woensdag 3 augustus 2011

WAT ETEN WE VANDAAG



.........Met zo'n mandje lekkere groenten uit eigen tuin........
valt zeker wel iets lekkers samen te stellen .......Ieder jaar koop ik 2 komkommerplanten en zet die in m'n kasje....dit jaar nam ik 1komkommer en 2 snackkomkommers........had ik het maar bij 1 gelaten......we krijgen ze echt niet op.........ik deel ze al telkens uit aan onze dochters.....en nog zijn het er veel te veel.......Mit einem Korb mit köstlichem Gemüse aus dem Garten........ist ja sicherlich ein Leckerbissen zusammen zu stellen.......
Jedes Jahr kaufen ich zwei Gurkenpflanzen für in mein Gewächshaus....
Dieses Jahr habe ich einen Gurken und 2 Snack-Gurken gekauft.........Ich weiß wirklich nicht wo hin damit.......Ich gebe Sie immer wieder an unseren Töchtern mit...aber es sind immer noch zu viele.......With a basket of delicious vegetables from the garden ........is certainly a treat to put together .......Every year I buy two cucumber plants and put them in my greenhouse ....This year I buy 1 cumcumber and 2 snack cucumbers.........You can eat as much as you can.....
but they do not get on......
........De blauwe bes groeide erg slecht...ik heb hem in een pot gepoot met bloemenaarde....en het lijkt of hij het hier beter naar zijn zin heeft............ Die Heidelbeeren wuchsen sehr schlecht.....ich habe im in einen Topf mit Blumen Erde gepflanzt.....und es sieht aus ob dies mehr nach seinem Geschmack ist.......My blueberries grew very bad.....I have it planted in a pot of flowers earth.....and it looks like he has now more fun......

.........de doordragende aardbeien staan weer volop in bloei.....
..lekker om zo af en toe wat te snoepen.......Diese Erdbeeren haben jetzt wieder Blüte ..... sie tragen Früchte während der ganzen Saison .........
ich finde es lecker gelegentlich einige zu knabbern..........

........this Strawberries are in bloom again.....they bear fruit throughout the season .........nice to occasionally to nibble some............

7 opmerkingen:

  1. Hoi Thea,

    Wat een mand vol met lekkers heb je al geplukt uit de tuin! Jammer dat de blauwe bes het dit jaar iets minder deed. Bij ons is jammergenoeg alles opgegeten door de vogels.

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammie,en dat uit eigen tuin.
    Dat smaakt dan nog lekkerder.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Thea, wat lijkt het me leuk en handig om een kas te hebben. Je mandje ziet er heerlijk uit, lekker en gezond!
    Lieve groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Thea, ook wij hebben niet veel profijt van de blauwe bes. Zou het door de vele regen komen?

    Vandaag heb ik een eerste paar monstransboontjes van de plant gehaald. Ben zó benieuwd! Kan ik ze gewoon als de 'normale' boon koken, eten en bewaren? En kun/wil je me een tip geven hoe ik de bonen het best kan bewaren om ze volgend jaar zelf te kunnen zaaien? Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Thea,

    dank je wel voor je duidelijke uitleg. Jouw antwoord op mijn bericht en het schrijven van de nieuwe hebben elkaar gekruist, vandaar 'nogmaals' de vraag ;o)

    Er hangen nog bonen aan de staak, dus laat ik verder goed met rust!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gode billeder.
    Grønsager fra ens egen have smager nu bedst.
    I år har dog kun haft Tomater.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Thea, beetje late reactie.....mijn blauwe bes deed het geweldig afgelopen jaar...ze staan in een grote pot, maar ze moeten wel in zure grond he! Dus daarom heb ik hem in pot, net als de cranberrie.

    groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen