vrijdag 27 augustus 2010

LANGZAAM AAN


......Wat hebben we toch een rare zomer dit jaar.....eerst was het heel lang te koud.....later te heet en te droog....en nu is het weer veel te nat......de planten krijgen veel te weinig licht en warmte......Ik krijg het idee dat er nog nooit zoveel water is gevallen.....verschillende planten rotten gewoon weg......

......Sommige planten doen het ondanks dit alles redelijk goed andere kwijnen weg....De eerste meloen lijkt ieder dag wat kleiner te worden.....ziet er niet echt florisant meer uit....ik verwacht dan ook elke dag dat ze het opgeeft......De twee andere meloenplanten in de kas dragen elk 1 vrucht......ze zien er redelijk uit....op de foto lijken ze al erg dik...maar dat valt mee.....de 2 planten die buiten staan dragen helemaal geen vruchten....Volgend jaar krijgen ze de beste plekjes in mijn kas....die kregen tot nu toe altijd de komkommers en de tomaten......Maar dat wil ik eens anders gaan doen.....

.........Langzaam aan beginnen de druiven toch al aardig te rijpen.....de eerste zijn trosjes zijn intussen al verwerkt.....lekker....als ik wacht tot ze echt door en door rijp zijn worden het er veel te veel om te eten...bovendien loeren hier altijd meeeters op die lekkere druifjes.......

......Van de broccoliplanten kunnen we nog steeds oogsten.....dat is voor herhaling vatbaar........

.........Was für ein seltsamer Sommer haben wir in diesem Jahr......so langsam an reifen die Früchte jetzt......obwohl sie nur wenig Sonne bekommen....aber die Melonen.....Ich glaube nicht wirklich das es gut geht.....warten wir es ab.....Vielleicht bekommen wir eine sehr schöne Indian Summer....und komt alles gut.......

16 opmerkingen:

  1. Zo met de meloenen en druiven zou je zo denken dat je in Zuid-Frankrijk woont ipv in Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb al een beetje afscheid genomen van dit tuinjaar moet ik zeggen. Volgend jaar met frisse moed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wij hebben zelfs voor de eerste keer watermeloen geplant en ja hoor is gelukt
    ( van zaadjes vorig jaar)
    hihi zal eens een fotooke nemen!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh je meloentje is echt geweldig.
    En de druiven zien er goed uit!

    Mooie foto's.

    De Broccoli doet het goed, bij mij ook.
    Steeds heb ik weer een klein maaltje voor te roerbakken of om bij bij de rest van de stoomgroenten te doen.
    Lekker He?
    Ik vind Broccoli ook leuk.

    Maar het weer, mmm!!!
    Ik vind het helemaal niet gezellig.
    Wij wonen aan de kust,de Meidoorns, verliezen al blad, en de borders liggen vol bladeren. Net hefst.
    Alle potten zitten vol water,de Courgettes doen steeds weer hun best om knopjes,uit te laten groeien tot Cougettes maar op de helft rotten ze gewoon weg van al de regen.

    Volgende week wordt het iets beter weer.

    Fijn week-end, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ondanks dat hij niet goed groeit je meloentje er wel prachtig uitzien. Jammer dat het allemaal niet zo lukt door het weer. Ik heb dit jaar tomaten buiten en in de kas en bij mij maakt het qua groei geen verschil, volgend jaar doe ik dus geen tomaten weer in de kas. Wat zien je druiven er ook al prachtig gekleurd uit, dat zal wel al bijna heerlijk smullen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er wel allemaal smakelijk uit Thea.
    Een kasje lijkt me echt fijn.
    Geniet maar lekker van alles.
    Groeten
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hopelijk heb jij meer geluk met de meloen dan ik... die smaakte naar komkommer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Broccoli he.....hmmm ik heb ook 4 planten in mijn tuin staan, die staan daar heerlijk te staan maar roosjes geven ho maar...... Ik vroeg me al af wanneer dat zou gaan gebeuren maar ik geef de moed maar op, ik denk niet dat dat dit jaar nog wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is een erge smakelijke log
    Waar haal je de tijd vandaan, crea, naaien, tuinieren en dan nog al je blogs bijhouden ????
    marjolein vh pl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi Thea,

    nou je druiven zien er goed uit.
    Mijns zijn dit jaar niet geworden.De nachten zijn ineens veel te koud geworden.

    groetjes, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Thea,

    Ik heb ook een hoop druiven, wat doe jij er allemaal mee? Ik heb geen idee behalve tot sap maken, maar dan blijft het vast maar 1 dag goed.
    Ze smaken lekker, alleen het vel is wat dikker en beetje zuur dan.

    groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo'n kas lijkt me wel, even in een andere wereld. Maar ik ben bang dat padden het ook zo'n lekker plekje vinden. Whaaah! Ik ga weer ff opruimen hoor, zit alweer veel te lang. Ligt aan 't weer denk ik, haha.

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, onze druifjes moeten nog heel veel zonlicht krijgen om zo mooi blauw te worden!

    Met onze pup gaat het prima en de uk in mijn buik groeit ook als kool! Lief dat je het vraagt!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij hebt nog geluk met je klein maar gezond meloentje. Ik heb van die plant niets overgehouden. Het volgend jaar gaan de tomaten ook resoluut de serre in want van de drie planten hield ik slechts 1 enkele tomaat over, de rest was rot door de overvloedige regen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Liebe Thea,
    ich habe mich durch deinen Blumenblog und auch hier durch deinen Gartenblog gescrollt....du machst einfach wunderschöne Bilder, Eichhörnchen, Schmetterlinge und Co. sind prächtig eingefangen.
    Ein wenig neidisch kann man aber doch werden *lach*
    dein Garten scheint riesengross zu sein.
    Liebe Grüße
    sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha Doortje, ik moest even 2 keer kijken of ik niet bij de verkeerde datum zat! Gek tuinjaar, helemaal geen nazomer... Over het linkje: ik denk dat je de url van een specifiek bericht gekopieerd hebt, daarom komt denk ik die hele tekst er twee keer achteraan ipv maar 1 keer in kleine lettertjes....

    BeantwoordenVerwijderen