maandag 15 november 2010

DE LAATSTE



................Alles wat er nog in het kasje stond.....heb ik intussen geoogst.......Ik vergat alleen foto's te maken......dit is alles wat er vandaag nog over is.....De teelt van snackpaprika's is dit jaar erg goed gegaan..... ik gebruik ze zelfs gewoon in gerechten anders gaan ze echt niet op.....De monstransbonen waren wat minder....maar we hebben er een paar keer van kunnen eten.....de rest heb ik rijp laten worden.......Ik ben wel benieuwd hoe het jullie vergaan is.....ik heb er naar verschillende mensen gestuurd.....Zelfs de sierappeltjes heb ik al geplukt.....ik maakte er al een paar leuke dingen van......En in de koelkast kun je ze heel lang bewaren....

..... Im Gewächshaus habe ich jetzt alles geerntet......während ich dabei war habe ich vergessen ein bild zu machen.....Dies ist alles was übrig ist geblieben....Dieses Jahr haben die Snack Paprika's es sehr gut getan....Wir hatten sehr viele......ich benutze sie beim kochen sontst kriegen wir sie gar nicht weg.....

....Im letzten Winter habe ich nach viele von Ihnen Monstranz Bohnen geschickt....Ich frage mich nun.....wie es mit dem Anbau ging.....
sogar die Zieräpfel habe ich schon geerntet....Sobald die Amseln sie entdecken ist nichts davon übrig....Schade....Lieber würde ich sie nutzen für's Blumenbinden....Wenn sie im Kühlschrank stehen.....bleiben sie sehr lange gut.....

16 opmerkingen:

  1. Die sierappeltjes heb ik ook staan maar ik vind het altijd zo zonde om te eraf te halen. Misschien toch dit jaar voor een kerststuk.
    Wat een aparte bonen , ik vind ze alleen al prachtig om te zien.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Thea,

    Jij hebt zelf paprika's in je kastje staan! Bij mij zijn die vorig jaar niet gelukt. Ze zien er prachtig uit!! Doe jij nog iets speciaals met de grond in je kas?

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goeie tip om de malus appeltjes te plukken en in de koelkast te bewaren, daar zou ik nou niet op gekomen zijn.
    Als het vandaag of morgen gaat vriezen, zijn ze zo lelijk..., en dan niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie dingen hè die monstransboontjes,net of ze met de hand geschilderd zijn. Ik heb ze ook laten rijpen. Kun je ze ook eten net als witte bonen zeg maar?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk he? Zo op je oogst terug kijken.
    Ik vind het er allemaal erg mooi en smakelijk uit zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Thea, Dat is inderdaad een goed idee met die sierappeltjes. Ik ga ze meteen plukken en wegleggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammie ziet er lekker uit die snackpaprikaatjes, ga ik volgend jaar ook proberen als ik zaad kan vinden uiteraard.
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat lekker om te zien, zo'n mooie oogst. Van monstransbonen had ik nooit eerder gehoord.
    Ze heten vast zo om het monsterachtige uiterlijk;).
    groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Thea, het is al weer een hele tijd geleden... maar zo te zien gaat alles goed met je/jullie?
    Met ons (allemaal) is alles goed, ik groei als kool, hahaha.
    De moestuin heeft afgelopen jaar te weinig aandacht gehad...maar het komende voorjaar gaan we zeker weer beginnen!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Thea, late reactie?? Nou daar kan ik nu goed over mee praten, hahahaha.
    Bedankt voor je kerstkaartje! Lief en attent.
    En ik wens je natuurlijk niks minder!
    Groetjes en tot het komende jaar!
    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er lekker uit.Ik wens jullie een gelukkig en gezond nieuwjaar

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gisteren dit blog ontdekt en de andere urls. Ik heb uren veel lees- en kijkplezier gehad! Wat maak je mooie spulletjes en wat ziet de groente en het fruit er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Thea,

    Bedankt voor de gezellige berichtjes die je iedere keer achterlaat. Hoe is het met jou? Ben je al met voorbereidingen begonnen in de tuin? Ik heb al verschillende zakjes met zaad klaarliggen, maar wacht nog heel even totdat het net iets warmer wordt.

    Een fijn weekend & lieve groet,

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goedemiddag,
    Wat een leuke blog zeg. Zou ik in je bloglist mogen staan met mijn blog? http://boekenstek.blogspot.com/ Uiteraard voeg ik je dan toe in mijn bloglist.
    Ik hoor het graag. Groeten, Pleun

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Feliciteren , zeer mooie blog, groetjes uit Belgïe,, Louisette passion golden retriever.Fyne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi Thea!

    Het gaat hier goed met de bonen die ik twee jaar terug van je heb mogen ontvangen. Nadat ik ze vorig jaar gezet had (en een niet al te grote oogst had), hebben we er niet van gegeten, maar hebben we alles gedroogd. Dit jaar heb ik een groot deel vorige week gezet en nu al staan er flinke koppen boven de grond. Wat een rijkdom!

    Ook ik ben van de boontjes van vorig jaar flink aan het uitdelen geweest. Nóg zo'n rijkdom! Wat zou het mooi zijn als we zo de oude vergeten groenten weer op tafel weten te krijgen ;o)

    Ik wens jullie graag een heel mooi en vruchtbaar seizoen toe!

    BeantwoordenVerwijderen