maandag 16 augustus 2010

MONSTRANS BOONTJES



.........De monstrans bonen of Heilige boontjes doen het heel goed.......Ze hebben de bovenkant van het fietswiel allang bereikt.....en de boontjes hangen mooi naar beneden........

.......Om eens te proeven hoe ze smaken heb ik er al wat van geplukt.......en ja....ze zijn inderdaad erg mals.....ik heb ze kort gekookt met wat zout en daarna met een klontje boter droog gestoomd.......

...........Unsere Monstranz Bohnen oder Heilige Bohnen wachsen gut.......Sie haben bereits der Oberseite des Fahrrad-Rad erreicht und die Bohnen hängen schön nach unten..........Eine kleine Kostprobe habe ich bereits abgeholt.......und ja....sie sind tatsächlich sehr weich.....Ich kochte sie kurz mit etwas Salz und dann etwas Butter dazu.......

Oja....om nog even op het probleem met de courgettes terug te komen.....je kunt de bloemen frituren......of de kleine courgetjes afknippen...als je er een boel hebt...krijg je toch een maaltje bij elkaar.....maar je kunt ook een mannelijke bloem van een sierpompoen nemen.....dan krijg je kruisbestuiving.....geen probleem om de courgettes te eten.....je kunt er alleen geen zaad van nemen......want dan krijg je volgend jaar heel iets anders..........

11 opmerkingen:

  1. mmm, wat zien die boontjes er heerlijk uit.
    Wat zou het trouwens worden Thea, pompoen met courgette?
    Dat zou ik wel eens willen weten.
    Hier is het prachtig weer en ik hoop bij jou ook.
    groeten
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig, want hier blijven ze laag groeien. Ik wil ze laten doorgroeien en dan de boontjes drogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Thea,

    Je boontjes zien er perfect uit!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zien je boontjes er mooi uit zo in je fietswiel. Het blijft een topidee met je wiel. Eigenlijk is het wel interessant om te zien wat er dan uit zo'n vrucht met kruisbestuiving groeit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zal binnenkort eens ff proeven of dat malse klopt Door! En als ik nou een paar bonen groot laat worden kan ik ze dan weer zaaien volgend jaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi thea, er gaat niets boven boontjes uit eigen tuin..
    Ik heb geen moestuin meer, maar de boontjes en nieuwe aardappels, die mis ik echt...

    Enne, corgette bloemen kun je ook vullen met een gekruide rijst mengsel, dat hebben we ooit op Kreta eens op, lekkerrrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  7. MMM,je bonen zien er heerlijk uit.
    Wat staan ze er mooi bij.
    Maar wat een snertweer.
    Alle mooie zomerse groenten/planten staan er zo herfsterig bij.
    Tomaten in de regen en de mexicaanse tomatillo begint het langzaam op te geven.
    De bladeren van de courgetteplanten zijn geel aan het worden.
    Bedankt voor de courgette tip.

    Groetjes, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Extra lekker uit eigen tuin! Heb alleen zelf geteelde aardbeien. Een gezellige woensdag, Thea xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. courgettebloemen door beslag halen en frituren, schijnt lekker te zijn, maar heb het zelf nog niet geprobeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi Thea,

    Ik heb 2 meloenperen, de ene gaat prima, hangen nu 4 vruchten in, de andere groeit goed, heeft kleine bloempjes gehad, maar alles is er afgevallen. Het is best een lastige plant. Ik denk dat je er geluk mee moet hebben.Ik hoop dat mn vruchten nog rijpen...

    groetjess

    BeantwoordenVerwijderen