vrijdag 5 april 2013

SOLANUM MARICATUM PEPINO eierplant






....................... In Oktober kreeg ik deze vrucht ...geen idee wat het was....nooit gezien zelfs....Men vertelde me dat het een eierplant was......
Ik nam hem mee naar huis en liet hem nog een paar weken afrijpen.....daarna aangesneden en geproefd ........wow...dat was lekker..... heel sappig en zoet  ......de smaakt lijkt enigzins op meloen...Ook kreeg ik een stekje mee....dat heb ik in een potje water gezet.....en later in potgrond....Heel de lange winter heeft de plant in mijn PC kamer op de vensterbank gestaan....Toen hij wat groot werd heb ik de top eruit gehaald...Die staat nu ook in het water.....

Nu op het einde van de winter begon hij last te krijgen van witte vlieg...ik heb maar snel wat van die plantenstaafjes gekocht......nu zijn ze gelukkig weer verdwenen.....
Zodra het warmer word gaat de plant naar buiten...ik hoop er natuurlijk vruchten aan te krijgen ...word vervolgd .............

....................... Im Oktober erhielt ich diese Frucht ....... keine Ahnung was es war  ........... noch nie gesehen  .... ...... mann  erzählte mir dass es eine  Aubergine war ...... oder familien davon ......... und essbar ........

Ich nahm ihn mit nach Hause ........ und habe ihm ein paar Wochen reifen lassen  .....

dann angeschnitten und probiert ........ wow .... das war schön ..... sehr saftig und süß ...... der Geschmack scheint mir etwas wie eine  Melone ...........
 Ich habe auch einen zweig  mit bekommen .........
 Ich habe in einem Glas Wasser gegeben ..... und später in Blumenerde gepflanzt ........ während der langen Winters   stand die Pflanze in meinem PC-Raum auf dem Fensterbrett .......

Jetzt ........  am Ende des Winters begann er von Schädlingenzu  leiden ........... weißen Fliege ........ Ich habe  schnell ..........  einige dieser Pflanze Stangen  gekauft .............  zur Bekämpfung .........
... jetzt sind sie verschwunden  ...................

Sobald es wärmer wird ....... geht er nach außen   .......... Ich hoffe natürlich ...... dass wir Früchte  bekommen ...

3 opmerkingen:

  1. Wat apart,het lijkt inderdaad net een ei.
    Hopelijk krijg je er vruchten aan.
    Dat zou een bekroning van je geduld zijn.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Thea, ik had je gemist hoor, leuk dat je weer even kwam kijken.Ik had 2 jaar geleden ook zo'n Pepino, oftewel meloenpeer....had veel vruchten maar kreeg ze niet afgerijpt....leuke plant!
    Fijn weekend en groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om weer iets van je te horen. Dan weet ik dat het tuinseizoen echt begonnen is.

    BeantwoordenVerwijderen