel gelezen dat jezelf de bloempjes moet bevruchten. De bloempjes op de zijtakken met de bloempjes langs de hoofdtak.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Thea,

    Nou je andere gedachtengang is ook juist hoor! "Al" 14 weken onderweg....

    als je begrijpt wat ik bedoel,hihihi

    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen