donderdag 4 februari 2016

AIRFRYER



Zoals zo veel mensen de laatste tijd
hebben wij in Juni vorig jaar
ook een Airfryer aangeschaft
De Philips Avance XL
Ik geloof dat we geen slechte keuze hebben gemaakt
die Rapid Air technologie
daar draait het om

Ik heb meteen maar een paar soorten olie
met een smaakje gekocht
al hoef je daar heel weinig van te gebruiken

Op de rommelmarkt kwam ik een handige tang tegen
die gebruik ik om vlees en zo uit het mandje te halen
Opbak broodjes gaan super snel in de AF
even voorverwarmen en dan 4 min op 180 graden

Ook eieren koken is een fluitje van 1 cent
voorverwarmen en voor een hard eitje
9 min op 160 graden
Alleen laten ze zich slecht pellen
maar voor in een salade of zo
snijd ik ze door en haal ze met een lepeltje leeg
dan gaat het prima
Voor een zacht eitje hoeven de eieren er maar 5 min in
even uitproberen wat je zelf lekker vind

4 opmerkingen:

  1. Je hebt dus enorm veel plezier van je airfryer,Thea.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me reuze handig...
    Je hoort er veel over (en over zn broertje, ik haal ze altijd door elkaar)
    we zitten hier met het probleem van de wattage.
    Ik kan b,v niet koffiezetten en de wasmachine if afwasmachine aanzetten,
    Slaan de stoppen eruit...
    We zijn eraan gewend om niet tegelijk dingen te doen.
    Maar je moet wel opletten met de electrische dingen die je koopt.
    Hoop dat je er veel plezier aan beleefd Thea...het klinkt goed.
    Groetjes
    Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Creatief gebruik van de airfryer! Alleen is het volgens mij wel heel energieonzuinig om eieren te `koken' in de Airfryer. Ik denk dat een pannetje op het gas beter is. - Ivy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, misschien wel...maar ik heb alleen inductie. Dan moet je eerst bijna 10 min de plaat aanzetten tot het kookt...en dan nog eens 10 min de eieren laten koken...of dat veel verschil maakt ivm stroom? Ik betwijfel het....

      Verwijderen