maandag 19 maart 2012

DE MOESTUIN IN MAART


...........Een gedeelte van de kas is intussen schoon...er staan al verschillende soorten sla in potten.....volgende week kunnen we daar al van eten...denk ik...ik wacht nooit tot zich een krop gevormd heeft...maar pluk de grotere bladeren rondom telkens weg...... ook wat snijbiet staat ertussen...gaat ook tussen de sla....en 2 broccoli planten....die gaan wel naar buiten als het niet meer vriest...maar de sla laat ik altijd in de kas staan.....lekker.....Ein Teil des Gewächshauses ist jetzt sauber ... es gibt bereits verschiedene Arten von Salat in Töpfen .....
Nächste Woche können wir schon davon essen .....
Ich warte nie bis sich ein Kopf gebildet hat .... aber Ernte der größeren Blätter
rund um immer ...... what Mangold ist auch da zwischen ... Das kann auch durch den Salat ......Ich kaufte auch zwei Brokkoli pflanzen ....A part of the greenhouse is clean now... there are already different kinds of lettuce in pots .....next week we can already eat ...... I think .....I never wait until a head has formed ... but picking the larger leaves around every way ......a little bit beet leaves is in between ...that can also be by the lettuce.....I also bought 2 broccoli plants ....
that I plant  outside when it no longer freezes ..........


......Een pond Frieslanders
staat in eierbakjes om voor te kiemen
die kunnen snel de grond in
natuurlijk moeten ze wel eerst afharden

..... Die Frieslanders sind in Eierkartons
zum keimen ......
das geht schnell
sie können schnell in den Boden
Natürlich müssen zu erst ab härten

....... The Frieslanders are in egg cartons
to get sprouts
that is going very fast
they can in the ground quickly
of course ... they must first hardening


...De andere Aardappels doen het goed .... ze mogen eigenlijk wel naar buiten ..... maar het vriest nog geregeld ...... en of ze daar tegen kunnen ..... geen idee......voor de zekerheid wacht ik nog maar even ....

9 opmerkingen:

  1. Het staat bij mij allemaal net te kiemen.
    Ik was altijd heel vroeg, maar ik heb nog geen kas.
    Dat is lastig.
    Het kan soms nog koud zijn in het voorjaar met vorst.
    Dan zet ik alle plantjes in de auto en in de hal enz.

    Ik ga dit jaar o.a kleine meloenen aan draad proberen.
    Ik weet niet of het gaat lukken.
    Ik heb wel hele warme plekjes in de tuin.
    Laten we hopen op zomer weer met niet al te veel regen.

    Ik kan er ook zo vreeselijk van genieten.
    je blog is echt super leuk.

    Groetjes, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Thea,

    Ik dacht al, die is vast al weer lekker bezig in d'r tuin. Ik heb ook een stukje vrij gemaakt en aardbeien die hier en daar opkwamen in rijtjes gezet. Nog zakjes zaad, maar ook kippen die regelmatig hun hok uitkomen dus of dat gaat lukken weet ik niet. Ook 2 broedse kippen hier, nog nooit gehad, ze zitten al bijna een week dus wie weet..

    Vandaag is de lente begonnen, tegenwoordig een dag eerder. heerlijk hè?

    M'n vriendin gaat nog planten nemen in huis, ze mistte ze zelf ook!

    Geniet van de lente Thea,
    hartelijke groet,

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He, Thea, leuk om weer een tuinbericht van je te lezen. Wij hebben de slaplantjes ook al netjes in de koude bak staan. De boel is verder gespit en aangeharkt en nu is het wachten op het juiste moment om te zaaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent dus weer heerlijk bezig,Thea.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er a veel belovend uit!
    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh echte frieslanders, die zijn hier in België moeilijk te vinden. Ze werden me ook aangeraden maar heb ze niet gevonden en helemaal naar Dordrecht rijden vond ik er wat over.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh lekker bezig! Ik heb ook de sla staan en ook weer eens snijbiet, maar vorig jaar is dat mislukt, die schoten erg door....nog maar eens proberen, eet jij die rauw door de sla??

    groetjes en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zo heerlijk weer het tuinieuren is weer volop begonnen vandaag ga ik mijn artisjoken plaatsen groetjes Lianne en aardappelen eigelijk helemaal niet meer aangedacht....oeps snel gewoon wat in de grond

    BeantwoordenVerwijderen