donderdag 8 juli 2010

WE ZOMEREN VERDER...


........Ik las pas ergens dat er aan de mannelijke kiwiplant geen vruchten zouden komen......Nou...wat is dit dan........Ik heb ze er echt niet zelf aangehangen......Maar eerlijk is eerlijk......op de foto lijken ze veel groter dan ze in werkelijkheid zijn.......

.............Het bont Zandoogje en de gehakkelde Aurelia vliegen hier al weer rond.........het bakje met lekkers staat weer klaar voor de vlinders......

......Maar met dat heet weer van de laatste tijd verdroogt alles wat er in zit erg snel......Door dat er dit jaar koolplanten in de moestuin staan......zitten er nu ook veel koolwitjes.....

...De worteltjes zaaide ik in een bloempot....naar een idee van mijn oudste dochter ...zij deed dat vorig jaar al om haar zoontje te laten zien hoe alles groeit en bloeit........In de volle grond gaat dat met worteltjes vaak slecht......je krijgt er al snel allerlei beestjes in......en in een pot heb je die problemen niet........

.......Ik zag bij LEKE's moestuin dat ze de courgette gewoon deed roerbakken.....dat heb ik ook maar eens uit probeert.....Maar omdat ik dacht dat het een beetje droog zou worden...heb ik eerst een pakje katenspek gesnipperd en uitgebakken......daarin heb ik toen de courgette gebakken.....wat zout en peper toegevoegd.....het resultaat was verbluffend...de smaak van het gerookte spek combineerde erg goed met de courgette.....Lekker Lisette.....dat houden we erin......

........Er staan dit jaar massa's frambozen aan de struik......

11 opmerkingen:

  1. schitterende vlinders weer. Ik roerbak courgette altijd in olijfolie, ook lekker en in elk geval niet droog (en dat wilde ik er eigenlijk mee zeggen, want dat jouw receptje lekker smaakt twijfel ik niet aan!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wouw wat super leuk, dat je kiwi's hebt.
    Ze zien er gewoon schattig uit met hun harige vachtjes.

    Je hebt altijd heerlijke recepten,mijn courettes zullen op jouw manier heel lekker smaken.Ik ben benieuwd.

    Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Courgettes hebben van zichzelf weinig smaak
    Daarom lijkt me het met de spekkies ook erg lekker
    Dat ga ik zeker proberen.
    Groetjes
    Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb vanavond weer courgette geroerbakt met paprikas, paddestoelen, tomaten en ui. Allemaal kruiden erbij (uit de tuin) en rijst. Hmmmm.
    Heb jij niet ontzetten veel zin in een buitje? zo een die kort duurt maar heel hevig is?
    Volgende week komt er regen maar ja dan gaan we een paar dagen naar Zeeland dus dat is ook niet de bedoeling, haha, maar echt ik verlang toch wel naar regen.
    Ik was vanmorgen dus op kraamvisite en ik heb voor mijn neefje, die nu over is, gezorgd een tijd vanaf dat hij 2 weken oud was en ik kreeg opeens zo een heimwee naar die tijd. Het was zo een lekker ventje toen, nu nog maar hij wil niet meer op schoot haha. Hij is dan ook 17 jaar.
    fijn weekend. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Thea,

    Wat leuk dat die kiwis bij jullie het doen.Kan je bij ons wel vergeten.Veel te koud in de nacht.
    De framboosjes zien er ook lekker uit.

    een gezellig weekend, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Thea,

    Heerlijk he zo,n gebruikstuintje. Heb je in ieder geval eens wat anders op je bord.

    Gourgette is wat neutraal van smaak, ik doe er ook altijd van alles door met het roerbakken en gebruik kruiden.

    eet smakenlijk, groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Tha,
    wat een lekker eeten...
    Kiwis, Himmbeeren mmmm, schmecken toll!!
    wir haben in diesem Jahr noch keine Schmetterlinge im Garten, was ist los, vielleicht sind die auch hitzverlegen*lach*
    Unsere JOSTA = Johannisbeeren/Stachelbeeren-Mix gibt es auch in Massen...

    ein schönes Wochenende wünscht Dir Traudi*

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed idee de vlinderlokker in de tuin. Leuk wortels in pot je hebt dan natuurlijk niet een mega opbrengst maar leuk om in ieder geval een paar keer van te eten. Voor volgend jaar dus. Je recept ga ik zeker maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Thea,

    die frambozen zien er prachtig uit. Ik hoop dat ze ook geweldig smaken, want daar gaat het om...

    Groetjes, Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Thea, kiwi's en frambozen zie ik hier niet, maar wat er op je bord ligt ziet er heerlijk uit.
    (er zijn drie foto's zichtbaar)
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Courgette gaat bij mij ook gewoon in de pan, met veel peper erop, en olijfolie natuurlijk. Lekker hoor! En er staan al haartjes op jouw kiwibessen; die zien er bij ons nog helemaal anders uit...

    BeantwoordenVerwijderen