donderdag 7 oktober 2010

ADIEU ZOMER


........De doordragende aardbeien hangen in bakken aan de zijkant van het tuinhuisje.......ze vangen daar redelijk wat zonlicht....alleen geen regen....dus ik moet er regelmatig even met de gieter langs.....maar mijn beloning is lekker zoet.....


.......De 3 kleurige Teepee boontjes die ik bij Peter Bauwens bestelde smaken prima......jammer dat ze tijdens het koken weer verkleuren........Zo'n bont kleurenpalet op je bord zou best leuk zijn.....Ze kwamen door de iet wat vreemde zomer pas laat op gang.....ik pluk er nog regelmatig een handjevol bonen van.......

........De fitis is zo'n klein onopvallend en erg beweeglijk vogeltje......ze zitten met een heleboel hier achter de schutting in de bomen en struiken..... van daaruit komen ze ook regelmatig in de tuin.....

.......Zo'n mand met oogst is echt iets om trots op te zijn......Van de tomaten....Lycopersicum Corianne maakt ik een heerlijke salade......Het model is best wel bijzonder.....ik ben nog aan het twijfelen of ik ze volgend jaar weer zet.....


.......De meloenen zijn tot zover gekomen.....ik maakte me al geen illusie over rijp worden en zo....nu zijn de planten al bijna helemaal afgestorven....Volgend jaar zaai ik ze zeker weer.......en ze krijgen dan zeker de beste plaats in mijn kasje.......Het is toch wel erg leuk om zoiets in je kasje te telen......

......Meine Erdbeeren in Töpfen hängen an der Seite des Schuppens.....Sie bekommen Sonnenlicht da.... nur leider kein regen.... Also muss ich regelmäßig mit den Blumengießer entlang.....aber das macht nichts....Mein Lohn ist Süß.....

.....Die Teepee 3 farbige Bohnen.... die ich bestellt habe bei Peter Bauwens sind fein von Geschmack.....Schade das sie während des Kochens wieder verblassen....Ich meine...es sieht nett aus...so ein bunte Palette von Farben auf dem Teller......Der Fitis ist ein kleines unauffällig und sehr aktiv Vögelchen....in den grünen Bäumen und Sträuchern sehe ich sie hier oft herumfliegen......und dann landen sie auch in unserem Garten......
Solch ein Korb von Ernte....da kan man wirklich ein wenig stolz sein......Von die Tomaten...Lycopersicum Corianne...habe Ich schon oft einen leckeren Salat gemacht.......Sie wuchsen so weit.....meine Melonen..Ich hatte......keine Illusionen über reif werden oder so....Dafür war der Sommer zu kurz.......Ich versuche es im nexten jahr wieder....

12 opmerkingen:

  1. Hallo Thea,

    Ongelooflijk, dat bij jullie nog aardbeien bloeien.
    Hier bij ons is echt alles kaal nu...geen aardbeitje meer te zien

    een prettig weekend, lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, jij hebt nog een aardige oogst... Bij mij hangen er alleen nog mooie rode aardbeien.
    Die staan trouwens vol op in bloei! Ze rotten alleen wel erg snel, dus dat is snel eten geblazen hier.

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie oogst! En een heel leuke blog om te lezen met die foto's erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lekkere dingen allemaal.
    Leuk dat je ook 'speciale' en vergeten groenten teelt.
    Ik heb van Peter Bouwens wel eens een lezing gehad, jij misschien ook? Hij kon zo leuk vertellen, is al erg lang geleden, hij was toen nog niet zo lang bezig met het telen van speciale dingetjes.

    En die vlinder op je broek .... geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke foto's dartele Doortje. Wat is er in Beervelde en waar heb je lijm voor nodig? Nee, ik ben helemaal niet nieuwsgierig :-)
    Fijne dag, wat is het heerlijk hè zo'n mooi najaar. Fijn week-end ook, Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Thea, vielen lieben Dank für deinen Besuch bei mir. Ich werde jetzt ein bißchen bei dir rumstöbern. Im Frühling war ich das erste Mal in Holland und war total begeistert. Vorallem die Gärten..Blumen und eure Landschaft...wunderbar. ..und auch das Essen. Werde bald mal ein paar Bilder auf meinem Blog einstellen...Ganz liebe Grüße Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Thea,

    Wat heb jij de afgelopen week nog veel geoogst! Bij ons viel het dit jaar een beetje tegen. Ik weet niet precies waar het aan lag. Deze week nog wat tomaatjes van de struiken gehaald en courgettes en that's it!

    Een fijn weekend!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Thea,

    Wat heb je weer lekkere dingen in je mandje. Als ik dat zie bij jou dan wil ik er toch meer van maken hier. Ik heb alleen nog sla-uitjes en selderij (en heel veel onkruid wat ik niet goed weg durf te halen i.v.m. de kikkers, je weet wel)

    Hele fijne week,
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hey Thea, ziet er nog prima uit bij jou, ik heb het al opgegeven...vergeet water te geven enzo, dus alles is nu echt verpieterd...die teepee boontjes heb ik ook besteld voor volgend jaar, ben benieuwd, bij jou zien ze er mooi uit hoor!

    groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mijn aardbeien hebben een opleving zo aan het eind van het seizoen. lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er prachtig uit, die mand met oogst!
    Jammer dat het met dit koude weer nu snel afgelopen is... Bij jullie ook al nachtvorst gehad?

    Groetjes, Christa

    BeantwoordenVerwijderen