zaterdag 18 februari 2012

NIEUW TUINSEIZOEN


.......Het nieuwe tuinseizoen is alweer begonnen ....... op 20 Januari heb ik aardappels in potten gepoot ..... en op zolder gezet .... geen pootaardappelen maar ik heb ze uit de bak gehaald ..... aardappeltjes die ik gebruik voor het middagmaal ....... Ze doen het goed .......maar het gaat te snel daar .... je kunt echt merken dat er nu verwarming aangelegd is op zolder ..... in andere jaren was het er toch wel wat frisser en kon ik ze laten staan tot in maart ..... maar nu groeien ze de pan uit ........ ik heb ze gisteren in het kasje gezet ......... als het niet meer vriest kan dat ook al prima .....



Ja ...... die neue Saison hat angefangen ..... Am 20 Januar pflanzte Ich Kartoffeln im Topf .... und hebe sie auf dem Dachboden hergestellt .... aber es geht zu schnell ..... es gibt jetzt Heizung da ....... in anderen Jahren war es da ziemlich kalt und ich konnte sie dort stehen lassen ..... bis März ..... deswegen habe ich sie Gestern im Gewächshaus gestellt ........ ohne Frost ist dass ..... ein großartiger Stelle .....
........ Yes .... the new season has started again ..... On 20 January I planted potatoes in pots .... and put in the attic floor ...... but it goes too quickly there ..... you can really feel that there is now heating built in the attic ..... in other years ..... it still was a bit chilly there and I could leave them there until March ....... Yesterday I put them in the greenhouse ..... without frost is that a
great place .......

8 opmerkingen:

  1. Leuk zeg,die aardappelplantjes.
    Dus je kan weer aan de slag,nu het seizoen weer begint.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk he, dat het tuinseizoen weer losbarst. Mijn handen jeuken ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk gezicht weer dat prille groen! Fijne zondag, lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij bent er wel heel vroeg bij Thea,
    maar wat ziet het er prachtig uit met dat prille groen. Nu maar hopen dat het voorjaar komt.
    Prettige zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohh lekker he Thea dat we weer langzaam aan kunnen beginnen, ik heb ook alweer flink gezaaid, heb er echt zin in, donderdag begin ik aan een cursus wilgentenen vlechten, ben benieuwd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waarom doe je dit al zo vroeg Thea?¿
    Of is dat om al vroeg nieuwe aardappelen te hebben?¿

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Thea,

    Heerlijk om te zien dat bij jou alles al begint te groeien. Bij mij is het nog niet zover.

    Fijne nieuwe week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk het wordt weer tijd voor de groene ( vaak zwarte) vingers.
    Leuk je aardappels, jij kunt vroeg rooien denk ik.
    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen