woensdag 4 augustus 2010

SNOTVERPIELEKES....


.......Snotver.....Al een paar weken staan er alleen maar vrouwelijke bloemen aan mijn courgetteplanten.....dat schiet ook niet echt op.......Vorig jaar had ik daar ook al eens last van......vervelend.....de courgettes blijven op die manier maar een goede 10 cm lang.....gelukkig stonden er wel een flink aantal aan de planten.....dus heb ik die maar afgesneden en konden we toch courgette eten.......

.........Toen ik in het voorjaar ergens dit zakje zaad zag...was ik meteen verkocht.....leuk model niet.....het zijn vleestomaten en ze groeien goed.....als ze nu ook nog willen kleuren......

.........Mijn meloentje heb ik intussen bestoven....en er zijn er een paar aan het groeien geslagen.....ik ben reuze benieuwd......Ik laat ze allemaal langs een touw groeien.....hoe dat moet als de vruchten groter worden.....dat is van later zorg.....
Op aanraden van Veggie deed ik de bestuiving zoals me beschreven werd....the666bbq schreef.....Pluk gewoon een mannetje (daar zijn er genoeg van), bloemblaadjes eraf en passeer eens langs de vrouwtjes (die hebben een dikkere...( )...achteraan)
Eén mannetje voor een vrouwtje of twee/drie volstaat...


Seit einigen Wochen haben wir nur weibliche Blüten an unseren Zucchini Pflanzen....Letztes Jahr war das auch so......zum Glück gab es eine menge davon.....so habe ich alle kleine Zucchini abgeschnitten und wir konnten sie doch essen....... Wenn im Frühjahr ich diesen Samen sah war Ich sofort verkauft....Fleischtomaten sind es und sie wachsen gut.....Wenn sie jetzt auch noch ein wenig Farben bekommen......Meine Melone wächst gut ........ .......... Ich lasse sie alle an einem Seil wachsen.....
wie es weiter geht wenn die Früchte wachsen.....
wir werden sehen.......

12 opmerkingen:

  1. maar HOE heb je dat gedaan? Dat bestuiven. Plaatjes zijn prachtig weer!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Plaatjes om van te watertanden. Kleine courgettes smaken lekker maar 10 cm. is toch wel mini.
    Wat doen de vruchten/groenten het goed bij jou, eet smakelijk,

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben dol op die kleine courgettes en dan samen eten met de bloem. Mmmmm....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het zelfde als jij met de courgettes.
    Ik ga regelmatig vroeg in de ochtend, als de bloemen open zijn, met een kwasje de boel bestuiven.

    De tomaten zien heel mooi en lekker uit.
    Daar kun je vast lekker soep van koken en pasta saus van maken.
    Mijn fuzzywuzzy's zijn al wel rood aan het worden, maar de andere tomaten zijn ook nog groen.

    De kleine watermeloen is werkelijk schattig, met al die kleine haartjes.

    Hele mooie foto's.

    Groetjes, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind kleine courgettes eigenlijk altijd lekkerder.
    Geweldige foto's weer, ik ben benieuwd naar die tomaten, die zijn er spannend uit.

    Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Thea ,wil je je recept ook prijsgeven voor de kruidenmengsel voor de aardappeltjes .
    Ik vind dat kokerellen wel leuk dus kan ik dan wat nieuws uitproberen .

    Groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel ga ik is even uit proberen zullen ze bij ons ook wel hebben denk ik .

    Fijne Zondag !

    groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier hetzelfde probleem met de courgettes, grrrr. En normaal doen ze het zo geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat delen we toch weer veel problemen met courgettes aangezien ik van elk soort 1 plant heb hoop ik dat er snel verandering komt anders word het niet als voorgaande jaren. De tomaten hebben hier ook nog steeds een groene kleur we hebben geduld al denk ik er overna de tomaten van een plastic tunnel te voorzien met al die regen... groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mmm dat ziet er allemaal lekker uit.
    Sinds gisteren hebben wij een klein volkstuintje en gaan we dus ook proberen het een en ander te kweken. Ik kom hier vast nog eens terug voor tips.
    gr, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb hetzelfde probleem met mijn courgettes. Ik zou daarom misschien beter eens mijn bloemetjes gewoon frituren met roomkaas erin, dan heb ik er ook nog iets lekkers aan ;-))

    Wat een leuke en lekkere dingen zie ik daar toch allemaal in jouw tuin ... De mijne is dit jaar niet veel soeps, maar dat komt omdat ik zo weinig thuis ben en de laatste maanden meer in België heb gezeten dan in Zweden. Ach, niets aan te doen, volgend jaar beter !!

    BeantwoordenVerwijderen